גפני מחה על דברי איווט: הרב שך זצ”ל אמר לי, אני הייתי מגיע למחות

יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני, נאם במליאת הכנסת - ומחה על הדברים שאמר איווט ליברמן בנאומו על דוד המלך • ""אני יודע שזה מה שהוא רוצה, אבל אין לי ברירה. פעם דיברו בכנסת נגד דוד המלך והרב שך אמר לי שחייבים להגיב"
אריה ריבקינד
כ"ג אייר התש"פ / 17.05.2020 16:31

יו”ר דגל התורה, ח”כ משה גפני, נאם אחר הצהרים (ראשון) במליאת הכנסת, במהלך הדיון לקראת השבעת הממשלה – ומחה על הדברים שאמר איווט ליברמן בנאומו על דוד המלך.

“אני חייב במחאה על דברי ליברמן”, פתח גפני. “אני יודע שזה מה שהוא רוצה, אבל אין לי ברירה. פעם דיברו בכנסת נגד דוד המלך והרב שך אמר לי שחייבים להגיב ואם לא, הוא יגיע בעצמו להגיב. ‘מוחה מחאה נמרצת בפגיעה בדוד המלך…זו כנסת ישראל’. אני מוחה על זה בכל תוקף. לדבר בצורה שהוא דיבר, בושה וחרפה”.

גפני תקף את יו”ר ישראל ביתנו: “בזכותו, במרכאות, עברנו 3 מערכות בחירות. במקום לטפל במערכת התקציבית ולעשות רפורמות שאנשים יוכלו להתפרנס בכבוד, הלכנו לשלוש מערכות בחירות. רק בגלל שהוא שונא את זה… שונא את זה… אנחנו נראים כמו איזה מדינת עולם שלישית שבמקום לטפל בבעיות הכלכליות אנחנו הולכים לעוד ועוד מערכות בחירות”.

גפני החמיא למפלגתו של בני גנץ: “אני מצדיע לכחול לבן. היינו הולכים למערכת בחירות רביעיות ואז במקום לעשות רפורמות כשהקורונה מכה בנו, צריך לעמוד מול העולם ולשמור על דרגת האיזון של הכלכלה הישראלית, עשיתם מעשה ציוני. אני מבין, יש אנשים שחשבו שהם צריכים להיות במקומות אחרים…”

בהמשך נאומו התייחס לעובדה שעדיין לא פתחו את בית הכנסת, למרות שחופי הים והמסעדות כבר עומדים להיפתח: “אם לא היה נפתח שום דבר כי זה מה שהרופאים אומרים – אז לא. אבל שפותחים ולא פותחים בתי כנסת שהם מקור האמונה של העם היהודי, זה עולם התורה, זה הישיבות – זה נורא.

“שמעתי שהיתה החלטה לפתוח, אני בעד לעשות את זה בזהירות, על פי הכללים של משרד הבריאות. לא יכול להיות שימציאו מקומות אדומים כמו בני ברק, שכבר כמה ימים שאין נדבק אחד. מה חושבים? שלא יפתחו בתי כנסת בבני ברק? ונזהרים שם מאד. אני בקריאה לאלו שמחליטים בעניין הזה – לפתוח את בתי הכנסת בהתאם להוראות של משרד הבריאות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ליברמן
    17/05/2020 19:57
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. כדאי להציע לו שיעלה הצעה, שמדינת ישראל תנהג ע”פ הרמב”ם בכל דבר ועניין