יפתיעו? החרדיות שהקימו את מפלגת קמ”ה רצות לכנסת

אריה ריבקינד
|
כ"ט תמוז התשע"ט / 01.08.2019 17:33
אדרת, אזמרה, אילנה ושירן – ארבע מנשותיו של מנהיג ‘הכת הירושלמית’, חסיד ברסלב שנידון ל-26 שנות מאסר, לאחר שהורשע בעבירות של התעללות והחזקת נשים וקטינים בתנאי עבדות – נרשמו בוועדת הבחירות ויתמודדו לכנסת ה-22 • מה החזון שלהן ואיך זה קשור לסיפור האישי?

האם זו המפלגה המפתיעה ביותר בבחירות לכנסת ה-22? ארבע מנשותיו של מנהיג ‘הכת הירושלמית’, דניאל אמבש, הכלוא מזה 8 שנים,  רשמו היום (חמישי) בוועדת הבחירות את מפלגת קמ”ה (-קידום מעמד הפרט).

בשיחה עם כלי התקשורת הן הסבירו את חזון המפלגה – שנראה כלקוח מסיפורן האישי – ולמה המדינה לא צריכה להתערב בחיי הפרט ולא להוציא ילדים מהבית.

אדרת אמבש, לאחר שהגישה את רשימתה לכנסת: “אין שום סיבה שהמדינה תתערב לבן אדם בחייו האישיים. כל אזרח צריך לקבל את הזכות לחיות את חייו כרצונו, ונילחם על זה”.

לדבריה, “כשבאות מתלוננות שווא, המערכת מחזקת אותן וכשאשה אומרת שלא פגעו בה לא מקשיבים. המקום הכי בטוח לילדים זה בבית ההורים שלהם, והרווחה מוציאה ילדים סתם”.

על מערכת המשפט אמרה: “אנחנו רוצים שתהיה אפשרות לחבר מושבעים כמו בארה”ב”.

הבעל שלהם, דניאל אמבש, חסיד ברסלב שעמד בראש מה שכונה ‘הכת הירושלמית’, נידון ל-26 שנות מאסר, לאחר שהורשע בעבירות של התעללות והחזקת נשים וקטינים בתנאי עבדות.

אמבש נשוי לשש נשים ואב ליותר מעשרה ילדים. הוא נעצר בשנת 2011 לאחר שהמשטרה פשטה על הבתים שלו ושל נשותיו בירושלים ובטבריה. רשויות הרווחה הוציאו את ילדיהם מחזקתם.

נשותיו –  אדרת, אזמרה, אילנה ושירן – שעדיין מתגוררות יחד, תומכות בו וטוענות כי כל האשמות נגדו הן עלילה.

עתה החליטו להעביר את מאבקן לזירה הפוליטית.