מאבק חדש? החרדים במועצת העיר ירושלים נגד מיזם אופניים להשכרה

נציגי החרדים במועצת העיר ירושלים מתנגדים להפעלת מיזם חדש להשכרת אופניים בבירה, בדומה ל'תל-אופן' התל-אביבי, מחשש לחילול שבת המוני • החילונים: "לא יתכן שיהיה מי שינסה בעקביות לכפות על אחרים את השבת שלו"
נחמן גור
ט"ז אלול התשע"ה / 31.08.2015 09:28

האם הקרב הבא על השבת בירושלים יתחולל בגלל מיזם אופנים להשכרה? לפי דיווח של העיתונאי מיכאל שמש בגלי צה”ל, הנציגים החרדים במועצת העיר ירושלים מתנגדים להפעלת פרויקט השכרת אופניים ברחבי העיר, בדומה למיזם ה’תל אופן’ הפועל בתל אביב.

לטענת הנציגים החרדים, תכנית העירייה להפעיל את מיזם האופניים במרכז העיר ובשכונות נוספות, הצפוי לפעול גם בשבת, יגרום ל”חילול שבת המוני”.

חבר מועצת העיר, אליעזר ראוכברגר: “אין שום צל של ספק שאנחנו רואים את זה בחומרה רבה ביותר. אנחנו נעשה כל מה שאפשר כדי למנוע את הדבר הזה. אני יודע שיש כאלה מיזמים בתל אביב ובמקומות אחרים, אבל ירושלים היא לא תל אביב, ירושלים היא עיר קודש – ככה היא צריכה להתנהל, ככה היא צריכה להיות”.

את ההתנגדות החרדית הזו רואים בסיעות החילוניות בחומרה רבה. לטענתם, היום היחיד שבו לכולם יש זמן לרכב על אופניים הוא בשבת – מה גם שההתנגדות הזו פוגעת ברווחיות של הפרויקט ומעמידה את כולו בסכנה.

סגן ראש העיר מסיעת ‘ירושלמים’, תמיר ניר: “לא יתכן שיהיה מי שינסה בעקביות – פעם אחר פעם – לכפות על אחרים את השבת שלו ולנסות להשפיע על איך אנשים אחרים מציינים את השבת שלהם. אנחנו בסיעה נלחמנו ונמשיך להילחם  על החופש של כל אוכלוסייה לציין את השבת שלה כדרכה”.

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אופניים בשבת
    31/08/2015 10:00
    זאב פרנק
  1. בטרם נציגינו המהוללים ממהרים להכריז מלחמה (כבהתנייה פאבלובית) על כל מיזם חדש בירושלים (כי “חדש אסור מן התורה” כמובן…) אולי היה ראוי שישבו רק לרגע ויבדקו האם אכן אסור לרכב על אופניים בשבת? האם צריך להציק לציבור החילוני בירושלים על משהו שהוא אפילו לא איסור מדרבנן? ושיש רבנים שמתירים אותו? האם לא הגזמתם עם ה”לא” האוטומטי הקבוע שלכם כל אימת ש…? האם לא תנוחו ולא תשקטו עד שתחוקקו חוק עזר עירוני שבירושלים עיר הקודש חייב כל זכר מבן עשרים ומעלה לחבוש שטריימל… אז די כבר!! לכו לכם לאהליכם…

    • שמוליק קרסיק   31/08/2015 20:57

      או שזה אפילו לא מדרבנן.

      • עמרצ'   01/09/2015 01:38

        להפעיל את מכונת ההשכרה זה דאורייתא!!

  2. לא תרכב על אופניים
    01/09/2015 18:07
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. לא תתגייס לצבא
    צעק על חילונים זרים
    מעשים חסרי הצדקה,,, מראים פסוקים שוליים שהמקרא מאפשר עקיפה בתור הצדקה למעשים, אך את המצוות החשובות ביותר שכחתם בזכות הסבר סתמי

    • זאב פרנק   02/09/2015 09:36

      הגיע זמן שנבין ונַפְנִים… שבירושלים חיים גם רבבות חילונים שאינם דתיים ואינם שומרי שבת, והדרך אל ליבם לא עוברת בנתיבות של כפיה ומניעת אמצעים לרווחתם… ומי שבאמת רוצה לקרב יהודים לשמירת שבת ולאביהם שבשמים יכול לעשות זאת רק בדרך של שיעורי תורה, סמינרים (ערכים) וכדומה. מניעת אפשרות להתנייד באופניים לא תגרום אפילו לחילוני אחד ללכת לקבלת שבת בבית הכנסת… מה שכן, הוא יקח מונית ויסע לתל אביב… ושם הוא כמובן יקרא תהילים כל השבת… גוטשאבעס.