‘הכניסו אצבעות נשים לאש’: מעצרו של מנהל הכת הוארך בשבוע

חיים טוויל
|
ט"ז טבת התש"פ / 13.01.2020 15:34
בית המשפט האריך בצהריים בשבוע את מעצרו מנהל הסמינר, החשוד בניהול כת סגורה בה הוחזקו עשרות נשים וקטינים בבידוד • המשטרה: תקף קטינים שבאחריותו • החשוד: “הכל קשקוש, לא היה ולא נברא” • סנגורו: החשדות יופרכו והוא יצא זכאי. יש אנשים שמנסים לנקום בו באופן אישי

בית המשפט האריך בצהריים (שני) בשבוע את מעצרו מנהל סמינר ‘באר מרים’, בשנות ה-60 לחייו, החשוד בניהול כת סגורה במתחם בשכונת הבוכרים בירושלים, בו הוחזקו, לטענת המשטרה, עשרות נשים וקטינים תחת תנאי עבדות ועושק.

בפשיטה של המשטרה הבוקר נעצר החשוד המרכזי – מנהל הסמינר, ושמונה נשים נוספות שעל פי החשד פעלו יחד עמו.

הוא חשוד בהחזקה בתנאי עבדות, בקשירת קשר לעשות פשע, בתקיפת קטין וגרימת חבלה על ידי אחר, במעשה חמור תוך ניצול מרות ובעושק על ידי קבלת דבר שאינו מגיע כדין.

מלבד הארכת מעצרו בשבוע, הוארך מעצרן של 4 חשודות ב-4 ימים, של עוד 3 חשודות ב-3 ימים, וחשודה נוספת שוחררה למעצר בית.

בפשיטת המשטרה נחשף: החזיק כ-50 נשים וילדים בתנאי עבדות

עם הגעתו לדיון בהארכת מעצרו, שהתקיים בבית המשפט המחוזי בירושלים, אמר החשוד: “הכל קשקוש, לא היה ולא נברא. אין להם משהו נגדי. המשטרה עוצרת והשופטים ישחררו. אף אחד לא מאמין שזה נכון”.

על הילדים הקטנים שנמצאו במתחם אמר: “הקטינים שהיו בבית זה אולי נכדים שלי שבאו לבקר”.

עו”ד גבי טרונשווילי, סנגורו של החשוד המרכזי אמר ל’כאן חדשות’: “ככל שהחקירה תתעמק, החשדות יופרכו והוא יצא זכאי. יש אנשים שמנסים לנקום בו באופן אישי, הוא מוכן להתעמת מול כל אחת ולהשיב לכל טענה”.

 

נציג המשטרה אמר בדיון ,כי החקירה החלה לפני כחודשיים, לאחר תלונה של המרכז הישראלי לנפגעי כתות.

במהלך החקירה הסמויה נגבו עדויות גם מנשים שהיו בכת וקרובי משפחה. “בנות שגויסו לכת בהתחלה קיבלו יחס טוב וחשבו שמצאו את הבית שלהן אך בשלב שכבר היו בכת בשיעורים של החשוד ושל מקורבות אליו לימדו אותן ביטול רצונות אישיים, ניתוק מהמשפחה ומחברים”, אמר נציג המשטרה בדיון. לטענתו,  היו שיעורים רבים שעסקו בגיהנום והפחדות.

נתיג המשטרה טען, בין היתר, כי ישנן עדויות על כך ש”הכניסו את אצבעות הנשים לאש כדי שיבינו מה זה גיהנום”.

בבקשת המעצר תיארה המשטרה את החשדות: “חשוד בניהול סמינר של בנות, שבו סממנים ומאפיינים רבים אשר מעלים חשד כי ההתנהלות הינה של כת, על כן החשוד נחשד בהחזקה בתנאי עבדות ועושק.

“בביתו של החשוד הנמצא לצד הסמינר מתנהל גן ילדים של בנות נשואות, אשר אותו מנהל ביד חזקה ורמה תוך תקיפת קטינים אשר נמצאים בין היתר באחריותו, על כן נחשד בתקיפת קטין על ידי אחראי”.

המשטרה ציינה עוד, כי מנהל הסמינר חשוד כי ניהל יחסים עם אחת הכפופות לו: “על פי החשד, מנהל החשוד יחסים עם אחת מבנות הסמינר אשר בין היתר כפופה לו ונשמעת להוראותיו על אף שהיחסים הינם בהסכמה ומדוברת באישה בגירה, הנ”ל נחשד באינוס על ידי כהן דת”.

השופט ביאילין אלעזר הורה להאריך את מעצרו בשבוע – ואמר: “התשתית הראייתית מבססת חשש סביר לשליטה פיזית ונפשית של בנות הסמינר … טיב העבירות המיוחסות למשיב וכי על פניו בוצעו לאורך תקופה ממושכת מחזקת את עילת המעצר למסוכנות”.

יצוין, כי מנהל הסמינר נעצר בעבר בחשד לביצוע עבירות דומות, אך שוחרר לאחר שכל נשים שהתגוררו במתחם העידו לטובתו.