סטודנטים מהאוניברסיטה העברית שפתחו את האפליקציה היו בהלם

מי שפתח את האפליקציה של האוניברסיטה - נדהם לגלות את הניסוח הבא: “יום העצמאות. למי שחוגג, חג שמח” • בצלמו: "מדובר בדברים מקוממים שמצטרפים שוב ושוב לפעילות נגד המדינה באקדמיה שכוללת הרצאות מחבלים ותמיכה באירועי טרור"
אריה ריבקינד
ו' אייר התש"פ / 29.04.2020 22:59

סטודנטים באוניברסיטה העברית שפתחו את האפליקציה של האוניברסיטה – נדהמו לגלות את הניסוח הבא: “יום העצמאות. למי שחוגג, חג שמח”.

ארגון ‘בצלמו’ בתגובה לאמירת האוניברסיטה העברית על יום העצמאות: “מדובר בדברים מקוממים שמצטרפים שוב ושוב לפעילות נגד המדינה באקדמיה שכוללת הרצאות מחבלים ותמיכה באירועי טרור.

“פנינו הערב למועצה להשכלה גבוהה ולוועדת החינוך לדיון דחוף בכל ההטיה החתרנית נגד המדינה באקדמיה. לא נשלים עם המשך המצב ונפעל למימוש חוק הנכבא גם באקדמיה”.

תנועת ‘אם תרצו’ הגיבה: “בושה לראות איך מוסד אקדמי מפואר שהיה בעבר מגדלור מוסרי וערכי מאבד עם השנים כל קשר למציאות. במקום שהאוניברסיטה העברית תתגאה בציונות אשר יצרה מדינה לתפארת זכויות האדם והאזרח, מדינה המתפקדת כמשכן של אור בהשוואה למדינות העולם, היא מתביישת בה. זו חרפה שמשלם המיסים צריך לממן את האבסורד הזה. אנו דורשים מהאוניברסיטה להתנער מדבריה ולהתנצל בפני אזרחי ישראל”.

עורך עיתון כפר חב”ד, הרב אהרן דב הלפרין, הגיב: “אם האוניברסיטה מאחלת יום עצמאות שמח רק ‘למי שחוגג’ – כשהיא תפרסם בעתיד מודעת אבל על רציחתם של יהודים מפיגוע טרור, היא תכתוב כנראה במודעה שזה רק ‘למי שמצטער’, כדי לא לפגוע חלילה ברגשות האלטרנטיבים”.

תגובת האוניברסיטה העברית: “האוניברסיטה מאחלת חג שמח לכולם! לאורך כל יום הזכרון ויום העצמאות ניתן ביטוי מלא לחג בדף הפייסבוק של האוניברסיטה העברית. למען הסר ספק, אזכור יום העצמאות באפליקציה של האוניברסיטה במערכת השעות, עודכן”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה בדיוק הבעיה פה?
    29/04/2020 23:03
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. בס”ד
    האם יום העצמאות הוא משהו שכולם חייבים לחגוג? איפה הפלורליזם שישראל מתגאה בו כל כך? והאם זו באמת הבעיה האתית החמורה ביותר באוניברסיטה זו? אנא, קצת פרופורציה…

  2. פשוט בושה )למי שחושב שזו בושה (
    29/04/2020 23:48
    גיא
  3. אבל הגיוני )למי שחושב זה הגיוני(.
    מה כבר אפשר לצפות )למי שמצפה למשהו שונה מהאוניברסיטה העברית(