‘יותר מזיק ממועיל’: מקלב דורש לשחרר את עשרות אלפי ה’כלואים’

אחרי שד"ר עליזה בלוך, שינתה את דעתה ופנתה הבוקר אל ראש המל"ל ולמנכ"ל משרד הבריאות בבקשה לבטל את הסגר שהוטל על השכונות החרדיות - מצטרף לבקשה גם אורי מקלב • "מלבד בריחה מאחריות אין לסגר יתרון אלא רק נראות תקשורתית וחשש מהשלכות ועדת החקירה"
אריה ריבקינד
ו' אייר התש"פ / 29.04.2020 21:36

ח”כ אורי מקלב מצטרף הערב (רביעי) לבקשתה של ד”ר עליזה בלוך, ראש העיר בית שמש, להסיר את הסגר שהוטל על שכונות נחלה ומנוחה וקריית בית שמש ב’ בגלל התפרצות נגיף הקורונה.

“הסגר בבית שמש פוגעני, לא מידתי ואף פועל לרעה”, אומר מקלב. “להכניס להסגר אוכלוסיה של עשרות אלפי איש כאשר רובם המוחץ הינם בריאים – זהו דבר לא נכון, לא מדתי, מפלה וגורם לחוסר אמון במערכת.

“פעולה זו מצופפת אוכלוסיה בריאה למקום קטן, תוך העמסת יתר על התשתיות והשירותים המינימליים, כך גם דעת אנשי המקצוע שאינם כיום במערכת”.

מקלב הוסיף: “יש להגביר את פינוי החולים והמבודדים מהעיר והגברת מספר הבדיקות בעיר. אילו פעולות שאינם מצריכות הסגר על העיר”.

לדבריו, “מלבד בריחה מאחריות אין לסגר יתרון אלא רק נראות תקשורתית וחשש מהשלכות ועדת החקירה, כפי שראינו במקומות אחרים, באופן המעשי – הסגר מזיק יותר מאשר מועיל”.

ראש העיר בית שמש התחרטה: לבטל הסגר על השכונות החרדיות

כפי שדווח בחרדים 10, ד”ר עליזה בלוך פנתה הבוקר אל ראש המל”ל מאיר בן שבת ולמנכ”ל משרד הבריאות משה בר סימן, בבקשה לבטל את הסגר.

ראש העיר דווקא הביעה בשבוע שעבר תמיכה במהלך, לאור הנתונים שמראים על הדבקה בתוך משפחות. אלא שבימים האחרונים, מאז הוטל הסגר ביום ראשון בבוקר, הגבירו הקיצונים המתגוררים בשכונות את ההתפרעויות וההתנגשויות עם השוטרים, בעוד תושבים רבים אחרים טוענים כי הסגר מקשה עליהם לנהל את חייהם – ובלוך הפכה יעד למתקפות מצד התושבים.

בלוך מציעה להטיל סגרים נקודתיים על בניינים ‘בעייתיים’, שבהם נרשמה התפרצות משמעותית של נגיף הקורונה.

“נכון לעבור לניהול האירוע ברמת בניין ולא ברמת שכונה”, אמרה ראש העיר. ”יש לחזק את מערך ההסברה העירוני, יש להגביר את האכיפה במרחב הציבורי ובמקביל להגדיל ולהנגיש את מערך הבדיקות לכלל הציבורים”.

על פי החלטת ועדת השרים, מאז יום ראשון בשעה 6:00 בבוקר ועד יום שישי בשעה 6:00 – השכונות נחלה ומנוחה וקריית בית שמש ב’ נתונות תחת סגר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות