‘הוא כן יכול’: התשובה הזו של כחול לבן לבג”ץ מוכיחה איזה אפסים הם

בתשובה לעתירה שהוגשה לבית המשפט העליון נגד ההסכם הקואליציוני, כתבה כחול לבן, בניגוד לכל ההצהרות בבחירות: נתניהו יכול לכהן כראש הממשלה גם עם כתב אישום • בג"ץ אישר את בקשת היועמ"ש לדחיית תגובתו עד ליום חמישי
אריה ריבקינד
ד' אייר התש"פ / 28.04.2020 13:45

כחול לבן והליכוד הגישו הבוקר (שלישי) את תשובתם לעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון לבג”ץ, נגד ההסכם הקואליציוני ונגד האפשרות שנתניהו יקבל את המנדט להרכבת ממשלה.

בכחול לבן, בניגוד לכל ההצהרות במסעות הבחירות, טענו בתשובתם כי אין למנוע מנתניהו את הרכבת הממשלה, למרות כתב האישום שהוגש נגדו.

בתשובה שהוגשה לבית המשפט מטעם המפלגה הם מבקשים לדחות את העתירות נגד נתניהו והרכבת הממשלה: “לאור צבר הנסיבות המאוד מיוחדות אליהן נקלעה מדינת ישראל, שלוש מערכות בחירות במשך שנה וחצי, משבר וקיטוב חברתי, משבר בריאותי הנובע מהתפשטות נגיף הקורונה, משבר כלכלי הנובע בין השאר ממשבר בריאותי ואי בהירות משפטית, אנו סבורים שהאינטרס הציבורי מחייבים בעת הזו הקמתה של ממשלת חירום ואחדות לאומית”.

בתשובה הרשמית שהועברה, נכתבו כמה טיעונים נגד התערבות בית המשפט בהטלת המנדט על נתניהו.

“הפסקת כהונתו של ראש הממשלה נושאת עמה השלכות רחבות הרבה יותר מאלו הכרוכות בהפסקת כהונתו של שר בממשלה”, נכתב. “הפסקת כהונת רה”מ עלולה במקרים מסוימים לסכל את בחירתו הדמוקרטית של הבוחר”.

בכחול לבן התייחסו גם לטענות העותרים לבג”ץ נגד ההסכם הקואליציוני. במפלגה טענו שעל בית המשפט לא להתערב כעת בסעיפי ההסכם של ‘ממשלת החילופים” שכן תהליך החקיקה טרם הושלם.

בתוך כך, בג”ץ החליט להיעתר, בלית ברירה, לבקשת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שביקש מוקדם יותר היום לדחות את מתן תשובתו ל-7 העתירות שהוגשו נגד הרכבת הממשלה על ידי בנימין נתניהו וההסכם הקואליציוני בינו לבין גנץ – עד ליום חמישי.

היועמ”ש מסר כי עקב עניינים דחופים המונחים על שולחנו לא יוכל להיענות לדרישת בית המשפט ולהגיש את תגובתו עד היום בשעה 10:00 כיתר העותרים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות