בשל חילוקי דעות בתוך הקואליציה: ‘החוק הנורבגי’ לא יעלה להצבעה

ההצבעה על החוק נדחתה לאחר שוועדות הכנסת עדיין לא הוקמו • החוק היה אמור להיות מובא לוועדת חוקה, חוק ומשפט שהייתה אמורה לקום היום - אך טרם הוקמה • בין הליכוד לכחול לבן נרשמת מתיחות בעקבות הראיון של בני גנץ
אריה ריבקינד
כ"ו אייר התש"פ / 20.05.2020 11:22

למגינת ליבו של יצחק פינדרוס: החוק הנורבגי הוסר מסדר היום במליאת הכנסת ולא יעלה להצבעה אחר הצהריים (רביעי), בשל חילוקי דעות בתוך הקואליציה על הקמת הוועדות הקבועות בכנסת.

החוק היה אמור להיות מובא לוועדת חוקה, חוק ומשפט שהייתה אמורה לקום היום, בראשות ח”כ יעקב אשר, אך כל עוד היא לא הוקמה – לא ניתן לקדם את החוק.

לפי דיווח ברשת ב’, בקואליציה מתכוונים לתת לאופוזיציה שלוש ועדות נוספות, בעיקר על חשבון מכסת הוועדות שמיועדות לכחול לבן.  בכך יעמוד מספר הוועדות של האופוזיציה על ארבע, כולל הוועדה לביקורת המדינה שעל פי חוק שייכת לאופוזיציה.

שלוש הוועדות שיתווספו לאופוזיציה הן הוועדה לקידום מעמד האישה, הוועדה למיגור האלימות במגזר הערבי וכן הוועדה למאבק בנגע הסמים.

בהתחלה חשבו בכחול לבן להתנות את מסירת הוועדות בכך שהם יהיה אלה שיקבעו איזו מפלגה באופוזיציה תקבל כל ועדה, אך לבסוף ויתרו על כך ואיפשרו לאופוזיציה לקבוע זאת בעצמה.

בראש הוועדה לביקורת המדינה צפוי לעמוד חבר הכנסת עופר שלח מיש עתיד.

בראש הוועדה למיגור האלימות במגזר הערבי יעמוד חבר כנסת מהרשימה המשותפת. לשתי הוועדות האחרות ייקבעו ככל הנראה יו”ר ברוטציה מבין שאר סיעות האופוזיציה.

בין הליכוד לכחול לבן נרשמת מתיחות בעקבות הראיון של בני גנץ לתוכנית ”עובדה”. גנץ אמר בראיון כי לא יסכים לחוקק את פסקת ההתגברות אם בג״ץ יפסול את הסעיף שנותן לנתניהו את התואר של ראש ממשלה חלופי בעוד שנה וחצי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות