סמוטריץ’: ביבי ויתר על המשפטים כדי שיוכל להישאר ראש ממשלה

שר התחבורה מסביר את דרישות ימינה: "אנחנו לא מוכנים להתעורר עוד שנה עם פסקי דין כמו עמונה ונתיב האבות, רוצים יכולת ביצוע והשפעה"
אריה ריבקינד
י"ז אייר התש"פ / 11.05.2020 10:42

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ’ הסביר הבוקר (שני) בראיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ברשת ב’ את החלטת מפלגת ימינה שלא להיכנס לממשלת נתניהו.

“אני רוצים להיות עם יד על השאלטר בכמה תחומים”, אמר סמוטריץ’, והסביר כי הדבר קשור בין היתר לעובדה שהממשלה מורכבת משרים שעמדותיהם בסוגיות מרכזיות הן עמדות בעייתיות. “זו הולכת להיות ממשלה מאוד מורכבת, אנחנו רוצים יכולת ביצוע והשפעה”.

סמוטריץ’ הזכיר את העובדה שנושא הסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב נמסר לידיו של עמיר פרץ: “ביקשנו לקבל את היחידה הארצית לפיקוח על הבניה כדי להאט את הקצב”.

בנוגע לתחום המשפטי אמר: “אנחנו רוצים את ועדת חוקה כדי לשים את השיבר. משרד המשפטים יהיה בידי ניסנקורן, לכן ביקשנו לחזור למתווה שכבר היה בעבר שתהיה ועדת שרים שתאשר את תשובות המדינה לבג”ץ.

“אנחנו לא מוכנים להתעורר עוד שנה עם פסקי דין כמו עמונה ונתיב האבות. אנחנו מבינים את המורכבות אבל לא יכולים לקחת אחריות בלי שום יכולת להשפיע”.

סמוטריץ’ תקף את החלטת נתניהו להפקיר את התחום המשפטי והאשים כי ויתר על תיק המשפטים כדי להישאר ראש ממשלה: “מי שמכר את משרד המשפטים לאבי ניסנקורן, מי שחתם הסכם ישראבלוף על הועדה לבחירת שופטים שברור היה שלא יעמוד בבג”ץ. אנחנו נאבקנו במהלך הכנסת העשרים לכל אורכה כדי לחוקק את פסקת ההתגברות, ונתניהו מנע את זה. אם לא נקבל את היכולת לעשות דברים טובים לא נוכל להיות חלק מהקואליציה”.

הוא הוסיף: “אנחנו לכל אורך המשא ומתן שהליכוד ניהל עם כחול לבן שמנו דגל אדום בוהק על העברת תיק המשפטים לכחול לבן, זה לא היה מחויב המציאות, נתניהו היה צריך להתעקש על כמה דברים מאוד משמעותיים למחנה הימין”.

שר התחבורה דחה את הטענה שהבעיה היא חוסר הסכמות בתוך ימינה על חלוקת התיקים: “השאלה מה אני אהיה או לא אהיה היא לא חשובה, אני לא עושה משא ומתן ברדיו. אנחנו מסתדרים מצוין בינינו, לא מבקשים שלושה תיקים. אנחנו ניסינו כמה שרק אפשר למפות סיכונים, אנחנו רוצים תיקים משמעותיים כדי שנוכל לשאת ולתת. אנחנו מחפשים תיקים שיש בהם נכסים שחשובים לשותפים אחרים בקואליציה.

“אם לא נותנים לנו יכולת להיאבק על עמדותינו בתוך הקואליציה נעשה את זה מחוץ לקואליציה ונוכל להציב חלופה שלטונית ראויה”, הסביר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות