מאות השתתפו בהלווית האדמו”ר בווליאמסבורג – וראש העיר רתח

למרות שבניו יורק מתו כבר יותר מ-10,000 בני אדם, בהם אלפי יהודים, בשכונת ויליאמסבורג ערכו אמש לוויה המונית תוך הפרת כל הכללים • ראש העיר שהגיע אישית לפזר את ההלוויה: "מחזה שראיתי היה בלתי נסבל , הזמן לאזהרות חלף. הנחיתי את משטרת ניו יורק להמשיך לנקוט יד קשה"
נתן פרל
ה' אייר התש"פ / 29.04.2020 11:41

ראש העיר ניו יורק, ביל דה בלזיו, תקף הלילה (רביעי) בחריפות את תושבי שכונת ווילאמסבורג, לאחר שצפה בעצמו בלוויה המונית שהתקיימה בשכונה –  למרות הגבלות ההתקהלות בימי משבר הקורונה.

בלוויה, שהתקיימה הלילה נכחו מאות חרדים, אשר ליוו את האדמו”ר מתולעת יעקב, הרה”צ רבי חיים מערץ זצ”ל, שנפטר בגיל 75 לאחר שנדבק בנגיף הקורונה.

לאחר שהוזעק למקום ואף סייע בעצמו לעשרות השוטרים שפיזרו את המלווים שהצטופפו, פרסם ראש העיר סדרת ציוצים בחשבון הטוויטר שלו, בהם גינה את ההתנהלות של החסידים והזהיר מפני השלכותיו.

“משהו שאינו מתקבל על הדעת התרחש בוויליאמסבורג”, צייץ ראש העיר. “הלוויה גדולה באמצע מאבק במגפת ענק. לא האמנתי והלכתי לראות זאת בעצמי ולדאוג שהקהל יתפזר. מה שראיתי בעיני היה בלתי נסבל בעת חירום”.

הוא הוסיף: “הפסדנו כל כך הרבה בחודשיים האחרונים. אני מבין את האינסטינקט שמוביל אתכם להתכנס כשאתם אבלים על מישהו. אבל התכנסויות גדולות כאלו רק יובילו לעוד מקרי מוות וליותר משפחות שיקברו את יקיריהן ויהיו באבל. אנחנו לא נאפשר שזה יקרה”.

“הוריתי למשטרת ניו יורק שלא להתחשב יותר ולנקוט באפס סובלנות כלפי מקרים כאלה ולא משנה מי המתכנסים. המסר שלי לקהילה היהודית ולכל הקהילות האחרות פשוט: זמן האזהרות חלף. המשטרה תזמן לחקירה ואף תעצור במקום מי שיפעל נגד ההנחיות. זה זמן של מלחמה במחלה והצלת חיים”.

 

כלי התקשורת המקומיים פרסמו בהבלטה על ההלוויה שהפרה את הכללים.

מאוחר יותר פרסמו ראשי בית המדרש ‘תולעת יעקב’ הבהרה והתנצלות בפני ראש העיר ניו יורק ומסר לקהילה החרדית לנהוג באחריות ובזהירות.

יצוין, כי הרשויות בניו יורק כבר הספיקו לפזר מספר אירועי התקהלות של הקהילה הדתית בניו יורק, מאז נקבעו ההנחיות, כולל חתונות ולוויות בשכונות, אבל אירוע הלוויה המדובר היה הפעם הראשונה בה ראש העיר השתתף באופן אישי בפיזור ההתקהלות.

האדמו”ר זצ”ל הנהיג את בית מדרשו ‘תולעת יעקב’ בשכונת ויליאמסבורג. ביתו בשכונת וויליאמסבורג היה בית ועד לחכמים, רבים מראשי הכוללים והישיבות מארץ הקודש היו פוקדים את ביתו והוא היה מסייע בתרומות.

בניו יורק נפטרו יותר מ-1000 יהודים במגיפה, בהם אדמו”רים, רבנים, ראשי ישיבות ועסקנים ידועי שם.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות