הברדק בליכוד I נתניהו וגנץ סיכמו: השבעת הממשלה תידחה ליום א’

הקרב על התיקים בתוך הליכוד לא נגמר: הנגבי ודיכטר, שלא הוזמנו לקבל תיקים, הודיעו שיחרימו את ההצבעה במליאה - ומקורבי נתניהו הגיבו: לא מאיימים על ראש הממשלה • גילה גמליאל לא מרוצה מההצעה שקיבלה
אריה ריבקינד
כ' אייר התש"פ / 14.05.2020 18:46

הברדק של הקמת הממשלה: ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו”ר כחול לבן בני גנץ החליטו לדחות את השבעת הממשלה ליום ראשון, על מנת לאפשר לנתניהו לסיים את חלוקת התיקים בליכוד.

השבעת הממשלה תתקיים ביום ראשון בשעה 13:00.

גנץ הודיע לנתניהו כי בהתאם לסיכום ולדחייה, בכוונתו למשוך את התפטרותו מתפקיד יו”ר הכנסת – והודיע למזכירות הכנסת על המהלך.

כמו כן, סוכם כי היום יונח בכנסת החוק הנורבגי במתווה שסוכם בין הצדדים.

ראש הממשלה נתקל בקשיים מול חברי הכנסת של הליכוד שמסרבים לתיקים שהוצעו להם.

השרה גילה גמליאל ממורמרת מההצעה שקיבלה מנתניהו להתמנות לשרה להשכלה גבוהה. גמליאל מעוניינת להתמנות לשרה לאיכות הסביבה.

השר דוד אמסלם דורש לעמוד בראש המשרד לענייני ירושלים.

חבר הכנסת אבי דיכטר, מספר 10 ברשימת הליכוד, מחה על שנתניהו לא הציע לו תפקיד בממשלה בשעה שתפקידי שרים הוצעו לח״כים הממוקמים מאחוריו ברשימת הליכוד, ואף לחברי כנסת שאינם חלק ממפלגת הליכוד – כמו רפי פרץ ואורלי לוי אבקסיס.

ח”כ דיכטר, שאיים לא להצביע במליאה, אמר למקורביו: “זלזול שכזה אינו רק כלפיי, אלא מהווה יריקה בפרצופם של 130 אלף מתפקדי ליכוד שבחרו בי בעשירייה הראשונה בליכוד”.

גם השר צחי הנגבי צייץ אחר הצהרים: “‏נכון לעכשיו, דקות לפני הצגת הממשלה, עדיין לא זומנתי לשיחה בעניין הממשלה החדשה. אני מניח שלא זקוקים לי הערב בכנסת”.

השניים היו אמורים להיפגש עם ראש הממשלה בסביבות שמונה בערב, יחד עם עוד כ-7 חברי כנסת מהליכוד.

אלא בעקבות איומיהם בוטלו הפגישות, וגורמים בסביבת נתניהו אמרו: לא מאיימים על ראש הממשלה.

ח”כ משה בוגי יעלון מתח ביקורת על הממשלה החדשה והקשיים בהרכבתה. יעלון כתב בחשבון הטוויטר שלו: “אפילו השבעת ממשלת הקלון והחרפה לא מסתדרת להם. פארסת ה’אחדות והחירום’ מתבהרת יותר ויותר כסידור עבודה מושחת ובזבזני של מי שמזלזלים באזרחי ישראל, ובכל נורמה. אין אמון ביניהם, אין אמון בהם”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות