בסוף התברר לעדינה, שאריה דרעי כן יודע משהו על אבא שלה

רק חודשיים חלפו מאז תקפה עדינה בר שלום את דרעי כששאלה: "מה הוא יודע על אבא?" • כעת היא הגיעה למסקנה שצדק - והתגייסה לש"ס • נשות 'לא נבחרות לא בוחרות' בטוחות שמועצת הנשים קמה בזכותן, אבל השאלה היא מה יקרה אחרי הבחירות • ואיך זה קשור לשבת בהקבלן 45 • שלוש הערות בשולי שילוב הבת הבכורה בגוורדיה של ש"ס
כ"ב כסלו התשע"ה / 14.12.2014 20:42

1.

רק חודשיים חלפו מאז יצאה הרבנית עדינה בר שלום בביקורת נוקבת נגד יו”ר תנועת ש”ס, ח”כ אריה דרעי. “מה הוא יודע על אבא?” – תהתה אז בתו הגדולה של הרב עובדיה יוסף זצ”ל.

היה זה כשדרעי התבטא בתקשורת כי לו הייתה מספרת לאביה על כוונתה להיכנס לחיים הפוליטיים – הייתה מודרת מביתו. “”13 שנה הוא לא היה בבית של אבא, אז הוא לא יכול להתיימר לדעת מה אבא היה חושב על כניסתי לפוליטיקה”, הנחיתה.

חודשיים חלפו – ועדינה הגיעה למסקנה די דומה. היא החליטה שלא להיכנס לזירה הפוליטית כחברת כנסת במפלגה כזו או אחרת.

אולי כי הבינה שהביקורת הצולבת עליה תהיה סביב הציר של “לא חרדית”, כפי שנוהגים לבקר את חברות תנועת ‘לא נבחרת לא בוחרת’; אולי משום שהבינה שכחברת כנסת תוכל להשפיע בערך כפי שהשפיעה ח”כ עדי קול ב’יש עתיד’.

2.

חודשיים אחרי, והשניים ישבו הערב על בימה אחת בבית ש”ס ברחוב הרטום בהר חוצבים, זה לצד זו. אפילו רעייתו של יו”ר ש”ס, יפה דרעי, לא העזה לעלות על הבמה, ונשארה בצל. היא אמנם תנהל את מועצת הנשים יחד עם עדינה, אבל לא היא זו שתעמוד בחזית.

מה הוביל את אריה דרעי לבצע מחווה שכזו לציבור הנשים? תלוי את מי שואלים.

בתנועת הנשים ‘לא נבחרות לא בוחרות’ משוכנעים שמדובר בתוצאה של הקמפיין שלהן.

“מטה ‘לא נבחרות לא בוחרות’ מברך על החלטת סיעת ש”ס ומועצת חכמי התורה להקים מועצת נשים בתנועה, צעד חשוב ומבורך שהתקבל בעקבות פעילות המטה.

“אנו שמחות לראות את הרבנית עדינה בר שלום, בתו של מרן הרב עובדיה זצוק”ל משתלבת בפעילות הפוליטית הרשמית בתנועת ש”ס ובכך מיישמת בפועל את תחילתו של הליך חשוב ופורץ דרך אותו חרטנו על דגלינו לטובת הנשים החרדיות בישראל.

“ברור לכולנו שהמשימה החשובה הזו שאת תחילתה אנו רואות הערב, אינה מסתיימת כאן. אנחנו ממשיכות קדימה וקוראות למפלגות החרדיות לאפשר גם לנשים לכהן כחברות כנסת בכנסת ישראל”.

מי שמביט בעין מפוקחת על ההליך ועל הצעד, מבין מיד שמדובר בצעד שהוא פרו-בחירות נטו. ההיגיון אומר שעדינה תשתתף בעיקר בקמפיין הבחירות, הרבה פחות בתהליכים שיתרחשו אחרי הבחירות. יתכן שהובטחו לה הבטחות מסוימות, שהפכו את ההליך לכדאי עבורה, אבל בכל הנוגע לכלל ציבור הנשים, לא סביר להניח שנראה שינוי ממשי.

ובכלל, האם מועצת חכמי התורה מודעת לצעד? אישרה אותו? אחרי הכול, ברקע קיים מכתבו החד-משמעי של נשיא מועצת חכמי התורה, חכם שלום כהן, נגד לימודים באקדמיה – ועדינה בר שלום לא ממש עומדת לסגור את ‘המכללה החרדית’ בראשה היא עומדת. להיפך. הצעד האחרון אמור לעזור לה לנהל אותה בהצלחה.

אז נכון שההבהרה שניתנה על ידי חכם שלום למכתבו הייתה, שנאסרת מכללה שאינה עומדת בפיקוח רבנים.

האם המכללה של עדינה עומדת בקריטריונים? טרם פורסם.

דרעי

3.

הצעד האחרון של שילוב עדינה בר שלום בש”ס, מזכיר קצת התרחשות שאירעה בהקבלן 45 בשבת לפני שבועיים.

לאחר חודשים של קרירות (הדדית?) הפתיע אריה דרעי את מתפללי בית הכנסת ‘של מרן’, כשהגיע לתפילת ערבית. לאחר התפילה נשאר במקום עוד זמן רב, ויצא יחד עם אחרוני המתפללים (כדי לוודאי שהכול ראו שהגיע?).

הוא לא הלך היישר לביתו, אלא טרח ועלה אל הבית שבקומה הראשונה, בירך בברכת ‘שבת שלום’ את הנוכחים, מנכ”ל ‘בד”צ בית יוסף’ רבי משה יוסף ורעייתו הרבנית יהודית. בינו לבין רבי משה התפתחה שיחה, שכללה בעיקר העלאת זיכרונות מחיי הרב זצ”ל, לצד הצגת כתבים מיוחדים של הרב, שחלקם הודפסו לאחר פטירתו ולזכרו.

לא הסתפק אריה בכך, ולמחרת – בצהרי יום השבת – הגיע גם לתפילת המנחה.

“ערבי בחירות”, חשבו לעצמם מתפללים פיקחים. האם יגיע לתפילות בבית הכנסת גם לאחר הבחירות? ימים יגידו.

מה שבטוח, שילובם של בני משפחת הרב – איציק סודרי, אחיה של הרבנית יהודית יוסף (דובר ואסטרטג מוכשר, בכך אין ספק) והערב, עדינה בר שלום, מסמלים את פתיחת מערכת הבחירות הסוערת, העתידה לעבור על תנועת ש”ס, הנלחמת על חייה לאחר הסתלקותו של מייסדה ומורה דרכה.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרב קוק היה נגד נשים שבוחרות וודאי לא נבחרות
    14/12/2014 20:51
    ארי במסתריפ
  1. גם לרב בקשי-דורון יש תשובות ארוכות בנידון

  2. כבודה של בת מלך פנימה
    14/12/2014 23:49
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. בקשה מבנות ונשי הצדקניות: נא תכבדי את עצמך – וגם הסביבה תכבד אותך יותר!!! איך אני יודעת שהצניעות צריך שיפור? בגלל כשאני הולכת ורואה את כל הפאות המסולסלות, ואת הבגדים הצמודים ביותר, והפרוצים ביותר, כל חלקי הגוף בולטים!! כן אני יכולה להעיד שאני רואה “כל” חלקי הגוף בולטת, מרוב נשי החרדים! אז מה אם הגוף מכוסה.. אבל איפה הצניעות! איפה רבונו של עולם? איפה הלב שלנו? איפה ההרגש שלנו? איפה היראת שמים שלנו? איפה שרה באוהל? איפה הצניעות של יראת ד’? זה מזעזע איך השם יתברך יכול לראות ולסבול את זה ועוד מי דורש מהנשים להתלבש בפריצות?

    מי דורש? הנשים תמימות, שטוענות “אני עושה את זה בשביל בעלי” ועל זה ד’ מאוד כועס עכשיו, זה הבושה הכי גדולה לחרדים שהבעל לא שומר את העינים שלו ומסתכל ברחוב בנשים פרוצות, ורוצה שאשתו תתלבש יפה (שהיא התלבש כ-ז-ו-נ-ה כחלק מנשי חרדים, עם חצאיות מיני חולצות צמודות…) שמושכת העין של בחורי חמד ואברכים, בושה!!! אלף אלפי פעם!!! אני פשוט מזועזעת שהשם ישמור את כל עם ישראל וכולם יזכו לעשות תשובה שלמה באהבה ובשמחה.

    חז”ל אומרים שאלמלא נתנה תורה היינו לומדים צניעות מחתול, תראו איך הם בקושי נראים עושים צרכים, לעומת הכלב ההופכי לו, והם מכסים במדויק. נראה שד’ נותן לנו כלי להשפיע, רק ננצל. אנא ד’ בזכות התשובה של הנשים צדקניות, שמהיום ילבשו רק מטפחת, אמור לכל צרותינו די.

    אנחנו בדור האחרון שלפני הגאולה- דור בו תנאים לא רצו להיות. ועכשיו המלחמה האחרונה היא המלחמה על קדושת ישראל. היצר הרע משתולל עכשיו, בהבינו שעוד רגע קרב סופו, והוא יודע “אלוקים של ישראל שונא זימה הוא” אז הוא מנסה להגיע לכל סוגי הציבור בישראל וגם לצערנו אצל החרדים..

    על כן בנות ישראל קדושות עלינו להתחזק ולהיות בעוז ותעצומות נפש בכדי לקיים והדר בלבושנו ואז יקוים בנו הפסוק ותשחק ליום אחרון. כי בזכות נשים צדקניות יבוא גואל! ובל נטעה יש לנו אחריות גדולה מאוד על שלום עם ישראל וכן זה מתבטא במלבושינו אנחנו לא לבד בעולם. על כל איבר ואיבר שברא ד’ באישה ביקש ואמר “בתי היי צנועה” וגם לחרדיות יש מה לשפר, החצאית הקצרה כדאי שתחזור להיות ארוכה, הפאה המתנופפת כדאי שתהיה מתפחת. ובכלל אנחנו חיילים של המלך הבנים שלו ואנו לא חסים על כבוד השכינה הקדושה? בואו נתחזק ונביא יחד את הגואל!!!

    אפילו מלכת אנגליה שומרת על צניעות כמו חרדית ויודעת שכבודה של בת מלך פנימה כל שכן כשמדובר במלך העולם ולא בבשר ודם.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   15/12/2014 11:17

      כמובן “לצורכי פרנסה” בהיתר גדולי ישראל, שהרי אתר “חרדים 10” מיועד לשם הבאת פרנסה.. גם הידע על צורת הלבוש של מלכת אנגלי’ה, וכמובן על האופן בו מתלבשות פרוצות, נובע מגלישה באינטרנט כשר לצורכי פרנסה בלבד – כנראה שאת מעצבת בגדים או משהו…

      היזהרו מן הצבועים!!!