סכסוך: הגר”ד יוסף הקים בד”צ מתחרה לבד”צ של אחיו הגר”מ יוסף

חבר ה'מועצת' הגר"ד יוסף, הקים גוף כשרות ספרדי חדש בשם 'יחווה דעת', שיתחרה בגוף הכשרות 'בית יוסף' שהוקם על ידי אביו מרן הגר"ע זצ"ל ובראשו עומד אחיו הצעיר, הרב משה יוסף • העקיצה: "לנוכח החוסר הניכר שקיים זה מספר שנים בגוף כשרות הנוהג על פי פסקי מרן מאור הדור"
יוסף גרינבוים
י"א אייר התש"פ / 05.05.2020 15:39

מלחמה בין אחים? היום (שלישי) הוכרז על גוף כשרות ספרדי חדש שיהיה  בנשיאותו ובהדרכתו של הגר”ד יוסף, חבר מועצת חכמי התורה של ש”ס וראש מוסדות ‘יחוה דעת’.

הבד”צ החדש ייקרא ‘יחוה דעת’ כשם המוסדות שהגר”ד יוסף עומד בראשם, והוא יתחרה ראש בראש בבד”צ בית יוסף, שהוקם על ידי מרן הגר”ע יוסף זצ”ל לפני יותר מ-20 שנה ומתנהל על-פי פסיקותיו, שבראשו עומד הגר”מ יוסף.

מלבד עסקי המזון בהכשר בד”צ בית יוסף, ובפרט מותג הבשר ‘עטרה’, נמצא תחת פיקוח הבד”צ גם מפעל התפילין ‘תפארת יוסף’.

בהודעה לעיתונות על הבד”צ החדש נאמר, כי הוא הוקם “לנוכח החוסר הניכר שקיים זה מספר שנים בגוף כשרות הנוהג על פי פסקי מרן מאור הדור, על חומרותיו והידוריו הרבים”.

בראש צוות הפיקוח של הבד”צ החדש יעמוד הרב הגאון יורם בן סעדון, שהיה השוחט האישי של מרן זצ”ל, המכהן כרב הראשי של משחטת ‘הוד חפר’ ומפקח בכיר ברבנות הראשית.

לצידו מונה הרה הגאון שלמה טובול,  העומד בראש כולל ‘משכן תורה’, מו״צ ‘קו ההלכה’ בבני ברק ורב משחטת ‘עוף הנגב’, שהתמחה אצל הרב מרדכי גלאי, רב משחטת ‘שגב שלום’, שקנה את שמו כבודק סכינים מומחה.

הרב משה יוסף. צילום: Noam Rivkin Fenton/Flash90

הרב טובול יעמוד בראש צוות המונה 22 רבנים, שוחטים ומפקחים.

שחיטות הבקר והעופות מטעם הבד”צ החדש יתקיימו במשחטת ‘עוף ירושלים’.

מוצרי העופות יסופקו כבר בשבועות הקרובים, ובימים אלו נבחרו תלמידי חכמים  לקראת שחיטת הבקר שתחל בתקופה הקרובה.

יצוין, כי חבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי שמעון בעדני, הוא חבר ועד הכשרות של בד”צ ‘בית יוסף’.

כיום פועלים במערכת הכשרות ‘בית יוסף’ למעלה משישים מפקחים, ארציים ואזוריים, כאשר כל אחד מהם, מופקד על תחום מומחיותו בנושאי הכשרות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות