הוחלט: הלימודים יתחדשו הדרגתית מיום ראשון – בערים ללא תחלואה

בדיון שנערך בראשות נתניהו הוחלט: פעילות מערכת החינוך תתחדש באופן הדרגתי מיום ראשון הקרוב • עם זאת, ההחלטה כפופה לנתונים שיובאו למשרד הבריאות בסוף השבוע
אריה ריבקינד
ג' אייר התש"פ / 27.04.2020 15:29

הלימודים לגיל הרך במערכת החינוך יתחדשו ביום ראשון בשבוע הבא. כך החליטה היום (שני) ועדת שרים.

לפי ההחלטה, הלימודים יתחדשו באופן מדורג בכיתות א’-ג’, בגני ילדים, בפעוטונים ובמשפחתונים ביישובים שבהם אין תחלואה גבוהה בקורונה.

ההחלטה כפופה להערכת מצב שתתקיים ביום שישי, אחרי שיוצגו נתונים של משרד הבריאות ביום שישי הקרוב.

בסביבתו של שר החינוך רפי פרץ אמרו לפני הדיון כי המועצה לביטחון לאומי תומכת במתווה שהציג לחידוש הדרגתי של הלימודים, בתנאי שהדבר ייעשה בערים ללא תחלואה בקורונה.

על פי המתווה המסתמן, בשלב ראשון יחזרו הלימודים בגנים במתכונת חלקית, בקבוצות מוקטנות אשר ילמדו רק בחלק מימי השבוע.

מתווה דומה למתווה הגנים יונהג גם במעונות היום אשר יחזרו לפעילות בקבוצות מוקטנות ורק בחלק מימי השבוע.

בבתי הספר ילמדו רק כיתות א’ עד ג’ במתכונת של חמישה ימי לימוד בשבוע, בקבוצות מוקטנות אשר יתפזרו על פני כל כיתות בית הספר. בכיתות הגבוהות יותר, כיתות ד’ עד י”ב, תימשך מתכונת הלמידה מרחוק המתקיימת כיום.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, שר הרווחה אופיר אקוניס, שר האוצר משה כחלון, שר הפנים אריה דרעי ושר החינוך רפי פרץ הביעו תמיכה בפתיחה הדרגתית של מערכת החינוך.

גם שר הבריאות יעקב ליצמן תומך בחזרה של מערכת הלימודים “בהדרגה מאוד נמוכה – לאט לאט”.

ראש הממשלה  עדיין מתלבט אם לאפשר את פתיחת מערכת החינוך בשבוע הבא, ואם כן באיזה אופן. לפי דיווח ב’כאן חדשות’, אחת הסיבה להתלבטות ראש הממשלה היא העבודה שטרם חלפו שבועיים מאז אושרו ההקלות הראשוניות, מה שאינו מאפשר לקבל תמונה מלאה באשר לשאלה האם ההקלות הללו העלו את אחוז התחלואה בקורונה בישראל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות