‘שומטת לסת:’ מה מגיבים אנשי התקשורת על ‘פצצת’ איילה חסון?

הפרשנית אילה חסון חשפה במהלך שידור בחדשות 13 'פצצת אטום' על היועץ אביחי מנדלבליט, אבל התקשורת הממוסדת ממלאת פיה מים • מה כתבו על הפרשה אנשי התקשורת ברשתות החברתיות שלהם?
אבי כץ
ט"ז אייר התש"פ / 10.05.2020 01:15

פרשן חדשות 12, עמית סגל: “סיפור מצוין של איילה חסון. שתיקת הפולואפים בתקשורת הממוסדת מוכרת היטב, כמו הסטת העיסוק – כולל בערוץ 13 – מתוכן הסיפור לשאלות צדדיות על המקור, היבטים משפטיים הנוגעים להקלטה, גידופים ברשתות ועוד תירוצים כיד הדמיון הטובה, הכל במטרה לא לעסוק בתוכן”.

איש התקשורת אלי ציפורי: “לא להאמין: מנדלבליט מטייח באמצעות הפרקליטות את התנהלותו העבריינית ומאיים על עיתונאים.

“הערב שחררה הפרקליטות הודעה מביכה ששוב מגבה את מנדלבליט ומנסה לטייח את התנהלותו העבריינית. אחרי שהפרקליטות הכחישה שקיימות קלטות שהוסתרו היא מודה שיש כאלו אבל טוענת שמדובר בהאזנות סתר (כי ״אשכנזי אמר למזכירתו להפסיק את ההקלטות האוטומטיות״ – איזה טיעון מביך!), עניין שמנדלבליט דאג להדליף למקורביו בתשקורת כבר בסוף השבוע.

“אלא שהטיעון הזה לא מחזיק מים כי הפרקליטות והמשטרה יודעות היטב להכשיר האזנות סתר כמו במקרה של אפי נוה.

“ודבר מדהים נוסף: מנדלבליט והפרקליטות מהלכים אימים על עיתונאים לבל יפרסמו חלקים מהקלטות כי זו עבירה פלילית. סליחה, אבל איפה הייתם כשהדלפתם פלילית בתיקי נתניהו למקורבים שלכם בתשקורת?”

איש התקשורת שמעון ריקלין: “אילה חסון חושפת את מנדלביט כעבריין. הקלטת נגנזה על ידי שי ניצן וכך הפך מנדבליט לסחיט. כל הערוצים דממה. גם ערוץ 13 מחביא את הפצצה שחסון הטילה בתוך הכתבה במקום לתת לה כותרת ראשית. אין מנוס מהקמת ועדת חקירה לבדוק את שיקול דעתו של היועץ שהיה שבוי של ניצן. ויפה שעה אחת קודם”.

העיתונאי ברוך קרא מחדשות 13: “כל הקלטות מנדלבליט-אשכנזי חייבות להתפרסם מיוזמתם ומרצונם של השניים. עדיף שיתמודדו פעם אחת עם הביקורת שתעלנה מתוכן השיחות, מאשר שייתמודדו לעולם ועד עם הביקורת על הסתרתן. קל ופשוט”.

נועם זיגמן מ’קול ברמה’: “שאלה, באמת מחוסר ידע: ההקלטות בלשכת אשכנזי הן אוטומטיות ונועדו לצורך מה? עוד שאלה: האם לאשכנזי הייתה סמכות להורות למזכירתו להפסיק את ההקלטה?

והערה קטנה: בעבר סיפרו לנו שבהקלטות יש רק רכילות זולה. והנה פתאום גילינו שיש בה פצצת אטום”.

עורך משפחה, יוסי אליטוב: “התגובה המוזרה של מנדלבליט הלילה לחשיפה של איילה חסון, היא חתיכת סנסציה לכשעצמה. לקרוא ולא להאמין.

“מה יש ליועץ לומר בתגובה? אסור לכם להקשיב לקלטת”.

יערה זרד מ’גלי ישראל’: “כמה שעות עבדו מהנדסי התודעה וכמה כסף הושקע כדי להפוך את הפרשה הזו למשעממת, להציף בפרטים לא רלוונטים ולהדביק לה בהטעיה מכוונת את השם פרשת הרפז. והנה לאחר עשור, שימו לב לשתיקת העיתונאים, או גרוע מכך, המתקפות נגד אילה חסון כי פרסמה חומר שהיה בידיה. אנחנו רק בתחילת הדרך”.

עורך ‘כפר חב”ד, הרב אהרן דב הלפרין: “הודעת הפרקליטות בעברית: 1. כשמנדלבליט נחקר, הגענו בסליל ההקלטה עד לקטע של הראיה לעבירה הפלילית 2. בדיוק כשהגענו לקטע הזה, ממש במקרה, טלפן גבי אשכנזי והודיע שנתן הוראה למזכירה להפסיק את ההקלטה 3. מאותו רגע זו הקלטת סתר שאסורה בשימוש 4. צחקנו על כולכם אז ואנו צוחקים עליכם היום”.

איש התקשורת אראל סגל: “כרגיל, למעט בודדים, הפוליטיקאים בימין מתחבאים מתחת לשולחן ומשמיעים קולות של שטיח. חשיפה שומטת לסת של איילה חסון על מנדלבליט וסיפור אדיר של קלמן ליבסקינד על ניגודי העניינים של נשיאת העליון. קרוס מדויק מהפינה של השש עשרה, מול שער ריק, אף אחד לא בא לנגוח”.

וגם: “יש האזנות סתר בסבבה כמו הפריצה לנייד של אפי נווה ויש האזנות סתר פחות סבבה כמו שיבוש לכאורה שהקאסטה גונזת בכספת ככה קל, ככה פשוט אכיפה בררנית היא רשע ואיילה חסון תותחית”. 

איש התקשורת יואב יצחק: “הסיפור עכשיו אינו מה בדיוק אמר מנדלבליט לאשכנזי. אין חולק כי הם שיבשו החקירה הפלילית נגדם. הסיפור הגדול מפניו התרענו: מנדלבליט היה ועודו סחיט; הוא נלחץ לאמץ חוות דעת מחמירות של שי ניצן נגד נתניהו ואחרים, בתקופה שחשש לגורלו – נוכח אותן קלטות שהחזיק ניצן בחזקתו/ידיעתו”.

בועז גולן מערוץ 20: “שאפו לאיילה חסון שפתחה עוד פתח כדי שנוכל כולנו להסיר צא״פ משיחות מנדלבליט ואשכנזי. הקלטת ששמעה חסון לא היתה מוכרת לי. ציטוטים אחרים מהקלטות פרסמתי כאן וב-0404 בחודשים האחרונים, הם בדיוק הסיפור – הדלפות, הסתרת ראיות והשתלת חפרפרת כדי שתדליף ובסופו של דבר תסדר לחברים סגירת תיק”.

אלדד יניב: “להיות ענייניים ולהאבק בשחיתות בלי שיקולים זרים: כל הכבוד לאיילה חסון. והשיחה של מנדלבליט ואשכנזי חייבת להתפרסם. ואם צריך לפתוח חקירה נגדם – לפתוח. זה לא יעזור לנתניהו שמשפטו מתחיל. זה יעזור לנו שראש התביעה הישן ושר החוץ החדש, אם עשו קנונייה מושחתת, יחטפו כתב אישום. ככה פשוט”.

אבישי בן חיים מחדשות 13: “אילה חסון המעולה האירה סוג צנזורה על עיתונאים: אומרים ‘הסיפור לא מעניין’ והסיפור נופל. מבקש להוסיף ההסבר שלי: הגמוניה. חופש העיתונות תחת הגמוניה ודומיננטיות של האליטה הישנה. ולכן השאלה איננה הפרסום, השאלה היא העדר הפולו-אפ. כח ההגמוניה: יכולה להחיות סיפור קטן ולקבור סיפור אדיר”.

מתי טוכפלד מ’ישראל היום’: “תגובת הפרקליטות על כך שהסיבה שמנדלבליט לא נחקר על תוכן דבריו בקלטת שפרסמה איילה חסון היות שמדובר בהאזנת סתר אולי נועדה לסבך את חסון, אבל ממש לא מועילה למנדלבליט. אם כבר אז להיפך! לא מדובר בחומר שנחקר בנבדק ונחקר ויצא נקי. אלא בחומר שמעולם לא נחקר. הזוי”.

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה הקלטת סתר ? מי קבע ?
    10/05/2020 08:52
    אהרן שוורץ
  1. למה הקלטת סתר ? מי קבע ? בגלל שאשכנזי ביקש להפסיק את ההקלטה ולא סגרו ?
    מי אמר שהוא ביקש ? מי אמר שמותר לו לבקש ?
    סיבה מצוצה לגנוז את ההקלטה ולסגור את התיק – עברייני צווארון כחול-לבן בגלימות שחורות

  2. אילה חסון
    10/05/2020 11:35
    שלום .בלמס
  3. עיתונאית עם עוצמה ללאב חת עלי והצליחי

  4. אילה חסון
    10/05/2020 11:55
    יגאל
  5. אילה חסון משמשת כשפחתו של נתניהו במאבק שלו בשלטון החוק כדי להינצל מאימת החוק ולהמשיך לשלוט במדינה למרות השחיתות הריקבון והצחנה העולה מהתנהלותו.
    הפעילות העיתונאית לכאורה של אילה חסון אינה תמימה, והיא משרתת מטרות פוליטיות ואישיות.

  6. סדום
    10/05/2020 15:04
    ג'וני
  7. התקשורת הממוסדת היא עדר סטאליניסטי בולשביקי חולה בנפשו רדיקאלי ואחוז שיגעון…ל”הדתה” ו”הדרה” ושאר ירקות היו עושים פולואפים עד שאכלו ת’ראש של האנשים אבל מנדלבליט גדול “שומרי הסף” משבש חקירה בלייב יעני בשפה פשוטה עבריין על מלא בתפקיד הכי רגיש במדינה(במאמר מוסגר מנסה להוריד ראש ממשלה נבחר)ועכשיו רוצה להיות גם מ”מ פרקליט המדינה…מה נשאר?! הסירחון עד לב השמיים..

  8. סדום
    10/05/2020 15:05
    ג'וני
  9. מה קורה

  10. את מייקל פלין העיפו בארה"ב לא כי פשע, אלא כי שיקר.
    10/05/2020 23:15
    גל
  11. ופה, לא יעשו לשקרן שרוצה לשלוט במערכת המשפט(!!) כלום?!