“חייהם היו בסכנה”: ראש העיר ניו יורק מתנצל בפני הקהילה היהודית

ראש העיר ניו יורק תקף הלילה, בסדרת ציוצים, את הקהילה החרדית, לאחר שמאות מלווים שהשתתפו בהלוויה בוויליאמסבורג עמדו צפופים בניגוד לכללי הבריאות - אבל הבוקר הוא כבר התנצל • "אם מתוך הדאגה הגדולה שלי אמרתי משהו שפגע במישהו אני מתנצל"
נתן פרל
ה' אייר התש"פ / 29.04.2020 19:29

ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, התנצל הבוקר (רביעי) בפני הקהילה היהודית בניו יורק, לאחר שהלילה פרסם הודעות נזעמות בעקבות השתתפות מאות חסידים בהלוויה של האדמו”ר מתולעת יעקב זצ”ל בוויליאמסבורג.

“אם מתוך הדאגה הגדולה שלי אמרתי משהו שפגע במישהו אני מתנצל”, אמר ראש העיר. “לא התכוונתי להכליל. עם זאת אינני מצטער על האזהרות שלי מפני הסכנה ואני מצהיר: המשטרה תטפל ביד קשה במי שיפר את ההגבלות הבריאותיות.

“חייהם של האנשים האלה היו בסיכון. אני מבין שאנשים כאבו, אך לרוע המזל חלק מהאנשים ידבקו בקורונה. מתנצל אם הדרך שבה נאמר נתנה לאנשים תחושה שאני מתנהג אליהם בצורה שגויה”.

זעמו של ראש העיר יצא על התושבים בויליאמסבורג, שהתעלמו מההנחיות הבריאותיות המיוחדות בעיר.

כלי התקשורת המקומיים פרסמו בהבלטה על ההלוויה שהפרה את הכללים, והעיתונים ה׳ניו יורק טיימס׳, ׳ניו יורק פוסט׳ וה׳דיילי ניוז׳ הציגו גם ביקורת מצד עסקני הקהילה החרדית על ראש העיר דה בלזיו בעקבות הציוצים שפרסם.

 

בלוויה, שהתקיימה הלילה נכחו מאות חרדים, אשר ליוו את הרה”צ רבי חיים מערץ זצ”ל, שנפטר בגיל 75 לאחר שנדבק בנגיף הקורונה.

לאחר שהוזעק למקום ואף סייע בעצמו לעשרות השוטרים שפיזרו את המלווים שהצטופפו, פרסם ראש העיר סדרת ציוצים בחשבון הטוויטר שלו, בהם גינה את ההתנהלות של החסידים והזהיר מפני השלכותיו.

“משהו שאינו מתקבל על הדעת התרחש בוויליאמסבורג”, צייץ ראש העיר. “הלוויה גדולה באמצע מאבק במגפת ענק. לא האמנתי והלכתי לראות זאת בעצמי ולדאוג שהקהל יתפזר. מה שראיתי בעיני היה בלתי נסבל בעת חירום”.

הוא הוסיף: “הפסדנו כל כך הרבה בחודשיים האחרונים. אני מבין את האינסטינקט שמוביל אתכם להתכנס כשאתם אבלים על מישהו. אבל התכנסויות גדולות כאלו רק יובילו לעוד מקרי מוות וליותר משפחות שיקברו את יקיריהן ויהיו באבל. אנחנו לא נאפשר שזה יקרה”.

“הוריתי למשטרת ניו יורק שלא להתחשב יותר ולנקוט באפס סובלנות כלפי מקרים כאלה ולא משנה מי המתכנסים. המסר שלי לקהילה היהודית ולכל הקהילות האחרות פשוט: זמן האזהרות חלף. המשטרה תזמן לחקירה ואף תעצור במקום מי שיפעל נגד ההנחיות. זה זמן של מלחמה במחלה והצלת חיים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות