מרגי: ‘עולה ריח הסתה. למה בחרה השוטרת להוסיף משפט אומלל?’

ח"כ יעקב מרגי פנה אל השר גלעד ארדן בדרישה לבטל את הדו"ח שניתן לצמד האחים החרדים, בני משפחת אשוש מנתיבות - שהשוטרת תיארה את לבושם • "משטרת ישראל אינה טורחת להסתיר את אכיפתה הסלקטבית לכאורה כלפי הציבור החרדי, אשר בצדק מאבד את האמון במשטרה"
אריה ריבקינד
י"א אייר התש"פ / 05.05.2020 11:30

סגן יו”ר הכנסת, חבר הכנסת יעקב מרגי, פנה הבוקר (שלישי) אל השר גלעד ארדן בדרישה לבטל את הדו”ח שניתן לצמד האחים החרדים, בני משפחת אשוש מנתיבות – שהשוטרת תיארה את לבושם.

כפי שדווח ישראל יוספי בחרדים 10, בדו”ח שניתן לצמד אחים שרכבו על אופניים חשמליים ללא קסדה ומסכה, הוסיפה השוטרת לתאר “שניהם חובשי כיפה ולבושים בחולצה לבנה” – אשר “מהם עולה ריח הסתה”, כדברי מרגי.

למה השוטרת כתבה “שניהם חובשי כיפה ולבושים בחולצה לבנה”?

תחת הכותרת: “ביטול דו”ח תנועה בשל ריח ההסתה אצל זהות עורך הדו”ח” – כתב חבר הכנסת מרגי:

“בשעות הערב נתפרסמה ידיעה מכאיבה בכלי התקשורת כי שוטרת תנועה נתנה דו”ח תנועה לאחר שהבחינה בזוג אחים רכובים על אופנים ממונעות בעיר נתיבות, כאשר לכאורה אחד מן האחים רכב בניגוד להוראות כאשר לא היה חבוש בקסדה כנדרש.

“בפירוט נסיבות האירוע טרחה עורכת הדו”ח לפרט באופן מורחב ביותר את השתלשלות ופרטי האירוע, אולם בתום הפירוט, טרחה לציין כי ‘שניהם חובשי כיפה ולבושים בחולצה לבנה’. איני מצליח לרדת לסוף דעתה של עורכת הדו”ח – מדוע בחרה להוסיף משפט אומלל זה, וכי יש בנותן טעם לפגם לציין את סגנון לבושם החיצוני של צמד הרוכבים, במטרה לפרסם את זהותם הדתית, כאשר ברור לכל בר דעת כי הינם משתייכים לציבור החרדי שומרי תורה ומצוות, אשר זהו סגנון לבושם”.

הדו”ח. צילום: יעקב מרגי

מרגי הוסיף: “בימים אלו, אשר שיח הפילוג בעם אוכל כל חלקה טובה בין חלקי העם הרבגוני שלנו, ראוי היה כי עובדי הציבור הנמצאים במגע יום-יומי עם כלל אזרחי מדינת ישראל יתנהגו בממלכתיות ויפעלו להנמכת להבות הפילוג בין חלקי העם”.

לדבריו, “אירוע זה הינו נדבך נוסף בשרשרת אירועים בהם נראה כי משטרת ישראל אינה טורחת להסתיר את אכיפתה הסלקטבית (לכאורה) כלפי הציבור החרדי, אשר בצדק מאבד את האמון במשטרת ישראל בשל התנהגות לא מכובדת של עובדיה”.

מרגי מציין כי הוא מבקש שהשר יקיים בדיקה “באופן מיידי, בבירור מול מקבלי ועורכת הדו”ח על היחס, השיח והדרך בה נערך הדו”ח, ומבקש כי תפעל לביטולו לאלתר או לחילופין יומר אותו דו”ח לאזהרה בלבד”.

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מי שלא שומר דיני פקוח -חרדי???
    05/05/2020 14:17
    זלזול בשמירה-הפך התורה!
  1. גם ללא קסדה!
    גם ללא מסיכה!

  2. הפקרות זלזול בתורה וחילול השם
    05/05/2020 14:22
    הזוי
  3. הייתי מצפה מהח”כ הנכבד גם לטפל בהפקרות ולפעול למנוע סכנת נפשות וחילול השם.
    שליחי צבור אמורים לטפל בתופעה הזו שלא יצטרכו חלילה להביא עגלה ערופה…

  4. תיבול
    05/05/2020 21:54
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. הדו”ח יתכן והוא מוצדק בנסיבות שפורטו אך לא מובן מדוע תיבלו אותו בתבלין גרמני ואם כבר תיבול גרמני הי’ צריך לציין שהם ענדו “טלאי צהוב”

  6. מחרדים מצפים לשמירת ההלכה וחוק הבאים להציל נפשות
    06/05/2020 07:40
    זמן תשובה לכולם!
  7. יש ציפיה ששומרי תורה יהוו מודל לשמירת דיני התורה
    וחוקים שללא מוראם-איש את רעהו חיים בלעו…
    שיזכו שומרי התורה לקדש שם שמים בחייהם ולא יתפסו כפורעי חוק סדר והלכה.אין מה לעשות-מחרדים מצפים ליותר…

  8. יש ציפיות מחרדים
    06/05/2020 07:43
    זמן תשובה
  9. מחרדים מצפים ליותר…