“בפומבי”: זה מה שכחול לבן דורשת שהמפלגות החרדיות יעשו כבר כעת

ש"ס גם ביהדות התורה התחייבו לגנץ להיות ערבות לקיום הרוטציה בינו ובין נתניהו. כעת מבקשים בכחול לבן שההתחייבות תוצג לציבור עוד טרם תושבע הממשלה החדשה • גורמים בכחול לבן אופטימיים לגבי יישום ההסכמים מול הליכוד
חרדים 10
י"ב אייר התש"פ / 06.05.2020 10:33

כחול לבן דורשת שהבטוחות שהבטיחו המפלגות החרדיות לקיום הרוטציה יוצגו באופן פומבי עוד לפני השבעת הממשלה. כך דווח  הבוקר (רביעי) ב’כאן חדשות’.

גם בש”ס וגם ביהדות התורה התחייבו לבני גנץ כי הם ערבים לקיום הרוטציה בינו ובין נתניהו.

עכשיו מבקשים בכחול לבן שההתחייבות הזו תוצג פומבית לציבור, עוד טרם תושבע הממשלה החדשה.

כחול לבן מבקשת שהצגת הערבויות תוצג באחת משתי דרכים: הצהרה פומבית של ראשי המפלגות החרדיות או באמצעות הכנסת סעיף להסכם הקואליציוני שלהן עם הליכוד שבו ייכתב שאם נתניהו יפר את הרוטציה – אזי ש”ס ויהדות התורה יישארו עם בני גנץ ויאפשרו לו לכהן כראש ממשלה.

גורמים בכחול לבן הביעו הבוקר אופטימיות לגבי יישום ההסכמים מול הליכוד: “איננו מזהים ניסיון של הליכוד ושל בנימין נתניהו לברוח מההסכם. טוב יעשה בג”ץ אם לא יתערב בפסילת נתניהו לראשות הממשלה או בהסכם הפוליטי בין שתי המפלגות. זו היתה העמדה של כחול לבן על כל חלקיה עוד במערכות הבחירות הקודמות”.

במהלך היממה הקרובה אמורה חקיקת היסוד בכנסת להסתיים – ועד מחר בחצות יחתמו כלל חברי הקואליציה המיועדת לראש הממשלה על מנת שיקבל את המנדט להרכבת הממשלה למשך עוד 14 ימים.

בכחול לבן מקווים שנתניהו לא יפר את ההסכם ויציג ממשלה בתחילת השבוע הבא.

השר זאב אלקין מהליכוד אמר הבוקר ברשת ב’ כי הדרישה של כחול לבן מבהירה עוד יותר עד כמה ההסכם הקואליציוני רגיש.

“לכחול לבן לקח שלוש מערכות בחירות להבין שזה לא טוב לגרור את המדינה לבחירות נוספות. הם בסופו של דבר הבשילו לתובנה שלא טוב לגרור אותנו לבחירות. אני מאוד מקווה שכן כולנו מחכים לפסיקת בג”ץ.

“הוצאה של לבנה מההסכם יכולה למוטט את ההסכם כולו. עיקר המורכבות זה חוסר האמון של כחול לבן אני מאוד מקווה שבג”ץ יעשה את הדבר הנכון ולא יתערב בהסכם הפוליטי. אם 61 החתימות לא יוצגו לנשיא עד יום חמישי אוטומטית הולכים לבחירות. אין ברירה, אין מועמד אחר שמסוגל להקים ממשלה במדינת ישראל אחרי ההתפרקות של כחול לבן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות