להגיע 4 שעות לפני הטיסה: בנתב”ג כבר נערכים לחידוש הטיסות לחו”ל

הכניסה לטרמינל תתאפשר רק למי שיש בידו דרכון כרטיס טיסה הנוסעים לבצע צ'ק-אין מוקדם בבית, כולל הדפסת כרטיס העלייה למטוס • דלפקי הצ'ק-אין ישמשו לשליחת מזוודה בלבד • ומה עוד יצטרכו לעבור? ולאן ניתן יהיה לטוס?
שייע קליין
י"ט אייר התש"פ / 13.05.2020 13:45

חידוש הטיסות לחו”ל בצל נגיף קורונה: בנמל התעופה בן גוריון כבר נערכים לחידוש הטיסות היוצאות והנכנסות, כאשר התכנית היא לפתוח את הטרמינל כבר בתחילת חודש יוני ולאפשר טיסות של תיירים ואנשי עסקים למספר מדינות שיוגדרו כמדינות ‘ירוקות’ – מדינות בהן יש רמה נמוכה של תחלואה בקורונה.

לפי המתווה המתגבש,  הנוסעים יחויבו להגיע לטרמינל כארבע שעות לפני הטיסה, והכניסה לטרמינל תתאפשר רק למי שיש בידו דרכון כרטיס טיסה.

מלווים לא יורשו להיכנס פנימה.

עוד אומרים בנתב”ג כי במסגרת ההנחיות החדשות יידרשו הנוסעים לבצע צ’ק-אין מוקדם בבית, כולל הדפסת כרטיס העלייה למטוס. דלפקי הצ’ק-אין ישמשו לשליחת מזוודה בלבד.

נוסע שלא ידפיס כרטיס עלייה למטוס בבית יוכל לעשות זאת בקיוסקים הפזורים בטרמינל בכדי שיוכל להשלים את הליך הצ’ק אין בקיוסק.

העברת הנוסע לדלפקי חברת התעופה לצורך מסירת מזוודה תעשה בשמירה על המרחק של 2 מטר מנוסע לנוסע.

כמו כן תבוצע לנוסעים בדיקת חום ותיבדק חבישת מסכה. נוסע עם חום לא יוכל להיכנס לטרמינל, והודעה על כך תועבר לחברת התעופה.

נוסף על כך יתבצע חיטוי בטרמינל באופן תדיר, ויפוזרו בו תכשירי חיטוי לידיים.

מנהל נמל התעופה בן גוריון, שמואל זכאי’: “אנו מייחסים חשיבות עליונה למניעת התחלואה שתאפשר לעובדים והנוסעים להישמר ברמת בטיחות בריאותית גבוהה בהגיעם לנמל התעופה ובדרכם ובחזרתם מחו”ל”.

היעדים הנבחנים לפתיחת טיסות סדירות הם מונטנגרו, פאפוס, ברלין, איי יון, גיאורגיה, סלובניה, כאשר בשלב ראשון הכוונה לבצע פיילוט לאחד היעדים האלו עם אנשי עסקים או מטיילים שיתנדבו להשתתף בטיסות האלו.

היעדים הללו ויעדים נוספים ייבחרו בהמשך, על פי מדד של שיעור הנדבקים בשבוע האחרון, היקף הבדיקות והנחיות הבריאות באותה המדינה (מסכות, הוראות של ריחוק חברתי ועוד).

תהליך הכניסה לישראל טרם סוכם אך נמצא על שולחנם של מקבלי ההחלטות. עד ה-30 לחודש מאי ממשיך איסור כניסת זרים לישראל וכניסת ישראלים לבידוד ביתי.

תיירים מאותם יעדים שירצו להגיע לבקר בישראל יהיו פטורים מבידוד של 14 ימים, הם ימלאו הצהרות בריאות והתחייבות לכך שהם מודעים להנחיות בארץ. הנוסעים גם יתבקשו לבצע בדיקות רפואיות מקדימות.

פתיחת חנויות הדיוטי פרי צפויה להיות מדורגת.

בשבוע הבא תיפתח מסעדה המאפשרת הזמנה בקיוסקים ובאפליקציה וקבלת המזון בדלפק. חנויות דיוטיפרי נוספות תעבורנה לעבודה עם אפליקציות בהזמנה מראש ובהנחיית התו הסגול הישים לחנויות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות