היורש הצפוי של שלמה הלברנץ: “פחות מתוחכם, אבל יותר אכזרי”

אם יתברר כי גופת הגבר שנמשתה מהנהר במקסיקו היא אכן גופתו של מנהיג כת 'לב טהור' - בנו נחמן צפוי למלא את מקומו • "אכזרי במיוחד, נחשב לזרוע הביצועית של הכת שהוציאה לכאורה לפועל את ההתעללויות"
יוני גרין
ט"ז תמוז התשע"ז / 09.07.2017 23:30

מי יירש את מקומו של מנהיג הכת החרדית הרב שלמה הלברנץ, שטבע – על פי דיווחים מקומיים במקסיקו – בנהר בערב שבת?

יקי אדמקר, כתב אתר וואלה, שוחח עם  אורית כהן, שאחיה וששת ילדיו הם חלק מהכת הקיצונית במשך שנים רבות, ושמע ממנה כי קרוביהם של החברים בכת, מעריכים כי היורש שיעמוד בראש הכתב יהיה בנו – נחמן, שלדבריהם נחשב לגרוע יותר מאביו.

“הלברנץ קיבל את העונש, שלו אבל זה לא הסוף. הוא השאיר אחריו אנשים גרועים ואכזריים ממנו. הבן שלו נחמן עלול לרשת את מקומו”, אומרת כהן.

על פי הדיווחים, נחמן הלברנץ בן ה-35 נחשב לאחד הגורמים החזקים בקהילה שייסד אביו. נחמן, שהינו הבן הצעיר, נחשב ליד ימינו של אביו, ועל פי הדיווחים הוא משמש כזרוע הביצועית של הכת, בה התבצעו, על פי הרשויות בקנדה ובישראל התעללויות. לפני כשלושה חודשים הוגדרה ‘לב טהור’ כ”כת פוגענית” בבית משפט לענייני משפחה בישראל.

בידי בני המשפחות של חברי הקהילה  תועד נחמן כ”אכזרי במיוחד”.

נחמן תיפקד בעבר כגורם ששיכנע משפחות להצטרף לכת. אם יתברר כי גופת הגבר שנמצאה בנהר סן חוארז שבמקסיקו בסוף השבוע היא אכן גופתו של הלברנץ, הסיכויים לכך שבנו יירש את מקומו גבוהים למדי.

“זה בעיקר נובע מפחד, הם יעשו הכול כדי להחזיק את הקהילה שלמה. הם יודעים שאם היא תתפרק סופם יהיה בכלא והם לא יראו יותר אור יום”, אמרה כהן.

לדבריה, נחמן הוא “אכזרי יותר מאביו, אבל לא מתוחכם כמוהו”.

גודלה של כת ‘לב טהור’ לא ברור באופן רשמי, אך קיימות הערכות כי היא מונה כ-50-60 משפחות וכ-150-200 ילדים.

מדובר בקהילה הנבדלת מקהילות חרדיות אחרות הן בלבוש נשות הקהילה – המכסות את מלוא גופן בביגוד שחור כאשר רק הפנים גלויות החל מגיל שלוש –והן בכללי הכשרות המחמירים ובסממנים אחרים. בקהילה נוהגים כלפי ילדי הקהילה בין היתר בענישה גופנית קשה, בנישואי קטינים, החל מגיל 14 לנערות ו-15 לנערים, עם בני זוג שלעיתים הפרשי הגילאים ביניהם הם עד 20 שנה.

בנוסף, קיימת מדיניות ענישה כלפי חברי הקהילה הכוללת הפרדת ילדים מהוריהם – גם בגיל ינקות; העברת הילדים לגדול במשפחה אחרת; מניעת חינוך פורמלי וניתוק מהעולם החיצון ומכל מקורות מידע חיצוניים; גירוש מהקהילה של נערים שאינם סרים לסמכות ראשיה וכל זאת בהתאם להחלטות ראש הקהילה.

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גועל נפש
    09/07/2017 23:59
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. ימח וידח

  2. מאיפה
    10/07/2017 00:14
    שואל
  3. מאיפה יש להם כסף לחיות ולחיי קהילה אם הם ככה מתנהגים
    משהו מוזר

    • נואש   10/07/2017 12:28

      יש כמה בודדים שיצאו בשאלה שמחפישים כל מה שמריח יהדות. הקהילה הזו קדושה וכך כל החרדים היו צריכים לנהוג

    • מנחם   10/07/2017 14:37

      זאת אחת הסיבות שהם מחתנים מוקדם ומביאים כמה שיותר ילדים..

  4. הוא זה שהרג את עצמו. הוא הלך לטבול בחוסר אחריותו בנהר מסוכן
    10/07/2017 12:12
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. נחמן הלברנץ הרודף תפסיק לשקר דיי נמאס לנו ממך ומכל מכל השקרים שלך. כשחוזרים על השקר הרבה פעמים הוא לא נהפך לאמת אף פעם. בסוף כל האמת ייצא ויתגלה רק האמת.

    יש אומרים שהחבל ניתק, וזה ממש מדה כנגד מידה! הוא ניתק ילדים מזרועות הוריהם. אני מאמין שהלברנץ בעצמו ניתק את החוט כשהוא ירד לטבול במקווה ביום שישי, הנהר היה סוער וכדי שלא ייסחף הוא הציג עצמו כאילוי הוא נקשר בחבל אל העץ וייתכן והלברנץ העדיף לביים את מותו ובכך לשים קץ ל”רדיפה” של הרשויות כנגדו. ולמעשה הבן נחמן ומאיר רוזנר הם רשעים ואכזריים הרבה יותר מהאבא שמת, הוא היה צריך ללכת עם מאות ילדים שחיתן זוגות בגיל צעיר, וחסידיו למצוא מדינת מקלט חדשה – ולכן ייתכן כי הוא החליט לביים מוות.

    וצריכים לארגן באופן מיידי משלחת עם פסיכולוגים, רופאים, בני משפחה ועוד כדי להציל את 180 ילדים בערך. ושם יש שם מי שימשיך את דרכו {כמו המתעלל הרוצח מאיר רוזנר} ומסוגל אפילו לשכנע אותם ללכת אחריו לגן עדן. חייבים לפעול מיד מיד מיד. כשכתות נקלעות למשבר כזה הן רק הולכות ומקצינות, ולכן כולם שם ובפרט כל הילדים נמצאים עכשיו ממש בסכנת חיים.

    בחור מלייקווד בשם רפאל קעניג שהיה פעם בכת לב טהור ויש לו שם עדיין קרובי משפחה טוען וחושד שהלברנץ היה שחיין מקצועי ואומר שיתכן שמאיר רוזנר הטביע אותו. הוא בוכה על זה שהלברנץ מת וטוען שהרשע האמיתי בלב טהור הוא מאיר רוזנר כמו שכולם כבר יודעים את זה על השייגץ מאיר רוזנר ימ”ח.

    לא נכנס כאן לחשבונות שמים שאין אנו בקיאים בהם. מתנגדיו יאמרו שהנקמה והקללה שהם הטילו עליו התקיימה. הוא החציף פניו נגד הרב עובדיה יוסף ועוד גדולי ישראל כמו הרב מקאשוי ועוד ועוד ועוד ועוד.

    למעשה הוא זה שהרג את עצמו. הוא הלך לטבול בחוסר אחריותו בנהר מסוכן. לא הציונים הרגו אותו אלא הוא בעצמו הרג את עצמו. ויתכן שהחשוד הרוצח מאיר רוזנר הטביע אותו.