פרופ’ גבי ברבש: אני את ילדיי לא הייתי שולח בחזרה לבתי הספר

פרופ' ברבש הסביר בחדשות 12 כי יש פערים שחייבים לסגור לפני שמשיבים את הילדים לבתי הספר והגנים • "אם ילד נדבק בנגיף וצריך לבדוק במהירות את כל הכיתה, לא ברור מי מתאם זאת" • ומי ידאג להיגיינה ולניקיון?
חרדים 10
ז' אייר התש"פ / 01.05.2020 00:14

פרופ’ גבי ברבש, לשעבר מנכ”ל משרד הבריאות ומנכ”ל בית החולים איכילוב, הסביר הערב (חמישי) במהדורה המרכזית של חדשות 12 מדוע הוא מתנגד לפתיחת בתי הספר וגני הילדים בשבוע הבא.

”המערכת לא מוכנה כלל וכלל להחזיר את הילדים לבתי הספר”, אמר ברבש .”לפני שחוזרים ללימודים, במערכת הבריאות ומערכת החינוך צריכים לקבוע נהלים ברורים ולהטיל על מנהלי בתי הספר – אלו שמכירים טוב מכולם את הכיתות – את האחריות להכין את המבנה ולהתאים אותו לשגרת הקורונה.

”היגיינה וניקיון הוא תנאי בסיסי לחזרה ללימודים – ומי שצריך לפקח על זה הם הרשויות המקומיות, אך גם על ההורים מוטלת אחריות להיות מעורבים”.

לדבריו, ”בישראל פועלות היום ארבע קופות חולים וצריך שיהיה גוף אחד שיידע לתקשר עם כולם. אם ילד נדבק בנגיף וצריך לבדוק במהירות את כל הכיתה, לא ברור מי מתאם זאת”.

ברבש תהה מדוע תלמידים מגיל 6 ומעלה לא נדרשים לעטות מסכה.

”ככל הידוע בעולם הרפואה, אין היום אף מחלה ויראלית שבה ילדים לא נדבקים אבל כן מדביקים, ואין סיבה לחשוב שנגיף הקורונה יהיה שונה. אני את ילדיי לא הייתי שולח בחזרה לבתי הספר בעת הזו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות