הגר”ד יוסף: ‘הגר”ג אדלשטיין, שהוא מלאך, גם הוא פסק ככה…’ • צפו

הגאון רבי דוד יוסף, ראש בית המדרש 'יחווה דעת': "ראיתי עשרות אנשים מתפללים בבית כנסת! עמדו קרוב! ובלי מסיכות! אף אחד לא היה לו מסיכה! אני לא מבין איפה האחריות שלהם? מה, הם לא מבינים מה אומרים להם? חושבים, נגמרה המגיפה"
יוסף גרינבוים
ט' אייר התש"פ / 03.05.2020 01:22

חבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי דוד יוסף, ראש בית המדרש ‘יחווה דעת’, נשא הערב (מוצאי שבת) דברים נגד אותם המזלזלים בהוראות ויוצאים אל בתי הכנסת ללא מסיכות.

“אני כשבאתי לכאן מהבית, עם מסיכה, ראיתי בדרך שלי שני בתי כנסיות שבחוץ עומדים אנשים ומתפללים. בכל אחד משני המקומות שראיתי היו 20-30 איש, באחד היו לפחות 30, בשני לפחות 20. והם עמדו קרוב! אחד לשני.

“מי יכול לשמור 2 מטר? איפה יש מקום כל כך מרווח לכל אחד? עמדו קרוב! ובלי מסיכות! לצערי הרב, אני לא יודע מה קרה לאנשים. אנשים חושבים, נגמרה המגיפה, הכל בסדר, ואז באים ומתפללים. אף אחד לא היה לו מסיכה! עשרות אנשים! אחריתא מי ישורנו? אני לא מבין איפה האחריות שלהם.

“מה, הם לא מבינים מה אומרים להם? אמרו בפירוש לשמור מרחק, אמרו בפירוש לשים מסיכות.

“אני אומר גם עוד דבר: יש אנשים שהם מבוגרים, ואין שום ספק שאנשים מבוגרים או אנשים שיש להם מחלות מסוימות כמו מחלות נשימה, סכרת, כליות, אצלם זה עניין של חיים ומוות ממש! היום אחד מבני ביתי דיבר עם אחד התלמידים שלנו שהוא חולה. נמצא בטיפול נמרץ במצב קשה מאד. נדבק באיזו חתונה.

“שאל אותו, אני יכול לעזור לך משהו? מה אני יכול לעשות בשבילך? אמר כן, לספר לכולם כמה אני מסכן, כמה אני סובל. זה בן אדם שהרופא אמר לי שהמצב שלו לא יציב בכלל, אי אפשר לדעת מה יהיה איתו. תספר לכולם מה קרה, תגיד להם שיזהרו, ככה ביקש.

“לא יצאנו מכל הסיפור הזה, לצערנו. ואנשים מתנהגים כאילו הכל בסדר. אז אני מבקש מכולם, אלו שהם מבוגרים, גיל 60 בערך, וגם אלו שהם חולים – אסור להם לצאת מהבית. שלא ישמעו ליצר הרע שאומר להם להתפלל בציבור.

“אבל גם אלו שהם בריאים לגמרי, שהכל בסדר, והם הולכים עם מסיכה, כל מי שרוצה להתפלל בבית, אפילו לכתחילה יש לו על מה לסמוך. אני לוקח אחריות על זה.

“מורי ורבי ר’ גרשון אדלשטיין, שלמדתי אצלו בזמנו בפוניבז’, שהוא מלאך , צדיק יסוד עולם, מדקדק במצוות שאין לתאר – גם הוא פסק ככה. אמר שמי שנשאר בבית להתפלל, גם אדם בריא, צעיר, אפילו לכתחילה אמר שזה מותר. אני אחראי על כך שאין בזה שום איסור. שיישארו בבית, יתפללו בכוונה גדולה כמו שצריך וזה בסדר. מי שרוצה לסמוך על מה שאמרו, שיסמוך. אבל בתנאי ששומרים על הכללים. גם על מרחק וגם על מסיכות. אם לא שומרים על הכללים, בשום פנים ואופן לא!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות