‘הכניסו אצבעות נשים לאש’: מעצרו של מנהל הכת הוארך בשבוע

בית המשפט האריך בצהריים בשבוע את מעצרו מנהל הסמינר, החשוד בניהול כת סגורה בה הוחזקו עשרות נשים וקטינים בבידוד • המשטרה: תקף קטינים שבאחריותו • החשוד: "הכל קשקוש, לא היה ולא נברא" • סנגורו: החשדות יופרכו והוא יצא זכאי. יש אנשים שמנסים לנקום בו באופן אישי
חיים טוויל
ט"ז טבת התש"פ / 13.01.2020 15:34

בית המשפט האריך בצהריים (שני) בשבוע את מעצרו מנהל סמינר ‘באר מרים’, בשנות ה-60 לחייו, החשוד בניהול כת סגורה במתחם בשכונת הבוכרים בירושלים, בו הוחזקו, לטענת המשטרה, עשרות נשים וקטינים תחת תנאי עבדות ועושק.

בפשיטה של המשטרה הבוקר נעצר החשוד המרכזי – מנהל הסמינר, ושמונה נשים נוספות שעל פי החשד פעלו יחד עמו.

הוא חשוד בהחזקה בתנאי עבדות, בקשירת קשר לעשות פשע, בתקיפת קטין וגרימת חבלה על ידי אחר, במעשה חמור תוך ניצול מרות ובעושק על ידי קבלת דבר שאינו מגיע כדין.

מלבד הארכת מעצרו בשבוע, הוארך מעצרן של 4 חשודות ב-4 ימים, של עוד 3 חשודות ב-3 ימים, וחשודה נוספת שוחררה למעצר בית.

בפשיטת המשטרה נחשף: החזיק כ-50 נשים וילדים בתנאי עבדות

עם הגעתו לדיון בהארכת מעצרו, שהתקיים בבית המשפט המחוזי בירושלים, אמר החשוד: “הכל קשקוש, לא היה ולא נברא. אין להם משהו נגדי. המשטרה עוצרת והשופטים ישחררו. אף אחד לא מאמין שזה נכון”.

על הילדים הקטנים שנמצאו במתחם אמר: “הקטינים שהיו בבית זה אולי נכדים שלי שבאו לבקר”.

עו”ד גבי טרונשווילי, סנגורו של החשוד המרכזי אמר ל’כאן חדשות’: “ככל שהחקירה תתעמק, החשדות יופרכו והוא יצא זכאי. יש אנשים שמנסים לנקום בו באופן אישי, הוא מוכן להתעמת מול כל אחת ולהשיב לכל טענה”.

 

נציג המשטרה אמר בדיון ,כי החקירה החלה לפני כחודשיים, לאחר תלונה של המרכז הישראלי לנפגעי כתות.

במהלך החקירה הסמויה נגבו עדויות גם מנשים שהיו בכת וקרובי משפחה. “בנות שגויסו לכת בהתחלה קיבלו יחס טוב וחשבו שמצאו את הבית שלהן אך בשלב שכבר היו בכת בשיעורים של החשוד ושל מקורבות אליו לימדו אותן ביטול רצונות אישיים, ניתוק מהמשפחה ומחברים”, אמר נציג המשטרה בדיון. לטענתו,  היו שיעורים רבים שעסקו בגיהנום והפחדות.

נתיג המשטרה טען, בין היתר, כי ישנן עדויות על כך ש”הכניסו את אצבעות הנשים לאש כדי שיבינו מה זה גיהנום”.

בבקשת המעצר תיארה המשטרה את החשדות: “חשוד בניהול סמינר של בנות, שבו סממנים ומאפיינים רבים אשר מעלים חשד כי ההתנהלות הינה של כת, על כן החשוד נחשד בהחזקה בתנאי עבדות ועושק.

“בביתו של החשוד הנמצא לצד הסמינר מתנהל גן ילדים של בנות נשואות, אשר אותו מנהל ביד חזקה ורמה תוך תקיפת קטינים אשר נמצאים בין היתר באחריותו, על כן נחשד בתקיפת קטין על ידי אחראי”.

המשטרה ציינה עוד, כי מנהל הסמינר חשוד כי ניהל יחסים עם אחת הכפופות לו: “על פי החשד, מנהל החשוד יחסים עם אחת מבנות הסמינר אשר בין היתר כפופה לו ונשמעת להוראותיו על אף שהיחסים הינם בהסכמה ומדוברת באישה בגירה, הנ”ל נחשד באינוס על ידי כהן דת”.

השופט ביאילין אלעזר הורה להאריך את מעצרו בשבוע – ואמר: “התשתית הראייתית מבססת חשש סביר לשליטה פיזית ונפשית של בנות הסמינר … טיב העבירות המיוחסות למשיב וכי על פניו בוצעו לאורך תקופה ממושכת מחזקת את עילת המעצר למסוכנות”.

יצוין, כי מנהל הסמינר נעצר בעבר בחשד לביצוע עבירות דומות, אך שוחרר לאחר שכל נשים שהתגוררו במתחם העידו לטובתו.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    "הכל קשקוש, לא היה ולא נברא"
    13/01/2020 16:03
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. על מה המהומה??? בעבר כבר נחקר ולא נמצא עליו דבר ולא חצי דבר!!! זה ממש פשוט להבין שבעבר כבר נחקר על חשדות דומים ולא הוגשו נגדו כלל כתבי אישום, וכעת אף אחד לא מאמין שזה נכון, בימים הבאים תראו שככל שהחקירה תתעמק, החשדות יופרכו. כעת כולם יודעים שזה בכלל לא כת. “הכל קשקוש, לא היה ולא נברא” ובס”ד החשדות יופרכו והוא יצא זכאי. יש אנשים שמנסים לנקום בו באופן אישי אבל בסוף הוא ייצא זכי לגמרי.
    מנהל הסמינר נעצר בעבר בחשד לביצוע עבירות דומות, אך שוחרר לאחר שכל נשים שהתגוררו במתחם העידו לטובתו.

  2. *** תזכרו טוב*** גם חיים ולדר התייחס לא בכבוד לרב רמתי ושילם על זה בגדול. תזהו מאוד בכבוד הרב שגם לכם לא תהיה מכה רח"ל.
    13/01/2020 17:36
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. להקדמה: אל תקנו את כל ההשקרים והלוקשים שמוכרים לכם. כנראה ישוחרר בקרוב בס”ד. שוב אל תקנו את כל ה”מוציא שם רע” השקרים והלוקשים שמוכרים לכם.

    לפני שנתחיל לבאר הענין: *** תזכרו טוב*** גם חיים ולדר התייחס לא בכבוד לרב רמתי שליט”א ושילם על זה בגדול רח”ל. תזהו מאוד בכבוד הרב, שגם לכם לא תהיה מכה רח”ל.

    הנה עוד 10 כמה נקודות לזכור:

    א) -הבנות ברובם בעלות תשובה ברמה כזו או אחרת, לכן הם בעצמם לא רוצים קשר עם המשפחה והם רוצים לגור שמה והם משלמים לו כל חודש…

    ב) -הם הולכות לעבוד עם המלצתו, משלמות לו השתתפות בהוצאות המקום, שכירות ארנונה חשמל מים ומזון וכו’…… לסיכום אין שם שום בעיות. גם הפעם ייצא בלא כלום. כל עוד שזו הבחירה שלהן אין כאן שום בעיה.

    ג) -והנה *\\\-נקודה למחשבה-///*
    אז מה היה לנו בסירטון ?
    תמונות של אב.
    תמונה של מיטות.
    תמונה של שטרות שיש בכל כיס. וד”ל.

    ד) -בינתיים כההוג במדיה נראה כמו רכילות ולשה”ר גמור. שמתם לב שהמשטרה אין ממנה ראיה כלל??? וכעת אף אחד לא מאמין שזה נכון. כולם יודעים שזה בכלל לא כת. כל עוד שזו הבחירה שלהן אין כאן שום בעיה. כנראה ישוחרר בקרוב בס”ד. כדכתיב: וְכָל-קַרְנֵי רְשָׁעִים אֲגַדֵּעַ תְּרוֹמַמְנָה קַרְנוֹת צַדִּיק אוֹיְבָיו אַלְבִּישׁ בֹּשֶׁת וְעָלָיו יָצִיץ נִזְרוֹ.

    ה) -כעת כולם יודעים שזה בכלל לא כת. “הכל קשקוש, לא היה ולא נברא” ובס”ד החשדות יופרכו והוא יצא זכאי. יש אנשים שמנסים לנקום בו באופן אישי אבל בסוף הוא ייצא זכי לגמרי. אף בת לא התלוננה על תנאי המגורים, מה שמוכיח שכל הסיפור פה הוא רדיפה בלבד.

    ו) -ראוי לציין שמבחינת המשטרה, כל עוד לא התקבלו תלונות על פעילות בלתי חוקית במוסד, שבו כל הבנות בגירות, היא מנועה מלפעול נגד המוסד והעומדים בראשו. בנוסף, המדינה והרשויות אינן מתקצבות את המוסד.

    ז) -כל הטענות וסיפורי המעשיות הם חלק ממסע רדיפה מתמשך לאורך חמש השנים האחרונות מצד הורים מתוסכלים שבנותיהם העדיפו לנתק את הקשר איתם מסיבות אישיות, שלא קשורות לרמתי בשום צורה.

    ח) -במגזר החרדי, רבנים שהוחתמו על מכתבים שקראו להתרחק ממנו, כולם חזרו בהם, ומגבים את דרכו בידיעה שכל כוונתו אך ורק לשם שמיים.

    ט) – חז”ל אמרו: החושד בכשרים – לוקה בגופו. זו אזהרה מחז”ל מחשד באדם חף מפשע – (שבת צז, א) אזהרה מפני חשד באנשים נקיים. החושד באדם כשר, שמן הדין שלא לחשוד בו, נענש בעונש גופני. הלוואי שיתבע אתכם דיבה, אפילו את המונח “חשד” לא כתבתם כאילו יש כבר פסק דין חלוט.

    י) – איבדתם את השכל??? הלא ידוע המשנה: אַל תָּדִין (תָּדוּן) אֶת חֲבֵרְךָ עַד שֶׁתַּגִּיעַ לִמְקוֹמוֹ. עד מתי ימשיכו החרדים לזלזל בכבוד אדם ובשמירה על הסדר וכדו, וכל מקום שכבר מנסים לעשות סדר יהיה תמיד כמה פקחים שינסו להרוס.
    *********************************************************

    היה צדיק אחד ז”ל מגדולי הדור, חכם גדול, שהיה אומר פתגם מחייבת: יש מצוות שאני בורח מהם ויש עבירות שאני שמח לעבור עליהם.
    והסביר את זה כך: לפעמים תשמעו מאנשים ש”מצוה לרדוף או לבייש את פלוני” ממצוות כאלו אני בורח.
    ולפעמים תשמע מאנשים “זה עבירה לעזור לפלוני” כאלו עבירות אני אוהב לעבור עליהם..

    אז על מה המהומה??? בעבר כבר נחקר ולא נמצא עליו דבר ולא חצי דבר!!! וגם לא הוגשו נגדו כלל כתבי אישום, וכעת אף אחד לא מאמין שזה נכון. כולם יודעים שזה בכלל לא כת. הוא ייצא זכי לגמרי. אתם מטומטמים שמאמינים לתקשורת החילוני והחרדי!!!

    *** תזכרו טוב*** גם חיים ולדר התייחס לא בכבוד לרב רמתי ושילם על זה בגדול. תזהו מאוד בכבוד הרב שגם לכם לא תהיה מכה רח”ל.