נתניהו רתח על המשטרה: המונים במדורות בירושלים ובית שמש

מאות תושבים במאה שערים, בית שמש ובני ברק הפרו את הנחיות משרד הבריאות, הדליקו מדורות - והתגודדו סביבן בצפיפות, ללא מסכות • נתניהו שוחח עם השר ארדן ומ"מ המפכ"ל והורה: לפזר את ההתקהלויות • ראש המל"ל הזהיר: "התנהגות שעלולה להביא להתפרצות התחלואה"
חיים טוויל ואריה ריבקינד
י"ח אייר התש"פ / 12.05.2020 00:51

למרות האיסור הגורף על הדלקת מדורות כחלק מהנחיות משרד הבריאות למאבק בהתפשטות נגיף הקורונה – בשכונות החרדיות בירושלים ובבית שמש חגגו הערב (שני) בהדלקות המוניות, ללא מסכות וללא שמירת מרחק.

בשכונת מאה שערים התגודדו המונים סביב מדורות שהודלקו, ובתיעוד משכונת בתי אונגרין נראים המונים מכונסים בצפיפות גדולה סביב האש ועל מרפסות הבתים – תוך התעלמות בוטה מההנחיות.

מדורות נוספות בהן השתתפו רבים הודלקו גם בשכונת זכרון משה בירושלים, וברחוב אבן האזל בשכונת עזרת תורה.

במאה שערים. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ברחוב דמשק אליעזר בבני ברק התגודדו מאות תושבים סביב מדורה שהודלקה באמצע הרחוב. כבאים שהוקפצו למקום כיבו מיד את הלהבות ופיזרו את החוגגים. באירוע נוסף, כבאי נפגע באורח קל מנפצים שהושלכו עליו בשכונת  רמת אלחנן בבני ברק.

גם בבית שמש הודלקו עשרות מדורות.

המשטרה, שהגיעה באיחור רב לשכונת מאה שערים, מסרה:  “כוחות משטרת ישראל פעלו לפיזור התקהלות של כמה מאות תושבי אזור מאה שערים בירושלים, על רקע אירועי ל”ג בעומר, זאת בניגוד להנחיות צו בריאות העם”.

מדורה בזכרון משה, ירושלים. צילום: קבוצת החרדים הקיצוניים

התמונות, שעוררו סערה ברשתות הברתיות, הרתיחו גם את ראש הממשלה בנימין נתניהו – ששוחח עם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, מ”מ מפכ”ל המשטרה, ראש המל”ל וגורמים נוספים על הפרת ההנחיות והדלקת המדורות שהביאו להתקהלויות המוניות בירושלים ובבית שמש.

ראש המל”ל מאיר בן שבת אמר בשיחה כי מדובר בהתנהגות שעלולה להביא להתפרצות התחלואה.

ראש הממשלה אמר כי מגנה בתוקף את הפרת הכללים והורה להגביר את האכיפה לאלתר ולפזר את ההתקהלויות.

מדורה של סאטמר באבן האזל. צילום: אהרון לוי, קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה לרתוח על המשטרה? החרדים אשמים. תרתח עליהם.
    12/05/2020 13:28
    הגר
  1. צריך לטפל במי שעושה מה שמתחשק לו ושם פס על החלטות הממשלה. ובוודאי לא לכעוס על מי שעושה ימים ולילות כמו חמור … ועוד רוצים לפגוע בזכויות שלו.