לפיד: יש יותר שרים וסגנים מחולים מונשמים, שימו שר ליד כל חולה

יו"ר האופוזיציה החדש: "הכנסת איבדה סופית את אמונם של אזרחי ישראל. הקורונה היא תירוץ לעשות מסיבה מושחתת על חשבון משלמי המיסים" • "פה בבניין ככל שפוליטיקאי יורד נמוך יותר, הוא מצליח יותר. זה שירד הכי נמוך מכולם, מצליח יותר מכולם"
אריה ריבקינד
כ"ג אייר התש"פ / 17.05.2020 15:02

יו”ר האופוזיציה המיועד ח”כ יאיר לפיד נשא דברים בדיון המתקיים בצהרים (ראשון) במליאת הכנסת, לקראת השבעת הממשלה ה-35.

“בניין הזה, בפוליטיקה, הקורונה היא תירוץ לעשות מסיבה מושחתת על חשבון משלמי המיסים. אחרי כל הדיבורים הריקים על ‘ממשלת חירום’ מקימים היום את הממשלה הגדולה ביותר, הבזבזנית ביותר, בתולדות ישראל”, אמר יאיר לפיד. “36 שרים, 16 סגני שרים. יש בישראל נכון להיום פחות מ-50 מונשמים מקורונה. יש יותר שרים וסגני שרים ממונשמים. אפשר לשים שר ליד המיטה של כל חולה קורונה”.

לפיד תקף את נתניהו: “בחיים האמיתיים של אנשים אמיתיים, אדם עם שלושה כתבי אישום לא יכול להיות סגן מנהל בית ספר, רופא במחלקה פנימית. הוא לא יכול להיות נהג של שר. הוא לא יכול להתקבל לבה”ד 1. להיות קצין בצה”ל. אף אחד לא יפקיד כיתת חיילים בידי אדם עם כתבי אישום. בבניין הזה, שני רמטכ”לים של צה”ל נכנעו היום לאדם עם שלושה כתבי אישום פליליים חמורים.

“בחיים האמיתיים אף אחד לא רוצה שיגידו עליו שהוא שקרן. אבא שלנו לימד אותנו בגיל שבע – אסור לשקר. אם עמדת מול אנשים ונשבעת להם, לא תחזור בך. יש מושג כזה: כבוד עצמי. בחיים האמיתיים אם מישהו מנסה להרוס את המשפחה שלך, אין מזה חזרה. אם מישהו מקליט אותך בסתר, מפיץ עליך שקרים נוראים, יורד למקומות הכי נמוכים, אתה לא מתקרב יותר לבנאדם כזה.

“אנשים אמיתיים אומרים לעצמם: אם הוא עשה את זה פעם אחת, הוא יעשה את זה שוב והם צודקים.

“פה בבניין ככל שפוליטיקאי יורד נמוך יותר, הוא מצליח יותר. זה שירד הכי נמוך מכולם, מצליח יותר מכולם. להבטחות אין שום ערך. מילה של בנאדם זה המצרך הכי זול פה. המציאו לזה שם ‘אמנות האפשר’. עד גבול מסויים. יש מקום שבו כבר אי אפשר. יש קווים אדומים. אתה לא מתפשר עם אנשים שפגעו בכל מה שקדוש ויקר לך, במשפחה שלך, במדינה שלך”.

לפעד הוסיף: “יש את ז’אנר המתנצלים. משפילי העיניים. אלה שאומרים: ‘זה לא מה שרציתי, אבל לא היתה ברירה’. תמיד יש ברירה. תמיד אפשר לשמור על העקרונות שלך, בתנאי אחד: שאתה מוכן לשלם את המחיר. אם קנו אותך, לפחות אל תמכור לנו שלא היתה ברירה. קנו אותך, יש לך מחיר, זה מה שאתה. אתה לא יכול להפסיק להיות אדם ערכי והגון לשנה וחצי ואז לחזור. זה לתמיד.

“אין דבר כזה, לא יכולה להיות – ‘ממשלת אחדות בראשות בנימין נתניהו’. אתה לא יכול שנים על גבי שנים לפצל את עם ישראל, לגרום לחצי אחד לשנוא את החצי השני, ואז להכריז על עצמך כראש ממשלת האחדות. כל הקריירה שלך מבוססת על דבר אחד: על היכולת לגרום לישראלים לכעוס אחד על השני. על הכישרון שלך להשתמש בשנאה ופחד”.

יו”ר האופוזיציה טען: “לישראלים מגיע יותר. אנחנו נהיה פה כדי להזכיר להם שאפשר גם אחרת. יש אפשרות אחרת, להנהגה אחרת. לא הנהגה שמעניין אותה רק כסאות ותיקים. הנהגה שמחוייבת לערכים. לשינוי שאנחנו מחוייבים להוביל. מגיע לישראלים הטובים שהבניין הזה יעבוד בשבילם. במקום כל הרוטציות ומשחקי הכיסאות מגיעה להם ממשלה שתטפל בבעיות אמיתיות. שתעסוק בחינוך, שתלחם בשחיתות ובבירוקרטיה, שתסייע לעסקים קטנים, לא לעסקנים קטנים. זה נראה כרגע רחוק. זה לא רחוק. זה נראה בלתי אפשרי. זה ועוד איך אפשרי.

“כי מתחתם את החבל יותר מדי. כי המרחק בין החיים האמיתיים לפוליטיקה הפך להיות בלתי נסבל. כי הישראלים הם כל מני דברים – פראיירים הם לא. הממשלה הזו לא מייצגת אותם, לא הוקמה בשבילם, לא רואה אותם ממטר. מגיע להם יותר. אנחנו נהיה פה כדי לתת להם יותר. אנחנו נהיה פה מפני שמדינת ישראל לפעמים לוקחת את הזמן שלה, לפעמים עושה טעויות, אבל היא תמיד חוזרת. כשהיא תחזור, היא תמצא אותנו פה.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות