יריקה על חרדית ו’תוריד את הקשקוש הזה מהראש ותקצץ פיאות’

אישה על קורקינט הסירה את המסיכה וירקה לתוך פרצופה של חרדית בת ה-15 • ילדים חרדים בני 7 ו-9 עם פאות ארוכות ספגו מתקפה מאישה: "תפסיקו להיות דתיים" • חרדי שעבר במרכז המסחרי בשכונת מרום נווה בעיר, הותקף בקולי קולות: "חרדי, אסור לך להיות פה, עזוב את המקום"
חיים טוויל
י"ז אייר התש"פ / 11.05.2020 14:59

מלחמת אחים ברמת גן? זה קרה לפני כשבועיים: צעירה חילונית שרכבה על קורקינט הסירה את המסכה תוך כדי רכיבה וירקה בפניה של נערה חרדית שצעדה בכיכר כופר הישוב בעיר.

המקרה המזעזע, שאין ספק כי הינו תוצאה של  גל ההסתה נגד הציבור החרדי, נקלט במצלמות האבטחה.

ראש העיר רמת גן, כרמל שאמה הכהן, הגיב על המקרה וחשף מקרים נוספים.

“הרגשתי שזו טעות להקשיב לתושבת והיום קיבלתי את האישור לכך ומכאן אתקן”, כתב ראש העיר בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו. “בחצות בדיוק ב-23/4 פנתה אלי התושבת ת’ ושיתפה אותי שאלמונית ירקה בפרצוף בתה בת ה-15 בשל היותה דתיה.

“לאחר שהבעתי זעזוע, ביקשתי ממני מיקום וזמן ואיתרתי את סרטון היריקה בכיכר כופר הישוב, בו רואים איך הבת הולכת לתומה ומולה מגיחה אישה על קורקינט שמסירה לרגע את מסיכת השקף ויורקת כנראה לתוך פרצופה.

“מאחר והאם ביקשה לא לחקור את הנושא, כיבדתי את רצונה ולא הגשתי תלונה במשטרה, למרות שממצלמה נוספת ממש הצלחנו לחלץ תמונה של החשודה”.

ראש העיר הוסיף וסיפר: “שלחתי באותו היום מכתב הערכה מחזק ועוגה כמחווה לנערה על שהגיבה באצילות נופש, אבל הדבר הציק לי פעם אחר פעם מאז, ואף כתבתי לאם שהדבר נעשה במרחב הציבורי ושיש עניין לחקור בכדי למנוע את המקרה הבא”.

אתמול זה קרה:

“הבוקר לצערי קיבלתי הודעה מאם אחרת על מקרה מזעזע נוסף והפעם ברור לי שיש למצות חקירה ואת הדין עם אותם חשוכים וגזעניים. בהודעה הבוקר כתבה לי התושבת י’ על התקפה שספגו ילדיה בני ה-7 וה-9 שהקטן מביניהם עם פאות ארוכות מאישה בוגרת על רקע היותם דתיים.  ‘בני בן השבע ובתי בת התשע הלכו ברחוב הרא”ה בסמוך מאוד לבית. כשהגיעו לפינת רחוב האשל עברה לידם אישה שאמרה לבני: ‘תוריד את הקשקוש (הכיפה) הזה מהראש ותקצץ את הפיאות’. היא הוסיפה שעליהם להפסיק להיות דתיים ומשלא ענו לה הטיחה בהם שאינם מחונכים. לאחר שהתרחקו ממנה בתי התקשרה אלי בוכיה ומבוהלת’.

“זה חלק מההודעה בשינויי נוסח וקיצור קלים שקיבלתי ובעקבותיה אפנה למפקד המרחב עם העדויות, הסרטון והתמונה בבקשה לחקור את העניין”.

הוא הוסיף: “כולנו יהודים ויותר מכך כולנו בני אדם שווים. אם נתחיל לתקוף אחד את השני על רקע דתי או לדרוש אחת מהשניה לשנות אמונה או דרך חיים לגיטימית נדרדר לתהום.  ברמת גן יש ויהיה מקום לכולם אנחנו אוהבים ומזמינים את כולם לחיות יחד בכבוד וערבות הדדיים ואהבת חינם. חילוניים ודתיים, סטרייטים ולהטבים, מזרחים ואשכנזים, צברים ועולים חדשים וכיו”ב”.

חלק מהגולשים האשימו את ראש העיר בהסתה שגרמה להתקפות על התושבים החרדים.

זעקת הקוזק הנגזל”, כתב הגולש חיים ארבל. “המסית הראשי נגד כל דבר שבקדושה זועק גיוועלד על התנהגות ברברית של שונאי הדת. אתה מר כרמל במלחמתך נגד השבת נתת לאותם רשעים לגיטמציה לבצע את זממם. אתה צריך לעשות חשבון נפש”.

והגולש משה כהן כתב: “יש בך אשמה גדולה להתנהגות הזאת, היית צריך לחבק את החרדים ולא לעשות גדר הפרדה. כל הכבוד שעכשיו אתה מפרסם את זה, אבל חבל מאוד שבפעם הראשונה וויתרת. זה אירוע אנטישמי וגזעני מדרגה ראשונה שחייבת טיפול מיידי ולא השתקה. עניין היריקה מחייב טיפול גם בפאן הבריאותי כי מי אמר שהיורקת לא נגועה בקורונה?”

בתוך כך, דורית ברק, חוקרת תולדות בני-ברק‏, כתבה הבוקר בחשבון הפייסבוק שלה: “מזועזעת. נמצאת במרכז המסחרי מרום נווה ברמת גן. שומעת פתאום צעקות. עובר אדם חרדי ברחבה, ואדם שהלך למולו התחיל לזעוק בקולי קולות: ‘חרדי, אסור לך להיות פה, עזוב את המקום’ ועוד משפטים מביישים שכאלה.

“עוברים ושבים ניסו להרגיע אותו באמירות, כמו: ‘אתה יהודי והוא יהודי’… ואני חושבת, האם זה מקרי שהאירוע המביש קרה ברמת גן?”

 

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    להגיש תביעה על פי החוק לעשיית דין בנאצים ועוזריהם
    11/05/2020 16:14
    ג'פרי
  1. ואם בית המשפט ידחה את העתירה להגיש בבית הדין הבינלאומי בהאג

  2. הצעד הראשון: לשלוף מצלמה ולתעד
    11/05/2020 22:51
    שי
  3. הצעד השני: להגיש תלונה במשטרה.

  4. הכל מסריח מהראש...
    12/05/2020 00:35
    נחרד
  5. שאמה, מסית ומדיח לא ראוי להיות בתפקיד ציבורי
    לך הביתה…

  6. כרמל שאמה הכהן
    12/05/2020 12:42
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  7. בושה.
    מגלגל עיניים בצדקנות