ראש העיר בית שמש התחרטה: לבטל הסגר על השכונות החרדיות

ד"ר עליזה בלוך, שעודדה את הטלת הסגר, פנתה הבוקר אל ראש המל"ל ולמנכ"ל משרד הבריאות בבקשה לבטל את הסגר שהוטל על השכונות החרדיות בגלל התפרצות נגיף הקורונה • "נכון לעבור לניהול האירוע ברמת בניין ולא ברמת שכונה, לא נמצאו הצדקות להמשך מגבלות התנועה"
אריה ריבקינד
ה' אייר התש"פ / 29.04.2020 14:54

ראש עיריית בית שמש מרימה ידיים? ד”ר עליזה בלוך פנתה הבוקר (רביעי) אל ראש המל”ל מאיר בן שבת ולמנכ”ל משרד הבריאות משה בר סימן, בבקשה לבטל את הסגר שהוטל על שכונות נחלה ומנוחה וקריית בית שמש ב’ בגלל התפרצות נגיף הקורונה.

ראש העיר דווקא הביעה בשבוע שעבר תמיכה במהלך, לאור הנתונים שמראים על הדבקה בתוך משפחות.

אלא שבימים האחרונים, מאז הוטל הסגר ביום ראשון בבוקר, הגבירו הקיצונים המתגוררים בשכונות את ההתפרעויות וההתנגשויות עם השוטרים, בעוד תושבים רבים אחרים טוענים כי הסגר מקשה עליהם לנהל את חייהם – ובלוך הפכה יעד למתקפות מצד התושבים.

בלוך מציעה להטיל סגרים נקודתיים על בניינים ‘בעייתיים’, שבהם נרשמה התפרצות משמעותית של נגיף הקורונה.

“נכון לעבור לניהול האירוע ברמת בניין ולא ברמת שכונה”, אמרה ראש העיר. ”יש לחזק את מערך ההסברה העירוני, יש להגביר את האכיפה במרחב הציבורי ובמקביל להגדיל ולהנגיש את מערך הבדיקות לכלל הציבורים”.

ילדי הקיצונים משפילים את השוטרים. וידאו: יעקב לדרמן

בלוך גם קוראת ”לחזק את מערך פינוי החולים למלונות וצעדי אכיפה כנגד סרבני פינוי. כמו כן יש להגדיל את הסיוע האזרחי לתושבי השכונות הנדרשים לבידוד. בכל הזדמנות אני שבה וקוראת לתושבי העיר להמשיך ולהקפיד על הנחיות גופי החירום. מרבית העיר מקפידה וכך יימשך”.

בלוך מסיימת את מכתבה ומסכמת: ”בסיעור מוחות בין כלל הגורמים השותפים להערכת המצב לא נמצאו הצדקות להמשך מגבלות התנועה”.

אתמול פשטו כוחות משטרה בשכונת רמת בית שמש על מבנה תלמוד תורה ‘עטרת יהושע’ ברחוב הלל, בו  התקיימו לימודים של עשרות תלמידים, לצד בית כנסת סמוך בו התקיימה תפילה – בניגוד לתקנות לשעת חירום.

במקום התפתחו מהומות קשות, כאשר מאות ילדים ומבוגרים משליכים חפצים ואבנים לעבר כוחות המשטרה.

לפי המשטרה, המפגינים גרמו נזק לשתי ניידות וקראו קריאות נאצה לעבר השוטרים. בעקבות כך, עצרה המשטרה לחקירה 7 חשודים בגין התקהלות אסורה, הפרת הסדר ותקיפת שוטרים. בין העצורים היו ילדים, שנגררו על ידי השוטרים למעצר.

צילום: Yaakov Lederman/Flash90

על פי החלטת ועדת השרים, מאז יום ראשון בשעה 6:00 בבוקר ועד יום שישי בשעה 6:00 – השכונות נחלה ומנוחה וקריית בית שמש ב’ נתונות תחת סגר, בגלל התפרצות נגיף הקורונה.

ראש עיריית בית שמש הגיבה לאחר קבלת ההחלטה על הסגר: ״ועדת השרים בראשות ראש הממשלה אישרה את בקשתי להעניק מערך תמיכה ושירותים מקיף לשכונות נחלה ומנוחה ורמת בית שמש ב’ ואני מצפה ליישום החלטות אלו בהקדם. קיבלנו אישור למתן סיוע סוציאלי מורחב, תגבור המוקד, פעילות הסברה נרחבת ופעילות העשרה ופנאי על מנת לסייע למשפחות להישאר בבתים.

“עיריית בית שמש תעשה כל שביכולתה לסייע לתושבי השכונות הללו לעבור את הימים הללו תוך הקפדה חמורה על כל הנהלים. עוד אדגיש כי מאמץ פינוי החולים המאומתים מהעיר יימשך ואני שבה וקוראת לכל תושבי העיר להמשיך ולשמור על ההנחיות. רק כך ניתן יהיה לנצח את הקורונה״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עצוב
    29/04/2020 15:48
    אוראל
  1. איזה שלט מזעזע! גטו ?? השוואה של אנשים טפשים !מרתיח לדעת שאלו לומדי התורה בעם ישראל ! בושה וחרפה.מקווה שלא ראה את השלט ניצול שואה.