חבר הכנסת לשעבר משה פייגלין: “צריך להפסיק את המימון לישיבות”

חרדים 10
|
כ"ט חשון התשע"ט / 07.11.2018 12:56
משה פייגלין נגד חוק הנאמנות בתרבות: “למזלנו שאול המלך לא הקציב לדוד תקציב תרבות, אחרת ספר תהילים לא היה יוצא” I האזינו

חבר הכנסת לשעבר משה פייגלין, יו”ר מפלגת זהות, התייחס בתוכניתם של ענת דוידיוב וינון מגל ב-103fm לחוק הנאמנות בתרבות שמקדמת שרת התרבות מירי רגב, המאפשר למדינה לשלול תקציבים ממוסדות אשר חותרים תחתיה או מקיימים פעילויות לעידוד טרור.

“זה חוק מטורף, למה שהשליט יאמר ליוצר מה ליצור? למזלנו שאול המלך לא הקציב לדוד תקציב תרבות, אחרת ספר תהילים לא היה יוצא. גם הכתר האנגלי לא מימן את שייקספיר, אחרת המחזה ‘המלט’ לא היה יוצא לפועל”, אמר פייגלין.

על הטענה שמשרד התרבות בישראל הוא זה שמחזיק את מוסדות האומנות בישראל – השיב פייגלין: “זה הבולשביזם התרבותי שיצר השמאל. לא מתקנים עיוות אחד באמצעות עיוות אחר. אני באמת רוצה את כל הארץ אך כמה שפחות את מעורבותה של המדינה בחיי האזרח. אני רוצה את הזהות מצד אחד אך גם את החירות מהצד השני. כל מי שכאן הוא אדם אוטונומי וחופשי”.

כשנשאל אם יש לקבל החלטה להפסיק לממן את כל המוסדות –  השיב: “נכון. גם את הישיבות. כך נקטין את המיסים, השוק יהיה חופשי וייווצר השפע אליו אנחנו שואפים. זוגות צעירים יורדים מהארץ כי השפע העשיר של המדינה לא זולג אליהם. תפקידה של המדינה הוא לממן את ביטחון החוץ והפנים.

”הרמב”ם הבהיר זאת בצורה מאוד ברורה: ‘מלך עושה מלחמות ומשפט’. תפקידה של המדינה הוא לדאוג לביטחון, ורק לאחר מכן לכל השאר. השיטה של היום מקולקלת לחלוטין, ולכן אין לאמנים וליוצרים שום אמירה”.