יעקב ליצמן על אסתי ויינשטיין: “לא העניין שלכם איך אנו מתנהגים בגור”

אליעזר היון
|
א' תמוז התשע"ו / 07.07.2016 18:15
התייחסות ראשונה של שר הבריאות מחסידות גור לפרשת אסתי ויינשטיין ע”ה: “זה סכסוך אישי שאין לו שום קשר ל-13 אלף בתי אב. זה לא קשור לחסידות בכלל. לא נקבל הטפת מוסר מחברה מתירנית שאיבדה כל ערך בנושאים שהיא עכשיו מטיפה עליהם” • על הצ’ילבה יאיר לפיד: “לא אומר לו שלום, שיתקן איפה שהזיק וחטא, ואז אראה בזה חזרה בתשובה”

התייחסות רשמית ראשונה של חסידות גור לפרשת אסתי ויינשטיין: שר  הבריאות ח”כ יעקב ליצמן, העניק ראיון לעיתונאית תחיה ברק ממגזין אתר ‘מאקו’, במהלכו טען כי חסידות גור עוברת מסע של הכפשה.

“זה סכסוך אישי שאין לו שום קשר ל-13 אלף בתי אב. זה לא קשור לחסידות בכלל. אתם שופטים חסידות שלמה בגלל מקרה אחד? ככה עושים? זה להכפיש ולעשות עוול נוראי לחסידות שלמה. אז לא, אני לא אדבר על זה”.

ליצמן נשאל על התקנות הנהוגות בחסידות והשיב בתקיפות: “אין לאף אחד מושג איך מתנהגים חסידי גור וכל ההכפשות באות מבורות ושנאה. ובכלל, זכותה של כל קהילה לנהוג כרצונה. שלום בית וכבוד הדדי טוב אצלנו יותר מאשר אצל כל החילוניים יחד.

“אחוז הגירושים אצלנו נמוך מאוד. אז זה לא עניין שלכם איך אנחנו מתנהגים. לא נקבל הטפת מוסר מחברה מתירנית שאיבדה כל ערך בנושאים שהיא עכשיו מטיפה עליהם לאחרים”.

דוברו של השר נשאל מאוחר יותר האם ליצמן קורא לרעייתו בשמה – וזה מיאן להשיב, בטענה כי מדובר ב”חייו המשפחתיים והאישיים”.

מי זה יאיר לפיד?

בהמשך התייחס ליצמן ליאיר לפיד ושאל בציניות: “מי זה?”

כשהמראיינת ענתה בציניות כי מדובר באיש שהודיע כי יהיה ראש הממשלה של ישראל – אמר: “נו, ואני רוצה להיות הנשיא הבא של ארצות הברית. בא בנאדם, הפך לשר אוצר, לקח את הציבור החרדי כאג’נדה והרס אותו. אין משרד ממשלתי שלפיד לא הרס את הציבור החרדי בתוכו. אנחנו עוד מלקקים את הפצעים. עוד לא הצלחנו להחזיר את המצב למה שהיה לפני שנכנס.

“יש ח”כים מיהדות התורה שמדברים איתו, אני לא. אני לא אומר לו שלום במסדרון. הוא השפיל וביזה את הציבור שלי. אמא שלי זיכרונה לברכה הייתה אומרת לי ‘תחפש לך חברים טובים’. אז הוא לא טוב, ולכן הוא לא חבר שלי. אבל שתדעי שאני לא ככה עם כל חברי יש עתיד. מאיר כהן הוא יהודי טוב”.

האם השנים ישלימו ביניהם?

ליצמן הסביר: “שיתקן איפה שהזיק וחטא, ואז אראה בזה חזרה בתשובה. שיצביע בכנסת בעד דברים שמתקנים את מה שקלקל, כמו תקציב הישיבות או נגד חוק הגיוס. לבוא לכותל המערבי ולשים כיפה זו לא חזרה בתשובה. גם גוי עושה את זה”.

ביחס לתנועת הנשים החרדית ‘לא נבחרות לא בוחרות’ טען השר: “הן לא לקחו לנו קולות, נשים שומעות לרבנים לא פחות מגברים וגדולי התורה קבעו שנשים לא תשתלבנה במפלגות.

“הדרת נשים, אפשר לחשוב. אצלנו החינוך יותר טוב, שלום בית יותר טוב. לא צריך לבלבל את הראש. כל מילה של אדמו”רים ורבני ישיבות זה קדוש. אנחנו מקבלים את זה וגמרנו”.