לעיריית ניו יורק נמאס מההפרות של הקהילה הזו והיא ביצעה צעד חריג

צו סגירה הוצא לבית הכנסת של 'תולעת יעקב' בשכונת וילאימסבורג • ומתי ייפתחו בתי הכנסת בארה"ב? אולי רק לקראת החגים
חרדים 10
ט"ז אייר התש"פ / 10.05.2020 01:48

ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, חתם על צו סגירה לבית הכנסת ‘קהל תולעת יעקב’ בשכונת וויליאמסבורג בברוקלין.

לפי דיווח של ניצן קידר בערוץ 7, הסגירה בוצעה על רקע הפרות חוזרות ונשנות של צו הבריאות במדינה – האוסר על פתיחת בתי כנסת.

כזכור, בהלוויה של האדמו”ר מתולעת יעקב זצ”ל, נאלצה המשטרה  להתערב ולפזר את מאות המשתתפים. ראש העיר, שבעצמו הגיע למקום, צייץ אחר כך ציוץ זועם בטוויטר, שעליו נדרש להתנצל.

השבוע, אחרי כל האזהרות, קיים בית הכנסת אירוע לזכר האדמו”ר, בו השתתפו למעלה ממאה בני אדם.

דוברת ראש העיר הגיבה: “אנחנו מבינים עד כמה האמונה חשובה דווקא בתקופת משבר, אבל לא כל אחד יכול לעשות דין לעצמו ולהתנהג בצורה מסוכנת ופזיזה. אנחנו סוגרים את המבנה לתקופת מבחן ואם יימשכו ההפרות הוא ייסגר לצמיתות”.

בערוץ 7 דווח עוד, כי ד”ר אנתוני פאוצ’י, מנהל המכון הלאומי לאלרגיה ומחלות זיהומיות ומי שמוביל את המאבק בקורונה מצד ממשל טראמפ, אמר לרבנים מובילים בארה”ב כי פתיחת בתי הכנסת מחדש עלולה להידחות ולהתבצע רק לקראת הימים הנוראים.

לדבריו, גם אם ייפתחו בתי הכנסת, הדבר ייעשה תחת הגבלות חמורות. הוא הוסיף כי בתי הכנסת לא ישובו לפעול במתכונת המוכרת לפחות עד החורף הבא.

הוא ציין עוד, כי סביר להניח שיהיו בתי כנסת שייפתחו בתוך חודשיים-שלושה, אבל רק באזורים שלא היתה בהם התפרצות משמעותית של הנגיף. עם זאת, לדבריו, גם במקומות בהם תהיה פתיחה מוקדמת של בתי התפילה, קשישים ואנשים הנמנים על קבוצת הסיכון יתבקשו להתפלל בבתיהם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מרמים את השלטונות, מצפצפים על בריאות הציבור, נשמע מוכר?
    10/05/2020 11:18
    נדב
  1. 70% מחולי הקורונה בישראל חרדים! ירדתם מהפסים! גם ככה התרומה שלכם לכלכלה שולית ולביטחון אפסית, אז אתם עוד מעמיסים על מערכת הבריאות וגורמים להוצאות ענק לממשלה. לפחות בארה”ב החרדים עובדים בניגוד ל- 50% מהגברים החרדים בישראל שחיים על חשבוני. תעשו דחוף חשבון נפש כי איבדתם את הדרך. עולם של קומבינות. תתביישו.