דרעי לא מבין: “מדוע אין מזרחי בין מקבלי פרס ישראל? בושה וכלימה”

פרס ישראל הוא הפרס החשוב והיוקרתי ביותר הניתן במדינת ישראל, אבל בין מקבלי הפרס לא היה השנה אף אדם ממוצא מזרחי או ערבי • שר הפנים: "חבל מאד שלא התקדמנו"
אבי כץ
ו' אייר התש"פ / 29.04.2020 21:52

השר אריה דרעי מתח ביקורת הערב (רביעי) על העובדה שלא היה אדם ממוצא מזרחי בין מקבלי פרס ישראל.

פרס ישראל הוא הפרס החשוב והיוקרתי ביותר הניתן במדינת ישראל. את הענקתו יזם בשנת תשי”ג שר החינוך דאז, בן-ציון דינור, והוא מוענק מאז באופן רצוף.

“‏עשרה זוכי פרס ישראל נבחרו לרגל יום העצמאות ואף אחד מהם לא מזרחי או ערבי. חתני פרס ישראל ראויים, אבל איך לא נמצא אף חתן מזרחי או ערבי לקבל את הפרס באחד מתחומי החיים? בושה וכלימה. חבל מאד שלא התקדמנו”, צייץ דרעי בטוויטר.

יהודה שלזינגר מ’ישראל היום’ הגיב: “צודק לגמרי. אבל כבוד השר היקר, אתם שם כל השנים… יכולתם לשנות. מי אחראי לזה? רגב? פרץ? מה עשו בעניין?”

מיכל גירא מרגליות, מנכ״לית שדולת הנשים בישראל, עקצה: “אני מסכימה איתך ב100%, אבל איך אתה יכול לטעון טיעון כזה ביד אחת, ובשניה – לסרב שנשים יהיו חלק מסיעת ש״ס?? חבל מאוד שלא התקדמנו”.

טקס הענקת פרסי ישראל תש”פ התקיים הערב בירושלים, ובמהלכו הוענק הפרס היוקרתי לאזרחי ישראל שגילו הצטיינות מיוחדת, מצוינות ופריצת דרך בתחומם או תרמו תרומה מיוחדת לחברה הישראלית.

על רקע נגיף הקורונה הוקלט הטקס מראש וללא קהל. את האירוע מנחות יחד שרון כידון וקורין גדעון.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות