סקר: אפקט ליברמן? הליכוד נחלש ל-29, ישראל ביתנו וש”ס מתחזקות

אז איך השפיעו האירועים האחרונים על מעמדו של נתניהו ועל תמונת המנדטים במערכת הפוליטית? • סקר מיוחד של 'החדשות' מציג חוסר שביעות רצון מהתנהלות נתניהו, ליברמן והרמטכ"ל • הליכוד יורד לראשונה מתחת ל-30 מנדטים וישראל ביתנו מתחזקת מעט • וכמה מנדטים מקבל בני גנץ?
אריה ריבקינד
ו' כסלו התשע"ט / 14.11.2018 21:11

מסקר שערכו עבור חברת ‘החדשות’ מנו גבע ומינה צמח ממכון המחקר ‘מדגם’ בשיתוף אייפנל בקרב 500 נשאלים עולה כי לראשונה מאז חודש מרס הליכוד מקבל פחות מ-30 מנדטים.

התוצאות מציגות קשר ישיר בין מצבו של נתניהו בסקרים למצב הביטחוני: בחודש מאי, כשנתניהו נהנה מתמיכה ציבורית אחרי התקיפות בצפון והעברת השגרירות לירושלים, הוא זינק ל-35 מנדטים. אז התחילו “צעדות השיבה” על הגדר בעזה וטרור העפיפונים, ולאט לאט מצבו נחלש.

המרואיינים בסקר נשאלו לאיזו מפלגה היו מצביעים אילו הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום: מהתוצאות עולה כי הליכוד היה מקבל 29 מנדטים, ירידה של מנדט אחד לעומת הסקר הקודם והמשך למגמת ההיחלשות בסקרים.

מפלגת יש עתיד זוכה על פי הסקר ב-18 מנדטים, הרשימה המשותַפת ב-12, המחנה הציוני ב-11 וגם הבית היהודי מקבלת 11 מנדטים.

מהנתונים עולה עוד, כי מפלגת כולנו משיגה 8 מנדטים, ישראל ביתנו מתחזקת ל-7, יהדות התורה מקבלת גם היא 7, ש”ס מתחזקת ל-6, מרצ משיגה 6 מנדטים, ומפלגתה של אורלי לוי אבקסיס זוכה ב-5 מנדטים.

בסקר הועלתה גם השאלה כיצד היו מצביעים הנשאלים אם מפלגה בראשות בני גנץ היתה מתמודדת בבחירות.

על פי הנתונים במצב כזה הליכוד זוכה ל-24 מנדטים, מפלגתו של בני גנץ ב-15, יש עתיד ב-13 והרשימה המשותפת מקבלת 12 מנדטים.

הבית היהודי – אם גנץ מתמודד – מקבלת 10 מנדטים, המחנה הציוני 8, גם כולנו זוכה ב-8 מנדטים בתרחיש כזה, ישראל ביתנו ב-7, יהדות התורה ב-7, ש”ס ב-6, מרצ ב-5 ומפלגתה של אורלי לוי אבקסיס מקבלת 5 מנדטים.

עוד עולה מהסקר כי שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) בוגי יעלון ממשיך להיות על גבול אחוז החסימה ומקבל 3.1% מהקולות. אחוז החסימה הנוכחי עומד על 3.25% מכלל הקולות בבחירות. עוד מגרדות את אחוז החסימה: עלה ירוק (1.9%) ומפלגת זהות (1.1%).

לגבי שביעות רצון הציבור מהתנהלות נתניהו בהסלמה האחרונה בעזה – רוב הציבור אינו מרוצה מתפקודו וניכרת פגיעה בדימוי הביטחוני שלו: 74% מהנשאלים אמרו שהם לא מרוצים מהתנהלותו לעומת 17% שהשיבו שהם בסך הכול מרוצים. 9% השיבו שהם לא יודעים.

מגמת התסכול בציבור נמשכת גם כשנשאלו לגבי שביעות הרצון מהתנהלות השר ליברמן והרמטכ”ל איזנקוט בסבב הלחימה האחרון:  69% השיבו שהם לא מרוצים מהתנהלותו של ליברמן, לעומת 19% שאמרו שהם מרוצים.

מבחינת איזנקוט התמונה מעט יותר חיובית עם 51% שהשיבו שהם לא מרוצים מהתנהלותו, לעומת 35% שהביעו שביעות רצון בתקפודו בימים האחרונים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות