חבר הכנסת לשעבר משה פייגלין: “צריך להפסיק את המימון לישיבות”

משה פייגלין נגד חוק הנאמנות בתרבות: "למזלנו שאול המלך לא הקציב לדוד תקציב תרבות, אחרת ספר תהילים לא היה יוצא" I האזינו
חרדים 10
כ"ט חשון התשע"ט / 07.11.2018 12:56

חבר הכנסת לשעבר משה פייגלין, יו”ר מפלגת זהות, התייחס בתוכניתם של ענת דוידיוב וינון מגל ב-103fm לחוק הנאמנות בתרבות שמקדמת שרת התרבות מירי רגב, המאפשר למדינה לשלול תקציבים ממוסדות אשר חותרים תחתיה או מקיימים פעילויות לעידוד טרור.

“זה חוק מטורף, למה שהשליט יאמר ליוצר מה ליצור? למזלנו שאול המלך לא הקציב לדוד תקציב תרבות, אחרת ספר תהילים לא היה יוצא. גם הכתר האנגלי לא מימן את שייקספיר, אחרת המחזה ‘המלט’ לא היה יוצא לפועל”, אמר פייגלין.

על הטענה שמשרד התרבות בישראל הוא זה שמחזיק את מוסדות האומנות בישראל – השיב פייגלין: “זה הבולשביזם התרבותי שיצר השמאל. לא מתקנים עיוות אחד באמצעות עיוות אחר. אני באמת רוצה את כל הארץ אך כמה שפחות את מעורבותה של המדינה בחיי האזרח. אני רוצה את הזהות מצד אחד אך גם את החירות מהצד השני. כל מי שכאן הוא אדם אוטונומי וחופשי”.

כשנשאל אם יש לקבל החלטה להפסיק לממן את כל המוסדות –  השיב: “נכון. גם את הישיבות. כך נקטין את המיסים, השוק יהיה חופשי וייווצר השפע אליו אנחנו שואפים. זוגות צעירים יורדים מהארץ כי השפע העשיר של המדינה לא זולג אליהם. תפקידה של המדינה הוא לממן את ביטחון החוץ והפנים.

”הרמב”ם הבהיר זאת בצורה מאוד ברורה: ‘מלך עושה מלחמות ומשפט’. תפקידה של המדינה הוא לדאוג לביטחון, ורק לאחר מכן לכל השאר. השיטה של היום מקולקלת לחלוטין, ולכן אין לאמנים וליוצרים שום אמירה”.

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צודק לגמרי. מילים כדרבנות
    08/11/2018 05:20
    אביחי
  1. פייגלין יודע על מה הוא מדבר. הוצאת המדינה מהמשוואה תיצור כאן יהדות חזקה יותר ושורשית יותר. נמאס מהציונות החילונית שגזרה את הפיאות לילדי העולים. נמאס מהסוציאליזם שמחליט מה יהיה תוכן הלימודים. נמאס מכל זה. ברגע שנפסיק לקחת מהמדינה, נוכל לחזק את היהדות הרבה יותר.

  2. למרות הכותרת המפוצצת והמגמתית אני חושב שהוא צודק
    08/11/2018 14:18
    מאיר
  3. ברגע שהמדינה תפסיק להתערב בחיים של האזרח היא תוכל לגבות פחות מיסים. בסכום הפנוי שיצטבר לנו נוכל לממן בעצמנו את הישיבות ועוד בצורה יותר מדוייקת. אני מעדיף לתרום לישיבה עם קו מסויים ולא לתרום לישיבה אחרת שמובילה קו שלטעמי הוא בעייתי.
    כיום המדינה מממנת את כולם לפי מפתח שווה ויוצא שאני מממן מוסדות שאני לא מסכים להשקפה שלהם.
    אם מפלגת זהות בראשות פייגלין תגיע באמת לעמדת השפעה אני מאוד אשמח שהם יובילו את המהלך הזה שלהם, כמובן רק אם זה ילך יחד עם הפסקת התמיכה ב”תרבות” ובספורט

  4. האיש הזה יותר הזוי היום ממה שהיה אפילו בעבר
    08/11/2018 15:32
    שאול א.
  5. גם לא כל כך ברור לי, את מי מעניינת דעתו. במה הוא שונה מכל אזרח אחר?

    • חים   09/11/2018 09:26

      לך לשמאל

  6. משה פגלין
    09/11/2018 09:24
    חים
  7. מה אתה שמאלני תשתוק טמבל אים אין תור ה אין חים על תגיד כמה משפטים יפים מהרמה לך תלמד תורה אחר כך תדבר יותר טוב שאנשים כמוך יסתכמו את הפה זה רק נזק ליהדות מי שם..רותך..לדבר בשם בתורה לך תלמד