מאבק חדש? החרדים במועצת העיר ירושלים נגד מיזם אופניים להשכרה

נחמן גור
|
ט"ז אלול התשע"ה / 31.08.2015 09:28
נציגי החרדים במועצת העיר ירושלים מתנגדים להפעלת מיזם חדש להשכרת אופניים בבירה, בדומה ל’תל-אופן’ התל-אביבי, מחשש לחילול שבת המוני • החילונים: “לא יתכן שיהיה מי שינסה בעקביות לכפות על אחרים את השבת שלו”

האם הקרב הבא על השבת בירושלים יתחולל בגלל מיזם אופנים להשכרה? לפי דיווח של העיתונאי מיכאל שמש בגלי צה”ל, הנציגים החרדים במועצת העיר ירושלים מתנגדים להפעלת פרויקט השכרת אופניים ברחבי העיר, בדומה למיזם ה’תל אופן’ הפועל בתל אביב.

לטענת הנציגים החרדים, תכנית העירייה להפעיל את מיזם האופניים במרכז העיר ובשכונות נוספות, הצפוי לפעול גם בשבת, יגרום ל”חילול שבת המוני”.

חבר מועצת העיר, אליעזר ראוכברגר: “אין שום צל של ספק שאנחנו רואים את זה בחומרה רבה ביותר. אנחנו נעשה כל מה שאפשר כדי למנוע את הדבר הזה. אני יודע שיש כאלה מיזמים בתל אביב ובמקומות אחרים, אבל ירושלים היא לא תל אביב, ירושלים היא עיר קודש – ככה היא צריכה להתנהל, ככה היא צריכה להיות”.

את ההתנגדות החרדית הזו רואים בסיעות החילוניות בחומרה רבה. לטענתם, היום היחיד שבו לכולם יש זמן לרכב על אופניים הוא בשבת – מה גם שההתנגדות הזו פוגעת ברווחיות של הפרויקט ומעמידה את כולו בסכנה.

סגן ראש העיר מסיעת ‘ירושלמים’, תמיר ניר: “לא יתכן שיהיה מי שינסה בעקביות – פעם אחר פעם – לכפות על אחרים את השבת שלו ולנסות להשפיע על איך אנשים אחרים מציינים את השבת שלהם. אנחנו בסיעה נלחמנו ונמשיך להילחם  על החופש של כל אוכלוסייה לציין את השבת שלה כדרכה”.