יפתיעו? החרדיות שהקימו את מפלגת קמ”ה רצות לכנסת

אדרת, אזמרה, אילנה ושירן - ארבע מנשותיו של מנהיג 'הכת הירושלמית', חסיד ברסלב שנידון ל-26 שנות מאסר, לאחר שהורשע בעבירות של התעללות והחזקת נשים וקטינים בתנאי עבדות - נרשמו בוועדת הבחירות ויתמודדו לכנסת ה-22 • מה החזון שלהן ואיך זה קשור לסיפור האישי?
אריה ריבקינד
כ"ט תמוז התשע"ט / 01.08.2019 17:33

האם זו המפלגה המפתיעה ביותר בבחירות לכנסת ה-22? ארבע מנשותיו של מנהיג ‘הכת הירושלמית’, דניאל אמבש, הכלוא מזה 8 שנים,  רשמו היום (חמישי) בוועדת הבחירות את מפלגת קמ”ה (-קידום מעמד הפרט).

בשיחה עם כלי התקשורת הן הסבירו את חזון המפלגה – שנראה כלקוח מסיפורן האישי – ולמה המדינה לא צריכה להתערב בחיי הפרט ולא להוציא ילדים מהבית.

אדרת אמבש, לאחר שהגישה את רשימתה לכנסת: “אין שום סיבה שהמדינה תתערב לבן אדם בחייו האישיים. כל אזרח צריך לקבל את הזכות לחיות את חייו כרצונו, ונילחם על זה”.

לדבריה, “כשבאות מתלוננות שווא, המערכת מחזקת אותן וכשאשה אומרת שלא פגעו בה לא מקשיבים. המקום הכי בטוח לילדים זה בבית ההורים שלהם, והרווחה מוציאה ילדים סתם”.

על מערכת המשפט אמרה: “אנחנו רוצים שתהיה אפשרות לחבר מושבעים כמו בארה”ב”.

הבעל שלהם, דניאל אמבש, חסיד ברסלב שעמד בראש מה שכונה ‘הכת הירושלמית’, נידון ל-26 שנות מאסר, לאחר שהורשע בעבירות של התעללות והחזקת נשים וקטינים בתנאי עבדות.

אמבש נשוי לשש נשים ואב ליותר מעשרה ילדים. הוא נעצר בשנת 2011 לאחר שהמשטרה פשטה על הבתים שלו ושל נשותיו בירושלים ובטבריה. רשויות הרווחה הוציאו את ילדיהם מחזקתם.

נשותיו –  אדרת, אזמרה, אילנה ושירן – שעדיין מתגוררות יחד, תומכות בו וטוענות כי כל האשמות נגדו הן עלילה.

עתה החליטו להעביר את מאבקן לזירה הפוליטית.

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הדרת גברים...
    01/08/2019 22:42
    יעל
  1. בעיה

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   10/09/2019 21:58

      נשות אמבש מעלות בעיה מאוד קשה במדינת ישראל של אנשי מקצוע כמו עובדות סוציאליות שופטים פרקליטים שמנצלים את הכוח שניתנו להם בידיהם לרעה ולאינטרסים האפלים שלהם ושל המדינה! חמור מאוד !

  2. חרדיות?
    04/08/2019 10:50
    נאוה
  3. כל אחת עם מטפחת היא חרדית?
    עוברות על חרם דרבינו גרשום

    • דני   04/08/2019 15:43

      חרם רבינו גרשם מת, הוא נתן את החרם עד תחילת האלף השישי דהינו עד שנת 1239 בצדק שהנוצרים אשר ישבו בקירביהם לא יגידו שאנחנו הנוצרים לא נושאים נשים באים היהודונים ונושאים מעל אשה אחת לכן הוא אסר, כיום אין סכנת נפשות אם ישאו כמה נשים

      • אודי   04/08/2019 19:07

        החרם קיים, מציאות שאף אחד לא נושא 2 נשים חוץ מכמה תמהונים כמו המקרה הזה

  4. סתם שאלה
    06/08/2019 14:00
    שאול א.
  5. שמישהו יסביר לי מדוע נישואין של שני גברים או שתי נשים זה בסדר, אבל צורת החיים שלהן (בלי קשר לשאלה אם זה טוב או לא ובמנותק מהאפשרות שנעשו מעשים בלתי חוקיים), פסולה?
    מדוע כל הנימוקים וההנמקות שעל פיהן התירו נישואים חד מיניים אינם תופסים במקרה הזה? האם זה בשל פסול מוסרי או משום שנגדן קל יותר לפעול לעומת הטרור שמפעילים הלהט”בים?