שר התחבורה כץ הזמין כתבים בשבת כדי שיבואו לצלם אותו

יוני גרין
|
כ"ד אב התשע"ו / 27.08.2016 21:51
השר כ”ץ הגיע במהלך יום השבת לצפות בעבודות הקמת בית הנתיבות החדש בתחנת רכבת השלום בת”א • כבר בשבת אחר-הצהריים שלח, באמצעות הדוברת שלו, הודעה לכתבים על כוונתו לבקר באתר העבודות, כדי שיבואו לסקר ולצלם אותו • לגלג על יהדות התורה וש”ס: “שמח שבסופו של דבר הם השתכנעו והבינו שאין מנוס ותמכו בקיום העבודות”

גם שר התחבורה חילל שבת: בשבת אחר-הצהריים שלח שר התחבורה ישראל כ”ץ, באמצעות הדוברת שלו, הודעה לכתבים על כוונתו לבקר באתר העבודות בתחנת רכבת השלום בתל אביב, כדי שיבואו לסקר ולצלם אותו.

גם בהנהלת רכבת ישראל לא הסתפקו רק בעבודות השדרוג של תחנת הרכבת, שבוצעו תוך חילול שבת מאסיבי, והפעילו מערך יח”צ של צילומים, שיגור צילומי וידאו מרחפן שפעל מהאוויר, והעבירו הודעות אל כלי התקשורת.

במהלך הביקור, שלפי הדיווח בניוז 1 התקיים בעיצומה של השבת, השר כ”ץ עקץ את יהדות התורה וש”ס  – ואמר: “אני שמח שבסופו של דבר גם הם השתכנעו והבינו שאין מנוס ותמכו בקיום העבודות”.

למרות חילול השבת, השר הצהיר במתחם העבודות: “אני אדם מסורתי ובהחלט תומך בשמירת ציביונה היהודי-דמוקרטי של מדינת ישראל ובקיום הסטטוס קוו ומקפיד על כך בכל התחומים הנתונים לאחריותי, אבל זה מחייב את כל הצדדים להתפשר ולנהוג בהתאם לחוק, כדי לאפשר חיים משותפים”.

נזכיר, כי הפעם האחרונה בה שר בישראל הזמין עיתונאים במהלך השבת, הייתה כאשר יאיר לפיד, שהיה אז שר האוצר, זימן אליו כתבים במהלך השבת.

לפיד ספג ביקורת על התנהלותו, גם מצד הכתבים שהמנוחת השבת שלהם הופרה, הבין שלא נהג כשורה, ופרסם הודעת התנצלות.

עבודות התשתית שהתקיימו בתחנת רכבת השלום בתל אביב, שם הוקם בית נתיבות חדש, נמשכו מערב שבת אחר-הצהריים והסתיימו בשעה 19:00 הערב.