תשתתפו? יבוצעו 100 אלף בדיקות: להעריך כמה פיתחו נוגדנים לקורונה

מנכ"ל משרד הבריאות בראיון למגזין היוקרתי 'ניו יורק טיימס': • מדובר בבדיקות סרולוגיות שיאפשרו לבחון עד כמה ישראל פיתחה "חיסון עדר", כהיערכות לקראת התפרצות גל שני של הווירוס • והאם מי שפיתח נוגדנים יכול להידבק בשנית?
חרדים 10
י"ב אייר התש"פ / 06.05.2020 11:04

ישראל תבצע בשבועיים הקרובים כמאה אלף בדיקות סרולוגיות, כדי לאבחן עד כמה נגיף הקורונה התפשט בקרב האוכלוסיה וכמה היא חשופה ל’גל שני’ של הדבקה.

כך חשף היום (רביעי) מנכ”ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, בראיון למגזין ה’ניו יורק טיימס’.

לפי דיווח של אסתר גבריאלי  ב’ישראל היום’,  בר סימן טוב אישר בראיון כי בדיקות הסקר צפויות להתבצע במרפאות, וכי ה’מבצע’ יחל בתוך שבוע עד שבועיים.

מדובר באחד ה”מאמצים הגדולים ביותר לבדיקת פיתוח הנוגדנים ועמידות הגוף לקוביד 19″, כפי שמגדיר זאת המגזין. יש לציין, שגם גרמניה הכריזה על בדיקת נוגדנים באמצעות שימוש במדגם מייצג של האוכלוסיה.

התקווה היא שהסקר הסרולוגי יזהה למעשה את גודל פלח האוכלוסיה שטרם נחשף לווירוס הקורונה, לעומת אלו שכבר נחשפו אליו ופיתחו נוגדנים בגופם.

לדברי סימן טוב, אם התוצאות יראו שנתח גדול יחסית מהאוכלוסיה פיתוח נוגדנים, זה יכול להצביע על כך שישראל בדרכה ל’חיסון עדר’, אך אם יצביעו על כך שרק חלק קטן מהאוכלוסיה נחשף לווירוס הקורונה, מערכת הבריאות עדיין עלולה “לקבל מכה” במקרה של התפרצות גל שני.

השאלה הבוערת

ארגון הבריאות העולמי הזהיר לאחרונה כי אין ראיות לכך שמי שנדבק בעבר בווירוס הקורונה, או לחלופין פיתח נוגדנים – מוגן מפני הידבקות פעם נוספת.

אולם ד”ר יאיר שינדל, חבר בכוח המשימה הלאומי הישראלי שהוקם למאבק בקורונה, ובין אלו ש”דחפו” לביצוע בדיקות הסקר, אומר שהמחקר הישראלי יוכל להנפיק בדיוק את הראיות האלו.

“אחד מהדברים שאנו מנסים להשיג זה לענות על השאלה שהציב ארגון הבריאות העולמי”, אמר ד”ר שינדל.

בנוסף, הוא שרטט שני תרחישים אפשריים עבור ישראל: לפי תרחיש אחד – הסקר יראה כי 10% מהישראלים פיתחו נוגדנים לקוביד 19. במקרה כזה, אם יתרחש גל התפרצות נוסף, מעריכים כי כ-2,300 ישראלים יזדקקו לטיפול רפואי דחוף – כמות שמערכת הבריאות בישראל יכולה להכיל.

אולם, במידה ויתממש תרחיש אחר, לפיו הבדיקות יראו שאחוז אחד בלבד מהישראלים פיתחו נוגדנים לנגיף, מספר האנשים שיזדקקו לטיפול רפואי דחוף צפוי לעמוד על 12 אלף איש – דבר שהוא מעל יכולת הקיבולת העכשווית של מערכת הרפואה בישראל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות