שמלות כלה צנועות או סטייל? האם באמת צריך להתפשר על אחד מהם

כל כלה חולמת על שמלת כלה מיוחדת לכבוד החתונה שלה. אחרי הכל לא מתחתנים בכל יום • אז מה זה, בעצם, שמלה צנועה בסטייל? וכמה זה עולה? • המעצבת איילת שלמה, בעלת סלון הכלות המוכר והוותיק במגזר החרדי, עונה על השאלות
תמי גיל
ה' אייר התש"פ / 29.04.2020 19:51

כל כלה חולמת על שמלת כלה מיוחדת לכבוד החתונה שלה. אחרי הכל לא מתחתנים בכל יום. שמלות כלה צנועות בסטייל ברמה גבוהה היום יכולות לבוא כמקשה אחת – השאלה היא כיצד.

לצורך כך יצא מדור סטיילינג של חרדים 10 לראיין את המעצבת איילת שלמה, בעלת סלון הכלות המוכר והוותיק במגזר החרדי, עם ותק של למעלה מ-15 שנה.

מה זה בעצם שמלה צנועה בסטייל?

פעם כלה חרדית שרצתה שמלה שעומדת בסטנדרטים ההלכתיים של הצניעות הייתה צריכה להתפשר על האיכות והסטייל, כי לא היו בדים מיוחדים ודוגמאות עם חרוזים יפים, וכמובן שהרבה תופרות לא ידעו לעבוד עם הסוג הזה של בדים, בעוד שבמגזר הכללי במהרה היו מנסים להביא את האופנה הכי עדכנית שנמצאת באירופה ובארה”ב, וכמובן שהמחירים היו בהתאם לכך, דבר שיכל להכביד מאוד על אבא שמחתן בממוצע שלוש ארבע בנות בתקופה די קצרה.

היום אין הדבר כן. בעקבות המדיה והרשת הדיגיטלית כל כלה חשופה מאוד לתמונות וקליפים של חתונות של כל החברות שלה, וגם לתמונות של כלות מכל העולם, דבר אשר העלה את הסטנדרט היוקרתי מאוד בענף שלנו.

צילום: לבנת יהודה

היום, כשאני נוסעת עם כלה לבחור בדים בשביל להתאים לה את שמלת חלומותיה, המבחר הוא פשוט עצום, מגדולי המעצבים באירופה ובארה”ב, בסטנדרט הכי גבוה שיכול להיות.

וכמובן עם בדים כאלה מיוחדים ומכונות תפירה מתקדמות שהבאתי מחו”ל, ניתן לתפור שמלה אופנתית מהשורה הראשונה בלי להתפשר כלל על הצניעות לפי ההלכה. יצא לי לתפור למשפחות החשובות בארץ ובחו”ל ביניהן נשות אדמו”רים וגדולי רבנים, ואפילו שמעתי שהן קיבלו מחמאות מהם.

כמה עולה שמלת כלה צנועה?

בתפירה של שמלה בעיצוב אישי המחיר משתנה משמלה לשמלה ומעיצוב לעיצוב. ישנן שמלות המצריכות בדים מאוד יקרים – שרק הבדים עולים כמה אלפים, לא כולל התפירה והעיצוב, וישנן שמלות שהבדים עולים פחות, מה שמוריד את המחיר של השמלה באופן משמעותי. שמלה באיכות גבוהה אמורה לעלות בסביבות 6000 ש”ח כולל עלות בדים עד 1000ש”ח, וכמובן כל עלות של בדים מעבר לזה מייקרים את עלות השמלה.

האם עדיף לשכור שמלת כלה או לתפור חדשה?

כל כלה לפי התקציב שהיא מוכנה להשקיע בשמלת הכלה שלה. השכרה של שמלת כלה נעה בין 2000-4000 ש”ח, בעוד ששמלה בעיצוב אישי מתחילה מ-6000 ש”ח .ישנן כלות שזה הבדל משמעותי בשבילן.

צילום: לבנת יהודה

מה את ממליצה לכלות שמחפשות שמלת כלה?

דבר ראשון הוא השמחה. תמיד להיות בשמחה בכל התהליך הזה לפני החתונה, כי הכי חשוב לכלה להיות כלה יפה ורגועה, לכל כלה יש חלום וחשוב לדעת מה הטעם שלה ובאיזה סגנון היא מחפשת, לפני שמתחילים לבדוק את סלוני הכלות השונים במיוחד שמלות כלה צנועות במרכז.

להתייעצות ושאלות נוספות אפשר להתקשר לסלון שלי בטלפון

054-210-8550.

או אפשר לשלוח לי מייל [email protected] ואני אשמח לענות על כל השאלות.

צילומים: לבנת יהודה
הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אין עליה אלופה
    29/04/2020 22:09
    אסתי
  1. חבל על הזמן המעצבת הכי חמודה שאני מכירה

  2. אין עליה, אלופה
    03/05/2020 03:36
    ליבי
  3. השמלות הכי יפות בארץ לחרדיות