בנט פגוע? “אנחנו לא תחת רושם שנלחמים עלינו שנהיה בממשלה”

שר הביטחון שוחח במסיבת עיתונאים על האפשרות שמפלגתו לא תהיה חלק מממשלת האחדות - והביע עניין בתיק הבריאות • הבהיר כי מפלגתו תתמוך מבחוץ "בכל מהלך טוב של הממשלה"
חרדים 10
ט' אייר התש"פ / 03.05.2020 18:54

שר הביטחון נפתלי בנט התייחס במסיבת עיתונאים שקיים היום (ראשון) לאפשרות הצטרפותה של מפלגת ימינה לממשלת האחדות.

“אנחנו לא תחת רושם שנלחמים עלינו כדי שנהיה בממשלה. אנחנו רוצים להיות בממשלה. מאשימים אותנו שאנחנו רוצים תיקים משמעותיים. הממשלה שתקום לא תהיה קלה ונכון להיום הצטרפותנו בכלל לא בכיוון”.

הוא הוסיף: “יכול להיות שנהיה באופוזיציה ונתמוך מבחוץ בכל מהלך טוב של הממשלה, אבל גם נתנגד לכל מהלך רע”.

לשאלה בנוגע לדיונים בבג”ץ סביב ההסכם הקואליציוני – ענה: “אני שומע כל כך הרבה תלונות של ידידינו בליכוד על בית המשפט. חלק ניכר מאלו שיושבים שם מונו לעליון תחת הליכוד, אתה מצד אחד מתלונן איזה מן בג”ץ זה ומצד שני אתה זה שמינית אותם”.

הוא הדגיש: “אנחנו דורשים לראות מה כיוון הממשלה בתחום משפט וריבונות, לא רק מן השפה אל החוץ”.

בנט גם הביע התעניינות בתיק הבריאות כאחד התיקים האפשריים של ימינה בממשלה הבאה. “באנו להשפיע. תיק בריאות עם סמכויות הוא תיק משפיע”.

עם זאת אמר כי לא ידוע לו שתיקי הבריאות והחינוך הוצעו למפלגתו.

בשבוע שעבר פורסם ב’כאן חדשות’ כי ראש הממשלה הביע נכונות למסור לבנט את תיק הבריאות, במסגרת המו”מ הקואליציוני בין הליכוד וימינה. לפי גורמים המעורים במשא ומתן, השניים טרם שוחחו ישירות אך הנושא עלה בערוצי התקשורת הבלתי ישירים ביניהם.

בתוך כך, בכחול לבן ובליכוד לא מתכוונים להשביע את הממשלה החדשה עוד השבוע.

ביום חמישי, לפני שתפקע כהונת הכנסת, תוגש לנשיא המדינה הבקשה החתומה להטיל את הרכבת הממשלה על נתניהו, אך הממשלה החדשה תושבע בכנסת רק בשבוע הבא.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    קצת הסטוריה
    05/05/2020 10:20
    ז
  1. בוקר טוב שישאל את לפיד איך נלחמים הוא מכיר אותו מהעבר