חיל האוויר בודק: החיילים החרדים שמשרתים הם באמת חרדים? • צפו

הבדיקה החלה לאחר שהתגלה כי כמה חיילים המוגדרים כחרדים שהתבקשו להתגייס למשימת הסיוע האזרחי בבני ברק - בכלל לא מקיימים אורח חיים של שמירת מצוות • ראש תחום חרדים בחיל הנחה לבדוק כי כל חייל המוגדר חרדי "אכן מקיים אורח חיים חרדי ובכך זכאי לשלל ההטבות המוגדרות"
חרדים 10
ז' אייר התש"פ / 01.05.2020 01:10

חיל האוויר פתח בבדיקה מיוחדת: האם החיילים החרדים המשרתים בשורותיו הם אכן חרדים המקיימים אורח חיים חרדי?

לפי דיווח של משה שטיינמץ ב’כאן חדשות’, הבדיקה הבלתי שגרתית החלה לאחר שהחיל חיפש חיילים חרדים למשימת הסיוע לעיר בני ברק עם פרוץ משבר הקורונה, ובמהלך החיפוש התגלה כי כמה חיילים המוגדרים כחרדים, כלל אינם מקיימים אורח חיים חרדי.

ראש תחום חרדים בחיל האוויר כתב לכל מפקדי החיל וגורמי משאבי אנוש: “אנו רואים את המקרה בחומרה רבה”.

הוא הנחה לבדוק כי כל חייל המוגדר חרדי “אכן מקיים אורח חיים חרדי ובכך זכאי לשלל ההטבות המוגדרות”.

 

מדובר צה״ל נמסר בתגובה: “חיל האוויר התגייס למאמץ הסיוע הלאומי בעיר בני ברק כדי לסייע בתיווך בין הצבא לאזרחים. במהלך תהליך איתור חיילים מתאימים למשימה זו, נמצא באחת היחידות חייל שחזר בשאלה ולפיכך נשלח מייל הבהרה כדי לחדד את ההגדרות בדבר שירות החרדים בצה״ל.

“חיל האוויר מקפיד על ההגדרות המטכ״ליות בנושא, ומעת לעת מתקיימות בקרות שונות על מסלולי שירות ייחודיים ביניהם גם מסלול החרדים, וכן מתבצעים חידודי נהלים למפקדים וסגלי המשא״ן ביחידות כדי לוודא שחייל עומד בקריטריונים של המסלול אליו הוא שייך. לא היה ניסיון פסילת זכאות לזכויות של חרדים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות