שר התחבורה כץ הזמין כתבים בשבת כדי שיבואו לצלם אותו

השר כ"ץ הגיע במהלך יום השבת לצפות בעבודות הקמת בית הנתיבות החדש בתחנת רכבת השלום בת"א • כבר בשבת אחר-הצהריים שלח, באמצעות הדוברת שלו, הודעה לכתבים על כוונתו לבקר באתר העבודות, כדי שיבואו לסקר ולצלם אותו • לגלג על יהדות התורה וש"ס: "שמח שבסופו של דבר הם השתכנעו והבינו שאין מנוס ותמכו בקיום העבודות"
יוני גרין
כ"ד אב התשע"ו / 27.08.2016 21:51

גם שר התחבורה חילל שבת: בשבת אחר-הצהריים שלח שר התחבורה ישראל כ”ץ, באמצעות הדוברת שלו, הודעה לכתבים על כוונתו לבקר באתר העבודות בתחנת רכבת השלום בתל אביב, כדי שיבואו לסקר ולצלם אותו.

גם בהנהלת רכבת ישראל לא הסתפקו רק בעבודות השדרוג של תחנת הרכבת, שבוצעו תוך חילול שבת מאסיבי, והפעילו מערך יח”צ של צילומים, שיגור צילומי וידאו מרחפן שפעל מהאוויר, והעבירו הודעות אל כלי התקשורת.

במהלך הביקור, שלפי הדיווח בניוז 1 התקיים בעיצומה של השבת, השר כ”ץ עקץ את יהדות התורה וש”ס  – ואמר: “אני שמח שבסופו של דבר גם הם השתכנעו והבינו שאין מנוס ותמכו בקיום העבודות”.

למרות חילול השבת, השר הצהיר במתחם העבודות: “אני אדם מסורתי ובהחלט תומך בשמירת ציביונה היהודי-דמוקרטי של מדינת ישראל ובקיום הסטטוס קוו ומקפיד על כך בכל התחומים הנתונים לאחריותי, אבל זה מחייב את כל הצדדים להתפשר ולנהוג בהתאם לחוק, כדי לאפשר חיים משותפים”.

נזכיר, כי הפעם האחרונה בה שר בישראל הזמין עיתונאים במהלך השבת, הייתה כאשר יאיר לפיד, שהיה אז שר האוצר, זימן אליו כתבים במהלך השבת.

לפיד ספג ביקורת על התנהלותו, גם מצד הכתבים שהמנוחת השבת שלהם הופרה, הבין שלא נהג כשורה, ופרסם הודעת התנצלות.

עבודות התשתית שהתקיימו בתחנת רכבת השלום בתל אביב, שם הוקם בית נתיבות חדש, נמשכו מערב שבת אחר-הצהריים והסתיימו בשעה 19:00 הערב.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מסור תי זה מסור של נגרים
    27/08/2016 22:33
    ששון
  1. אתה עוד תוכל הרבה נסורת בשביל לשרוד

  2. הכל הצגה?על מה יש לנו להשען? על אבינו שבשמים,
    27/08/2016 22:42
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. שבת מברכים “אלול” היה שבת של חילולי שבת בא”י ר”ל: בחסות השתיקה של “יהדות התורה” ושס נערכו השבת עבודות ההשלמה לתחנת הרכבת במחלף השלום בתל אביב. מספר רב של מנופים ועובדים השתתפו בחילול השבת הגדול בישראל. בחסות השתיקה של יהדות התורה ושס נערכו השבת עבודות ההשלמה לתחנת הרכבת במחלף השלום בתל אביב.

    כי השוחד יעוור – גפני לא מאיים עוד בפרישה מן הממשלה על חילולי שבת הוא אומר שהיחס לא יהיה יותר אותו דבר – לאיזה שפל הגיע: כמה צדקו גדולי ישראל שהתנגדו לכל ישיבה בממשלה ולתפקידים בכירים, בעבר גם תפקיד יו”ר ועדת הכספים היה שנוי במחלוקת עד שאישרו זאת, מפני שהיו מן הגדולים שעיניהם היתה פקוחה שתפקידים מן הסוג הזה יקשרו את הנציגים לכסא ויתעלמו מדברים חשובים כמו שבת וכדומה הם לא ירצו להפסיד את כסאותיהם ימצאו נוסחאות וסיבובי לשון וימשיכו בתפקיד והאידישקייט יסבול.

    מי שהספיק לשכוח, בעבר, כשהעבירו משחן בשבת עלו על הבריקדות, הנושא לא עבר בשקט. עתה כשמחללים שבת, במקום שגפני יקום ויאמר כי אם זה קורה אנחנו פורשים מיד מן הממשלה מוותרים על כל הכסאות שלנו למען השבת, הוא אומר כי היחס יהיה שונה, כאילו שהוא מפחיד בזה מישהו, גם ככה היחס של גפני אינו יחס, הוא משחק אופוזיציה בכל הזדמנות.

    זה מזעזע ממש, הנציגות החרדית המיסיונרים שותקת ואינה עולה על הבריקדות אינה מאיימת בפרישה מתוך חשבון שלא להפסיד מה שהשיגו. אבל האם מותר לוותר על השבת? איך יכולים נציגים חרדים לשבת בממשלה כשגלוי וברור כי החילול שבת נעשה מבלי שיש כאן שאלה של פקוח נפש, אפשר את אותו דבר לעשות באמצע השבוע, וגם אם נכון שיהיה קצת יותר תנועה, למען השבת שיהיה כך.

    התפקיד השחית את משה גפני, הרצון שלו להמשיך לשבת בועדת הכספים היא אשר עיוורה אותו לחפש לשונות חדשים כאלו שלא יחייבו אותו לפרוש. אוי לאותה בושה ואוי לאותה כלימה מה קורה לשבת קודש כשהחכי”ם החרדים יושבים על כסאות מרופדים.

    שבת שבת שבת: שר אדון ליצמן שר הבריאות , אתה אחראי על הרבה חילולי שבת בבתי החולים. נתחיל במכונות לממכר מזון שעובדות בשבת רגיל, נמשיך למעליות שבת, כמה פעמים המעליות שבת לא עובדות, כמה פעמים שהמעלית בלי פיקוח הלכתי לשבת רק ע”י ‏איזה טכנאי – יהדות התורה והשבת. כל האחיות כותבות ועובדות בשבת דברים שלא פיקוח נפש, יושבות על מחשב ומחלקים שבת בחסות שר הבריאות של – יהדות התורה והשבת. ליצמן בשבת בכל בתי החולים זה הזמן לעשות פוליש וקס ע”י עשרות פועלים יהודים – יהדות התורה והשבת? אבטחה בבית החולים ע”י יהודים שמחללים את השבת.

  4. יעקב אשר
    27/08/2016 23:07
    יוני
  5. אין שום מצב שגפני יפרוש מהקואליציה כי אם יהדות התורה תפרוש פרוש חוזר לכנסת במסגרת החוק הנורבגי, ואז יעקב אשר חוזר הביתה, וזה בדגל לא מסוגלים לעשות…