המהרי”י מסאטמר: “רואים שהשטן לא סובל את תלמידי רבי שמואל”

בנאום מיוחד שנשא האדמו"ר מהרי"י מסאטמר במעמד 'יום ההצלה', הוא יצא להגנת 'הפלג': מכל הצדדים מנסים להשפילם ולבזותם. הן החילוניים, הן החרדים. במילא זה סימן כי אצלם מונחת האמת" • תקף את ראשי הישיבות: "אתם קוראים לעצמכם ממשיכים של החזון איש. מדוע אתם שותקים?"
יוסף גרינבוים
כ"ב כסלו התשע"ט / 30.11.2018 09:54

אלפי חסידי סאטמר השתתפו אמש (חמישי) במעמד ‘יום ההצלה כ”א כסלו’, שנערך במתחם ‘ניו יורק סטעיט ארמארי’, בשכונת ויליאמסבורג, לציון 74 שנים להצלת בעל ה’דברי יואל’, האדמו”ר רבי יואליש זצ”ל,  מציפורני הנאצים.

את המשא המרכזי במעמד נשא האדמו”ר מהרי”י מסאטמר, במהלכו התייחס גם לחוק הגיוס. האדמו”ר הרחיב אודות מה שמתרחש בארץ ישראל, התייחס למלחמה של ‘הפלג הירושלמי’ – ואמר: “אנו צריכים לדעת שקיים בלבול המוחות בעניין זה… כי בני האדם אינם יודעים מהי ואיפה האמת, אך השטן יודע היכן האמת. הוא לא ישן, הוא יודע היטב היכן האמת, והוא נטפל אליה, וזו הכוונה ‘מאויבי תחכמינו’, כי אנו לא יודעים היכן האמת, אך כשרואים על מה השטן מתמקד בעוצמה, הרי זה אומר כי שם מונחת האמת”.

הוא הוסיף: “רואים שהשטן אינו סובל את תלמידי רבי שמואל (-אוירבך). מכל הצדדים מנסים להשפילם ולבזותם. הן אצל החילוניים, הן בציבור החרדי, והן בציבור שלנו. במילא זה סימן כי אצלם מונחת האמת, ולכן מחוייבים לתמוך בהם”.

לאחר מכן הוסיף הרבי וזעק: “כל ראשי הישיבות והגדולים, אתם קוראים לעצמכם ממשיכים של החזון איש זצוק”ל. היכן אתם בכל מה שמתרחש בארצינו הקדושה? מדוע אתם שותקים? החזון איש הרעיש עולמות וכתב כי זה ‘ייהרג ועל יעבור’. כיצד אתם יכולים לכנות את עצמכם ‘ממשיכי דרכו’?”

האדמו”ר התייחס גם לגזירת החינוך המרחפת על הציבור החרדי  בניו יורק: “עת צרה ליעקב ברוחניות שכזו עוד לא היתה. יש כאלה מהרסים ומחריבים שרוצים לשבור את חומות הקדושה, שכל מוסדות התורה כאן יחליפו את הלימודים ללימודים גויים.

“לדאבונינו יצאה כאן גזירה שדורשת מכל הישיבות שיתנו מעל שש שעות ביום עבור לימודי חול. אין שום ספק. זוהי גזירה על הדת, ואנו מחוייבים למסור את נפשנו עבור זה. שבכל דור ודוד עומדים עלינו לכלותינו, והקדוש ברוך הוא מצילנו מידם. בכל הדורות מסרו נפשם למען חינוך של הילדים, ואנו צריכים לנסות כמו יעקב אבינו שהכין עצמו לדורון, לתפילה ולמלחמה.

“וזה צריכים לדעת שעל פי כל היסודות שהעמיד רבינו הקדוש והטהור זי”ע, לא נעשה כל פשרה. ומי יודע אם לכתחילה לא היו מתחילים לדבר איתם על פשרות, לא היינו מגיעים לכדי כך”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הפלג
    01/12/2018 18:38
    נתן
  1. רק קראתי מה הוא התחיל לכתוב ואני מבין שהוא לא מבין כלל להגיד שהפלג ממשיכים של הרב אליישיב ושל הרב שך זה טמטום נוראי הייתי שם בהפגנה שלהם בשרי ישראל איזה התנהגות של פוחזים שיותר דומה למשחקים של ביתר ירושלים נגד בני סחנין איזה צער הם גרמו למאות אלפי אנשים תקועים בתוך מכוניות לא יכולים לזוז עייפים רוצים להתפנות ילדים בוכים והכל מותר להם וזה מצווה בגלל בחור שלא רוצה לבקש דיחוי אני למדתי את תורת סאטמר ואני מוכן להתחייב על העולם הבא שלי אם מגיע לי ואני מקווה שמגיע לי שאם ישאלו את האדמור מסאטמר רבי יואל אם צריך להצביע בבחירות הוא יגיד שכן ויגיד שהיצר הרע עשה לו סיבוב והטעה אותו וצריך ללכת חמש דקות לקלפי ולשמוע לגדולי ישראל את אותם דברים אמר הרב עובדיה יוסף אז העץ בחרו בברקוביץ ולהגיד שהם ממשיכים של הרב אליישיב זה הזוי ביותר ואין ספק שהם יונקים מתורתו של קורח ועדתו ואני בטוח בזה והתלבש להם היצר ברע במצוות וכוונות טובות אבל הם טועים ובגדול

  2. איפה שסאטמר נמצאים אני יודע שצריך להיות הפוך
    01/12/2018 19:28
    שימעל'ה
  3. לא לחינם הלך … אצל…

    אם סאטמר נותנים גושפנקא למישהו אני יודע שעלי להיות בצד שכנגד