בעוד כשבוע חוזרים לישיבות: נתניהו אישר את ה’קפסולות’

בתום ישיבה שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו בהשתתפות ראשי הסיעות החרדיות וראשי מערכת הבריאות הוחלט לאשר את המתווה שיחזיר את עולם הישיבות • תיאסר הדלקת מדורות בכל רחבי הארץ • במירון ידליקו שלוש מדורות: אשכנזי, ספרדי ודתי לאומי
אריה ריבקינד
ד' אייר התש"פ / 28.04.2020 18:10

מתווה החזרה של עולם הישיבות אושר הערב (שלישי) על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו – בתום ישיבה בה השתתפו ראשי הסיעות החרדיות – אריה דרעי, יעקב ליצמן, ח”כ משה גפני, השר רפי  פרץ והשר בצלאל סמטוריץ.

אישור ‘מתווה הקפסולות’ של עולם הישיבות אושר בכפוף למתווה החזרה ללימודים בבתי הספר, עליו יתקיים דיון במוצאי שבת.

ככל הנראה המתווה יחל לפעול  בעוד כשבוע.

ה’קפסולות’: המתווה המלא לחזרתו של עולם הישיבות

ח”כ אורי מקלב אמר על אישור המתווה: “עם חזרתם של מוסדות החינוך ללמידה במוסדות, היה צורך במציאת ההתאמות ללימודי בני הישיבות במסלולם, לצד כל כללי הזהירות והמתווה המתאים לעולם הישיבות שיש בו הרבה פחות סיכון מהמתווה שאושר לגבי מוסדות החינוך הכללים.

“זו הייתה הוראתם של גדולי ישראל לעשות כל מאמץ ולפעול להחזרת לימוד הישיבות על פי כל כללי הזהירות המתבקשים.

“הצורך בלימוד התורה בעת הזו כפול, הן כלפי חשיבות הפרט והן כחלק מההגנה של הכלל, הנותן את החוסן להתמודדות מול המגפה. אנו תקווה שבמהרה יוכלו לחזור ללימודים באופן מלא ורגיל”.

שר החינוך הרב רפי פרץ אמר אחרי הדיון: ‏”שמח שאישרנו את פתיחתן של הישיבות וחזרתן ההדרגתית לשגרה תוך כפיפות מלאה להנחיות המל״ל ומשרד הבריאות. נמשיך לעשות הכל בכדי להיטיב עם כל גווני האוכלוסייה והחזרת השגרה בצורה בטוחה ויעילה”.

 

פתיחתן של הישיבות צפויה להתבצע בכפוף לשורת מגבלות נוקשה, בהן חלוקת התלמידים לקבוצות לימוד (ב’קפסולות’) ומניעת מגע עם גורמים חיצוניים.

במהלך הדיון עם ראש הממשלה עלה לדיון גם הילולת ל”ג בעומר.

בדיון  סוכם על איסור הדלקת מדורות בכל רחבי הארץ מלבד שלושת ההדלקות שאושרו  מירון: ההדלקה של חסידות באיאן, הדלקה לספרדים והדלקה לציבור הדתי לאומי – אותה ידליק הרב שמואל אליהו.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דרעי וליצמן נמאסתם
    28/04/2020 19:08
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. בלי נדר לא מצביע לשום מפלגה חרדית מתבייש להיות שייך לרשעים האלה ליצמן ודרעי שר”י שבמקום לדאוג לציבור שלהם הפכו לשונאי דת בחסות הבריאות, שכחתם שיש פתרונות בטוחים לכמה אלפי אנשים. רשעים נמאסת אתם לא מיצגים אותי

  2. פתיחת הישיבות
    29/04/2020 11:57
    אלי
  3. כמה צדק הרבי מסטמאר שאמר שזו כנסת המינים מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו בושה אתם צריכים לעמוד בפרץ ולשמור מהכנסת על החרדים פתאום דחוף לכם שיחזרו לישיבות? תחזירו את הבנים ונכסים שלכם לישיבה ולא את שלנו