המהרי”י מסאטמר: “רואים שהשטן לא סובל את תלמידי רבי שמואל”

יוסף גרינבוים
|
כ"ב כסלו התשע"ט / 30.11.2018 09:54
בנאום מיוחד שנשא האדמו”ר מהרי”י מסאטמר במעמד ‘יום ההצלה’, הוא יצא להגנת ‘הפלג’: מכל הצדדים מנסים להשפילם ולבזותם. הן החילוניים, הן החרדים. במילא זה סימן כי אצלם מונחת האמת” • תקף את ראשי הישיבות: “אתם קוראים לעצמכם ממשיכים של החזון איש. מדוע אתם שותקים?”

אלפי חסידי סאטמר השתתפו אמש (חמישי) במעמד ‘יום ההצלה כ”א כסלו’, שנערך במתחם ‘ניו יורק סטעיט ארמארי’, בשכונת ויליאמסבורג, לציון 74 שנים להצלת בעל ה’דברי יואל’, האדמו”ר רבי יואליש זצ”ל,  מציפורני הנאצים.

את המשא המרכזי במעמד נשא האדמו”ר מהרי”י מסאטמר, במהלכו התייחס גם לחוק הגיוס. האדמו”ר הרחיב אודות מה שמתרחש בארץ ישראל, התייחס למלחמה של ‘הפלג הירושלמי’ – ואמר: “אנו צריכים לדעת שקיים בלבול המוחות בעניין זה… כי בני האדם אינם יודעים מהי ואיפה האמת, אך השטן יודע היכן האמת. הוא לא ישן, הוא יודע היטב היכן האמת, והוא נטפל אליה, וזו הכוונה ‘מאויבי תחכמינו’, כי אנו לא יודעים היכן האמת, אך כשרואים על מה השטן מתמקד בעוצמה, הרי זה אומר כי שם מונחת האמת”.

הוא הוסיף: “רואים שהשטן אינו סובל את תלמידי רבי שמואל (-אוירבך). מכל הצדדים מנסים להשפילם ולבזותם. הן אצל החילוניים, הן בציבור החרדי, והן בציבור שלנו. במילא זה סימן כי אצלם מונחת האמת, ולכן מחוייבים לתמוך בהם”.

לאחר מכן הוסיף הרבי וזעק: “כל ראשי הישיבות והגדולים, אתם קוראים לעצמכם ממשיכים של החזון איש זצוק”ל. היכן אתם בכל מה שמתרחש בארצינו הקדושה? מדוע אתם שותקים? החזון איש הרעיש עולמות וכתב כי זה ‘ייהרג ועל יעבור’. כיצד אתם יכולים לכנות את עצמכם ‘ממשיכי דרכו’?”

האדמו”ר התייחס גם לגזירת החינוך המרחפת על הציבור החרדי  בניו יורק: “עת צרה ליעקב ברוחניות שכזו עוד לא היתה. יש כאלה מהרסים ומחריבים שרוצים לשבור את חומות הקדושה, שכל מוסדות התורה כאן יחליפו את הלימודים ללימודים גויים.

“לדאבונינו יצאה כאן גזירה שדורשת מכל הישיבות שיתנו מעל שש שעות ביום עבור לימודי חול. אין שום ספק. זוהי גזירה על הדת, ואנו מחוייבים למסור את נפשנו עבור זה. שבכל דור ודוד עומדים עלינו לכלותינו, והקדוש ברוך הוא מצילנו מידם. בכל הדורות מסרו נפשם למען חינוך של הילדים, ואנו צריכים לנסות כמו יעקב אבינו שהכין עצמו לדורון, לתפילה ולמלחמה.

“וזה צריכים לדעת שעל פי כל היסודות שהעמיד רבינו הקדוש והטהור זי”ע, לא נעשה כל פשרה. ומי יודע אם לכתחילה לא היו מתחילים לדבר איתם על פשרות, לא היינו מגיעים לכדי כך”.