80% מהרשויות המקומיות פתחו את בתי הספר; החינוך החרדי לא נפתח

בתי הספר נפתחו תחת שורה של כללים ומגבלות • הראשונים לחזור: תלמידי כיתות א'-ג', ותלמידי כיתות י"א וי"ב • שר החינוך רפי פרץ: "זו בשורה דרמטית, בקנה מידה עולמי"
יוני גרין
ט' אייר התש"פ / 03.05.2020 09:47

משרד החינוך מדווח הבוקר (ראשון) כי בתי הספר ב-80 אחוזים מהרשויות המקומיות פתחו את שעריהם, בהתאם למתווה החזרה ללימודים בצל הקורונה.

כמה רשויות מקומיות, ובהן תל אביב, באר שבע, רמת השרון, צפת, חדרה, רמת גן, חיפה ורחובות, לא נפתחו בתי הספר, בשל אי הערכות.

במשרד החינוך מציינים כי הצוותים החינוכיים “קיבלו את התלמידים כשהם ערוכים במסכות ואמצעי היגיינה וניקיון ובקבלת פנים חגיגית”.

התלמידים הונחו להביא אתם ציוד תואם לשגרת ימי הקורונה ובו מסכות, אמצעים לחיטוי הידיים, כפפות, בקבוק שתיה אישי ועוד. כמו כן חויבו כל ההורים למלא הצהרת בריאות ולשלוח את הילדים אתה לבית הספר.

שר החינוך רפי פרץ: “אנחנו פותחים היום את מערכת החינוך, זו בשורה דרמטית, בקנה מידה עולמי. הצלחנו לייצר איזון בין הרצון להחזיר את המשק לפעילות, לבין הנחיות משרד הבריאות. אני סומך על המנהלות והמנהלים והמורות והמורים שנרתמים בצורה מופלאה למשימה הלאומית החשובה הזו. אמשיך לעקוב באופן צמוד שמירת הנהלים כדי לדאוג לבריאות הילדים ביחד עם פתיחת המערכת”

מנכ”ל המשרד, שמואל אבואב: “החל מהבוקר פתחנו את בתי הספר באופן אחראי, ומדורג. חשוב להדגיש את משמעות החזרה המדורגת: הורים שאינם רוצים לשלוח את ילדיהם לבתי הספר אינם מחויבים לעשות כן, ורשויות מקומיות שצריכות זמן כדי להיערך מוזמנות לפתוח בהדרגה במהלך השבוע. אני רוצה להודות לשותפים שלנו בשלטון המקומי ולצוותי בתי הספר על ההתגייסות הבלתי מתפשרת שלהם כדי לפתוח את בתי הספר ולקבל את פני התלמידים בחום וגם בחיוך”.

בתי הספר של החינוך החרדי טרם החלו בלימודים.

בנוגע לפתיחת כיתות זםח והישיבות קטנות בחינוך החרדי אמר השר רפי פרץ בריאיון לתוכנית ‘קלמן ליברמן’ ברשת ב : “הרבנים אמרו להיזהר ולא להתחיל את המהלך. לאור זאת ומכיוון שיש הרבה ילדים שמסתובבים ברחובות אנחנו החלטנו שהחינוך החרדי יהיה לו את אותם חמש שכבות שמתאימות להם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות