יעקב ליצמן על אסתי ויינשטיין: “לא העניין שלכם איך אנו מתנהגים בגור”

התייחסות ראשונה של שר הבריאות מחסידות גור לפרשת אסתי ויינשטיין ע"ה: "זה סכסוך אישי שאין לו שום קשר ל-13 אלף בתי אב. זה לא קשור לחסידות בכלל. לא נקבל הטפת מוסר מחברה מתירנית שאיבדה כל ערך בנושאים שהיא עכשיו מטיפה עליהם" • על הצ'ילבה יאיר לפיד: "לא אומר לו שלום, שיתקן איפה שהזיק וחטא, ואז אראה בזה חזרה בתשובה"
אליעזר היון
א' תמוז התשע"ו / 07.07.2016 18:15

התייחסות רשמית ראשונה של חסידות גור לפרשת אסתי ויינשטיין: שר  הבריאות ח”כ יעקב ליצמן, העניק ראיון לעיתונאית תחיה ברק ממגזין אתר ‘מאקו’, במהלכו טען כי חסידות גור עוברת מסע של הכפשה.

“זה סכסוך אישי שאין לו שום קשר ל-13 אלף בתי אב. זה לא קשור לחסידות בכלל. אתם שופטים חסידות שלמה בגלל מקרה אחד? ככה עושים? זה להכפיש ולעשות עוול נוראי לחסידות שלמה. אז לא, אני לא אדבר על זה”.

ליצמן נשאל על התקנות הנהוגות בחסידות והשיב בתקיפות: “אין לאף אחד מושג איך מתנהגים חסידי גור וכל ההכפשות באות מבורות ושנאה. ובכלל, זכותה של כל קהילה לנהוג כרצונה. שלום בית וכבוד הדדי טוב אצלנו יותר מאשר אצל כל החילוניים יחד.

“אחוז הגירושים אצלנו נמוך מאוד. אז זה לא עניין שלכם איך אנחנו מתנהגים. לא נקבל הטפת מוסר מחברה מתירנית שאיבדה כל ערך בנושאים שהיא עכשיו מטיפה עליהם לאחרים”.

דוברו של השר נשאל מאוחר יותר האם ליצמן קורא לרעייתו בשמה – וזה מיאן להשיב, בטענה כי מדובר ב”חייו המשפחתיים והאישיים”.

מי זה יאיר לפיד?

בהמשך התייחס ליצמן ליאיר לפיד ושאל בציניות: “מי זה?”

כשהמראיינת ענתה בציניות כי מדובר באיש שהודיע כי יהיה ראש הממשלה של ישראל – אמר: “נו, ואני רוצה להיות הנשיא הבא של ארצות הברית. בא בנאדם, הפך לשר אוצר, לקח את הציבור החרדי כאג’נדה והרס אותו. אין משרד ממשלתי שלפיד לא הרס את הציבור החרדי בתוכו. אנחנו עוד מלקקים את הפצעים. עוד לא הצלחנו להחזיר את המצב למה שהיה לפני שנכנס.

“יש ח”כים מיהדות התורה שמדברים איתו, אני לא. אני לא אומר לו שלום במסדרון. הוא השפיל וביזה את הציבור שלי. אמא שלי זיכרונה לברכה הייתה אומרת לי ‘תחפש לך חברים טובים’. אז הוא לא טוב, ולכן הוא לא חבר שלי. אבל שתדעי שאני לא ככה עם כל חברי יש עתיד. מאיר כהן הוא יהודי טוב”.

האם השנים ישלימו ביניהם?

ליצמן הסביר: “שיתקן איפה שהזיק וחטא, ואז אראה בזה חזרה בתשובה. שיצביע בכנסת בעד דברים שמתקנים את מה שקלקל, כמו תקציב הישיבות או נגד חוק הגיוס. לבוא לכותל המערבי ולשים כיפה זו לא חזרה בתשובה. גם גוי עושה את זה”.

ביחס לתנועת הנשים החרדית ‘לא נבחרות לא בוחרות’ טען השר: “הן לא לקחו לנו קולות, נשים שומעות לרבנים לא פחות מגברים וגדולי התורה קבעו שנשים לא תשתלבנה במפלגות.

“הדרת נשים, אפשר לחשוב. אצלנו החינוך יותר טוב, שלום בית יותר טוב. לא צריך לבלבל את הראש. כל מילה של אדמו”רים ורבני ישיבות זה קדוש. אנחנו מקבלים את זה וגמרנו”.

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חסידות גור
    08/07/2016 11:19
    יעקב
  1. מר ליצמן היקר,
    כנראה שכחת את העניין עם אסתי ויינשטיין ז”ל.גם אתה שאתה חסיד גור בעצמך מבלבל תמוח על “שלום בית”?
    זה שאתם משתיקים את הנעשה בבתיכם לא אומר שיש לכם שלום בית.תפסיקו להגיד “חילונים” בכל עניין שצץ וקם.יש המון חילונים שאצלם השלום בית יותר גדול מאשר אצלכם החסידים “בכאילו”.איפה היראת שמיים שלכם?
    אתם לא מפחדים מהיום שבורא עולם ינחית עליכם מכה כזאת שלא תקומו ממנה?כל ההתעללות הפיזית והנפשית שקורה אצלכם כלפי הנשים והילדים…עד מתי?
    מאחל שבורא עולם יעשה בכם כנדרש.

    • --   10/07/2016 09:52

      אמן.
      כחסידת גור אני אקח את העניין האחרון כברכה.
      מזה אכפת לך?
      מנשות חסידות גור?
      קודם תטפל באלפי הנשים שנאנסות כל לילה בתל אביב, ובמאות הנשים שמוכות אצל החילונים, ואח”כ תדאג לנשות גור האומללות.
      בסדר?

  2. הסטיפלר היה מראשי ראש הרבנים וראש ישיבה ופסק ואמר מה שאמר.
    09/07/2016 23:46
    נכוןחלקית
  3. צריך מחילה של האשה אם לא לכאורה לא תגרע זה דאוריתא ונוגע לנפשות.
    אין להכפיש בגלל מעשה עדה קדושה שלימה אבל לא בליצמן הגבר תלוי לשנות ואולי בא המקרה הזה שישנו שרואים לאן זה הוביל.
    דרך אגב. אסתי שנהיתה חולה ואולי על כן לצער העם הרגה עצמה, כתבה דבר מאוד חשוב בספר שלה (שצריך גרסה מנוקה יותר על מנת שדתי יקרא אותו בלי תיאורים גרפים של הטומאה שנגרם לה לכאורה על ידי … ובפרט גם מעשי הרשע העיראקי המעסה הפרוץ שיקבר בגהנום) היא כתבה שחדר המורים נגוע מאוד בוירוס לשון הרע.. א י ז ה. תאור ספרותי אדיר. מקום לכאורה חרדי כלומר סופר דתי שכל הטומאה נמצאת שם. בן אדם לחבירו זה בן אדם למקום ובזה כל הרוצים ללכת בדרך ה צריכים באמת ללכת בדרך ה ולצאת מעסקאות החבילה שנותנת להם היתר לחיות חיי חטא נוראים באיצטלא דתית. ויש טעיות נוראיות שבאמת גם הם נובעות מאותו ענין כמו המורה שלה שהתעללה בה ולא האמינה לה אלא ללשון הרע של חברותיה שהיא כאילו כתבה רע על חברה אחרת . דבר כזה יכול לעשות מזק נוראי לילד ובפרט בתנאי בדידות שמחפש אמון וזה בדיוק מה שקרה עם אסתי אסתר הדסה למשפחת אירנשטיין ,

  4. ליצמן, תיקון קטן לגבי לפיד
    09/07/2016 23:58
    שירן
  5. הוא הרס כל משרד שמפלגתו הגיעה אליו. נקודה. הציבור כולו עדיין משלם על ההרס של משרדי החינוך, הבריאות והאוצר.

  6. ליצמן החכמולוג
    10/07/2016 01:01
    משה
  7. הוא לא רעבע אנחנו לא חסידים שלו–הוא לא יגיד לנו במה כן או לא להתענין. אני מבין שהוא בלחץ–פרסומים לא נעימים–אז אולי דכאי שישב בשקט “עד יעבור זעם” אם יעבור.

    • למשהולחסידה   10/07/2016 17:30

      אין סיכוי שזה יגיע לאנשי גור ודאי נשותהם ולילדי אסתי בלי שיעשו גרסת דיאט למה שכתבה. בכך שנגמרה וגמרה על עצמה והספר הוא מלא בתאורים שחרדי בחיים לא היה צריך להחשף אלהם , אין כל כך סיכוי שזה יגיע לאן שאסתי המסכנה רצתה והכונה לתקן ענין המעונות, וכדברי הסטיפלר הידועים שגם לא הדפיסו כאן בתגובה שלי.
      יש שם יותר מדי חוויות נשיות שעברו עליה שמתוארות.
      וזה שיש ״חילוניות״ מעונות כדברי חסידת האינטרנט מגור כאן לא אומר שיהודות בגור לא צריך לעשות חושבין על הענין כי מספיק אחת שזה מענה אותה זה דאוריתא ותראו לאיזה קטסטרופה זה הוביל לפי הספר. אולי בגלל זה קראו לזה מצות עונה , כי אם אין העונה קראוי זה עינוי גדול הכי יסודי בבית שנבנה ממנו הכל וזה אותיות עון. וכאשר נשברים התקנות מתבלבלים הכוחות ואפשר להחליק למתואר …והלאה הלאה, ומה שמו א בספר ידוע.
      והחיים של אחת חשובים לא פחות מכל הקבוצה.!
      מכאן לעלהום על עדה רדושה זה כנראה מרשעות ילדותית.