לראשונה בארץ: בישיבה הותקנה מערכת להשמדת נגיף הקורונה

המערכת מורכבת ממספר מוצרים מבוססי אור אולטרה סגול באורך גל ייחודי שנמצא כקטלני לנגיף הקורונה, אינו מסרטן ובטוח לשימוש בקרבת בני אדם, לרבות חולים ריאתיים • המערכת היא פרי מחקר ופיתוח של איש העסקים אלדד פרי, צוות רפואי וצוות פיזיקאים
יוני גרין
כ' אייר התש"פ / 14.05.2020 12:27

מערכת חדשנית להשמדת נגיפי קורונה במבנים ומשטחים הותקנה בישיבת ההסדר של ראשון לציון. 

מדובר במערכת חדשה, המורכבת ממספר מוצרים מבוססי אור אולטרה סגול באורך גל ייחודי, אשר נמצא כקטלני לנגיף הקורונה, אינו מסרטן ובטוח לשימוש בקרבת בני אדם, לרבות חולים ריאתיים.

המערכת היא פרי פיתוח ומחקר של איש העסקים אלדד פרי, הבעלים של חברת אלדד פרי החזקות, שקידם בעבר מספר סטארט-אפים בתחום הרפואה, צוות פיזיקאים, וצוות רפואי בראשותו של ד”ר בוריס אורקין, מנהל היחידה לכירורגית ילדים בבית חולים הדסה עין כרם, שביצע מחקר עצמאי בנושא.

המערכת מחסלת את נגיף הקורונה בחדר עד חצי שעה ומבלי לגרום נזק לבני אדם.

ד”ר אורקין: “נורות UV משמשות כבר שנים לטיהור וחיטוי חדרי ניתוח בבתי חולים בישראל ובעולם, אולם בשנת 2009 רשויות הבריאות בארה”ב יצאו עם אזהרה כי חלק מהנורות מייצרות מולקולת אוזון שעשויה להיות מסוכנת מאוד, בעיקר לחולים ריאתיים. מסיבה זו לא נעשה בהן שימוש למלחמה בנגיף הקורונה, מחשש שיסכנו את החולים.

“בנוסף, שימוש לא מבוקר וישיר בנורות אולטרה סגול רגילות לחיטוי מייצר קרינה מסוכנת לעור ולעיניים. לכן, לאחרונה יצאה המלצה של ארגון הבריאות העולמי שלא לעשות שימוש באור אולטרה סגול לחיטוי ידיים. עם זאת, במחקר שערכתי מצאתי שיש נורות אולטרה סגול, עם גל אור ייחודי שאינו מייצר אוזון, אך יעילות מאוד בחיטוי מבנים וחדרים ולכן מתאימות במיוחד לטיפול בנגיף.

“אותן נורות ספציפיות אינן מייצרות קרינה מסוכנת לעור ולעיניים.  באמצעות אלגוריתם פיזיקלי ניתן להתקין מערכת נורות ומוצרים עם אורכי גל והספקים שונים המותאמים לגודל החדר או המבנה. מערכת כזו יכולה לחסל את נגיף הקורונה במשך זמן של עד חצי שעה ללא כל סכנה לאדם”.

איש העסקים אלדד פרי איתר מספר יצרנים בודדים בעולם המייצרים את הנורות הנדירות  בגל האור הייחודי, וגייס צוות של פיזיקאים ומומחים רפואיים לפיתוח והתקנת מערכת  “אולטרה ויולט ישראל”.

חשוב לציין כי לא מדובר במוצר מדף שניתן לרכוש בחנויות או ברשת, אלא מדובר במערכת “טיילור מייד” המבוססת על אלגוריתם פיזיקלי המתאים את מערכת הנורות והמוצרים למבנה ומחשב את סוג הנורה, אורך הגל שלה, ההספק שלה, וכן המיקום האופטימלי בכדי לקבל מקסימום יעילות.

אלדד פרי החזקות מציעה שירותים של הכנת תוכנית והתקנה של “אולטרה ויולט” בבתי חולים, מפעלים, משרדים, קניונים, ומוסדות נוספים המעוניינים בטיהור קבוע, וכן מציעה שירותי טיהור חד פעמיים באמצעות נורות ניידות ואנשי מקצוע שיגיעו לכל מבנה שזקוק לטיהור. השירות החד פעמי מתאים לדוגמא לדירות או בתי עסק ששהו בהם חולי קורונה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות