מפתיע? הרפורמים והקונסרבטיבים מברכים את עומר ינקלביץ’ החרדית

עומר ינקלביץ', חברת הכנסת החרדית שמונתה על ידו לתפקיד שרת התפוצות, זוכה לקבלת פנים חמה מכיוון בלתי צפוי • הרפורמים: "מקווים כי דווקא העובדה שהשרה המיועדת היא חלק מהחברה החרדית בישראל תסייע לה"
אריה ריבקינד
כ"א אייר התש"פ / 14.05.2020 23:15

אחרי שבני גנץ הבטיח כי יאמץ אל ליבו “את כל הזרמים ביהדות ואקדם את יישום מתווה הכותל” – מכלה התנועה הרפורמית בישראל  גם יחס מפתיע כלפי חברת מפלגתו, כאשר בירכה הערב (חמישי) את עומר ינקלביץ’, חברת הכנסת החרדית שמונתה על ידו לתפקיד שרת התפוצות.

בהודעת התנועה נאמר: “אנו מאחלים לה כי תצליח במשימה החשובה של שיקום וחיזוק מערכות היחסים של מדינת ישראל עם כלל החוגים הקהילות והזרמים בעולם היהודי, בדגש על אותם זרמים שאינם זוכים כיום להכרה המגיעה להם ממדינת ישראל”.

עוד נאמר בהודעה: “אנו מקווים כי דווקא העובדה שהשרה המיועדת היא חלק מהחברה החרדית בישראל תסייע לה בהפחתת החשש של קהלים מסורתיים יותר בישראל מהכרה מלאה בזרמים הליברליים והשוויוניים, ואנו בטוחים שהיא תהווה דוגמה אישית ליכולת לפעול יחד למרות הבדלים וחילוקי דעות”.

גם בתנועה המסורתית – המקבילה הישראלית של התנועה הקונסרבטיבית בארה”ב – בירכו את השרה החרדית.

מנכ”ל התנועה, יזהר הס, אמר: “אני מברך את שרת התפוצות המיועדת. טרם פגשתי אותה. היא אמנם מגיעה מרקע שלא זימן לה בהכרח היכרות מעמיקה עם יהדות התפוצות לגווניה, אך חזקה עליה שתיכנס לתפקיד החשוב הזה ותעשה עבודה מצויינת”.

הוא הוסיף: “הממשלה הבאה חייבת לאחות את הקרע עם יהדות התפוצות בכל כך הרבה מובנים”.

נזכיר, כי הרפורמים והקונסרבטיבים מוחרמים מצד הציבור החרדי.

בכנס תמיכה והזדהות עם יהודי התפוצות בזום שנערך היום אמר דני דיין קונסול ישראל בניו יורק: “הקשר ליהודי התפוצות לא מעניין את הישראלים, זה כשל חינוכי של החברה הישראלית. מתוך 120 חברי כנסת חדשים אין אף אחד שמזוהה עם יהודי התפוצות. אפשר לראות שתיק התפוצות לא נחשק על ידי חברי הכנסת. הציבור הישראלי לא מתעניין ביהודים, הפכנו למדינת ישראלים ולא יהודים.

“לשאלה השומר אחי אנוכי? אנחנו עונים לא כל כך. עלול להיות כתוב עוד 50 שנה שהעם היהודי התפצל לשני שבטים או ששבט אחד הלך לאיבוד. השאלה אם נגיד אחר כך שעשינו את כל מה שיכולנו כדי לעזור”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חרדית?
    16/05/2020 09:13
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. עומר ינקלביץ חרדית כמו שאני חרדי, היא יותר הולכת מבחינת הכל כקונסרבטיבית או רפורמית ולכן הם מברכים אותה

  2. הדמגוגיה
    17/05/2020 10:16
    שימי
  3. אני רואה שגם אתר חרדים נהיה דמגוגי, וקשה לו להכיל חברת כנסת חרדית, זה מה שהעסקנים החרדים עושים בכל פעם שחרדי לא מתנהג כפי שהם החליטו שחרדי צריך לנהוג, משמיצים אותו והופכים אותו ל”לא חרדי” ורפורמי וכו’, כי לא יכול להיות חרדי שנוהג אחרת ממה שאני החלטתי