בנט ושקד תקפו את נתניהו, בצלאל סמוטריץ’ הזהיר את ”אחיי החרדים”

בכירי מפלגת ימינה קיימו מסיבת עיתונאים בנט: "נתניהו רוצה לידו גמדים מוחלשים" • סמוטריץ' לחרדים: ''לא ניתן לכם לברוח מזה. נהיה כאן בכל יום ובכל שעה כדי להזכיר לכם מאין באתם ולאן אתם הולכים" • שקד: נתניהו בחר כלה חדשה מגוש השמאל • הליכוד: בנט מזיע ומשקר
אריה ריבקינד
כ' אייר התש"פ / 14.05.2020 20:27

 לאחר החלטתם ללכת לאופוזיציה: בכירי מפלגת ימינה קיימו הערב (חמישי) מסיבת עיתונאים, ומתחו ביקורת חריפה על ראש הממשלה ועל הממשלה שהקים עם בני גנץ.

שר הביטחון נפתלי בנט תקף: “נתניהו מחק את המילים יהודה ושומרון מקווי היסוד, מחק את החלת הריבונות, מחק את הטיפול בהסתדרות ובקבוצות הכוח, מחק את הטיפול במערכת המשפט. הרשות הפלסטינית והאירופים איימו עליו בימים האחרונים, אבל מעל הכל גנץ ואשכנזי איימו עליו. נתניהו נכנע”, אמר בנט.

יו”ר ימינה הבהיר כי לא מתנהל משא ומתן עם הליכוד: ‘״ראשית אני רוצה להתייחס לאיזשהו דיווח שרץ כאילו מתנהל משא ומתן בין הליכוד לבין ימינה. זה יצא מהליכוד. אז לגבי המו״מ הזה – אין כלום כי לא היה כלום. מהרגע הראשון לא הייתה שום כוונה ושום מו״מ מהצד של נתניהו כדי להכניס אותנו. אני אומר את זה לליכודניקים שמנסים לעשות עליהם סיבוב ולהלחיץ אותם. זה בסדר, אין כלום. זה ספין”.

הוא הדגיש: “נתניהו רוצה לידו גמדים מוחלשים, לא ימנים חזקים. בבחירה בין נתניהו לדרך הימין – נתניהו בוחר בנתניהו”.

בנט הכריז: ”אנחנו היום יוצאים לדרך חדשה של אלטרנטיבה שלטונית לנתניהו. ימין ממלכתי, ישר דרך ואמיץ. בעזרת השם וביחד עם השותפים הטובים שלי, שר התחבורה מהטובים שהיו מקום המדינה ושרת המשפטים מהטובות שהיו מקום המדינה. אנחנו יוצאים לדרך מאוחדים מתמיד”.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ’ אמר: “לא רצינו את זה, לא ביקשנו את זה אבל אנחנו הולכים לאופוזיציה בראש מורם. נשרת את העם מהאופוזיציה. ראש הממשלה הפנה עורף לציבור המדהים הזה, אבל חמור מכך לערכים שהוא נושא. נבנה אלטרנטיבה. בממשלה הזו, שלצערנו הולכת שמאלה מידי, האמת שלנו היתה מגומגמת, מתפשרת מטושטשת. היינו נאלצים ליישר קו עם דברים שרחוקים מאוד מעולם הערכים שלנו. את זה אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו.

”את זה אנחנו לא יכולים להרשות למדינת ישראל. מן האופוזיציה נוכל לחזור סוף סוף לומר את האמת שלנו בצורה הכי מחודדת שיש. נהיה אופוזיציה ימנית, אמונית ועניינית”.

סמוטריץ’ פנה לחברי הליכוד: ”עזבו את קרבות האגו והכסאולוגיה שאתם מנהלים כעת מול נתניהו. לא אזרתם אומץ לכתוב את הריבונות, ואפילו לא את המילים יהודה ושומרון בקווי היסוד של הממשלה. ואם אין לכם אומץ לכתוב מה הסיכוי שיהיה לכם אומץ לעמוד מול נתניהו בהמשך ולדרוש ממנו לבצע?! אם הממשלה תביא ריבונות מלא-מלא, אנחנו נתמוך בה מלא- מלא.

”אם חלילה הממשלה תתמוך בהקמת מדינה פלסטינאית או אפילו לא תתנגד לה בקריצה, היא תמצא אותנו עומדים מולה ונלחמים בכל כוחנו”.

סמוטריץ’ פנה גם למפלגות החרדיות: ”אחיי החרדים, לצערי וויתרתם אפילו על המילים ‘סטטוס קוו’ בקווי היסוד. עד כמה ניתן להאמין לכם שתעמדו על כך בפועל? אם תשמרו על זהותה היהודית של המדינה תמצאו באופוזיציה שותפים נאמנים. אך אם חלילה תפגעו ביהדותה של המדינה או תאפשרו באופן פסיבי פגיעה שכזאת נלחם בכל עוז על קודשי ישראל.

”לא ניתן לכם לברוח מזה. נהיה כאן בכל יום ובכל שעה כדי להזכיר לכם מאין באתם ולאן אתם הולכים. כשליח שלכם אנשי הציונות הדתית נצעד יחד זקופי קומה לאופוזיציה. אופוזיציה ימנית, אמונית, עניינית’.

ח”כ איילת שקד אמרה: ”היום הייתה אמורה לקום ממשלת שמאל בראשות נתניהו. שלושה דגלים הניף הימין. הראשון הוא הריבונות שהיא מפחדת לכתוב ‘יהודה ושומרון’. הם מפחדים מעמיר פרץ ואיציק שמולי שהתבטאו נגד ריבונות, או מגנץ ואשכנזי שאמרו שישימו לריבונות ברקס. אנחנו לא היינו מפחדים”.

שקד המשיכה בביקורת על נתניהו: “גוש הימין עשה את שלו, גוש הימין יכול ללכת. צר לנו שנתניהו בחר לפרק אותו ברגע שהוא בחר כלה חדשה מגוש השמאל”.

במפלגת הליכוד הגיבו: ”בנט זרק את כל מפלגתו לאופוזיציה רק כי לא קיבל את תיק הבריאות. הוא יודע שזאת האמת ולכן הוא מזיע ומשקר. מי שפרש מגוש הימין זה בנט שניהל מגעים עם גנץ כדי להיכנס לממשלת מיעוט וסירב להמליץ לנשיא על ראש הממשלה נתניהו בניגוד להתחייבותו לבוחר. בזמן שראש הממשלה נתניהו יחיל ריבונות על יהודה ושומרון, כפי שמופיע ומתחייב בהסכמים הקואליציוניים, בנט יבלה באופוזיציה עם לפיד, ליברמן ויזבק. תם עידן בנט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות