דרישה מיולי אדלשטיין: מנע רישיון רפואה מסטודנט שתמך בדאעש

בית המשפט גזר עונש קל לשני תושבי הצפון, אחד מהם בן של רופא ברמב"ם וסטודנט לרפואה, שתכננו פיגועים בשם דאעש • הנימוק: "הארגון נחלש" • ארגון 'בצלמו' מביע חשש מהמשך עיסוקו של הסטודנט לרפואה - ופנה לשר הבריאות הנכנס: "מנע מלתת רישיון רפואה לאותו סטודנט"
אריה ריבקינד
כ"ה אייר התש"פ / 19.05.2020 11:39

בארגון ‘בצלמו’ מביעים חשש בהמשך עיסוקו של סטודנט לרפואה שהורשע השבוע בגין תמיכתו בדע”ש והצהיר אמונים. בצלמו לשר הבריאות הנכנס:

ביום חמישי האחרון הורשעו שני צעירים ערבים, בתמיכה בארגון דעא”ש.

אחד מהשניים הוא בנו של רופא בכיר ברמב”ם ובעצמו סטודנט לרפואה שסיים שנה שלישית בסלובניה והתנדב בעבר בבית החולים בחיפה. השניים, תושבי טמרה, יצרו קשר עם ארגון דעא”ש באמצעות הרשתות החברתיות, נשבעו לו אמונים והצהירו כי בכוונתם לבצע פיגוע.

לפי כתב האישום, הסטודנט לרפואה התבטא כי יפעל בדרך של “מפגע בודד” בשם דאעש, ואף הסביר לתומך אחר של הארגון שעמו היה בקשר, על אפשרות הכנת חומרי נפץ והפנה אותו למקור מידע זמין באינטרנט, לצורך קבלת מידע בתחום. באחת מההתכתבויות הוא הציג את עצמו “כתומך הארגון מפלסטין, שרוצה ללמוד כל דבר שיאפשר את ניצחונו”. הוא אף ציין כי הוא מוכן “להקריב הכול למען הח’ליפות”.

הם נלכדו בידי השב”כ, שביסס את העובדות והעבירם לבית המשפט המחוזי בחיפה, שם נגזר על השניים 21 חודשי מאסר. בניכוי שליש הם צפויים להשתחרר כבר לאחר ארבעה חודשים.

במכתב דחוף ששיגר מנכ”ל ארגון ‘בצלמו’, שי גליק, לשר הבריאות הנכנס יולי אדלשטיין, דרש גליק מהשר לשלול את רישיונו של הסטודנט לצמיתות ולא לאפשר לו גם בעתיד לשוב ולעסוק ברפואה.

מנכ”ל ‘בצלמו’ הביע חשש מעובדה שאדם התומך בארגון דעא”ש יטפל בחולים הנתונים בידו, ויבצע את זממו ויממש את האידאולוגיה הלא אנושית בה הוא מאמין.

“לא ייתכן כי אדם החבר בארגון דעא”ש ונשבע להם אמונים, ישבע בד בבד את שבועת הרופאים המחייבת על הגנה על כל אדם ואדם”, סיכם מנכ”ל בצלמו את מכתבו.

מארגון בצלמו נמסר: “ההחלטה לתת עונש כה קצר הינה הזויה ויכולה לגרום לכך שתוך חצי שנה הרופא שיטפל בילדים בבית חולים הינו תומך דאעש. אנחנו קוראים לשר הנכנס: לוודא ולחסום כל אפשרות כזאת באופן המיידי בטרם יקרה אסון חלילה.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות